Gå til innhold

6800LE eller 9800pro?


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du kan jo ikke sammenligne 9800 pro med 6800 gt da. da er det bedre å sammenligne 6800 gt med x800 pro. og da er x800 pro bedre. og det er mye bedre i hl 2.

Det var ett litt tåpelig svar :) Av disse to er aktisk 6800GT ett bedre kort, noe ATI beviser ved å lage enda ett kort i klassen mellom X800Pro og X800XT som skal kjempe mot 6800GT.

 

Når det gjelder HL2 ytelsen, gjenstår det å se hvordan den blir når spillet faktisk er i salg.

Lenke til kommentar
mmm.etter denne testen synes jeg 6800 GT/X800 pro har ca samme ytelse.

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...e-source_6.html

ser ut som om 6800 ligger såvidt foran 9800pro.. men her på hardware så står det att 6800(LE) skulle være raskere enn de raskeste FX korta.. men Fx5950ultra ligger langt over i mange av testene der... :dontgetit:

 

noen her som har ett 6800LE ?

Lenke til kommentar

skjønner hva du mener :) Men altså, jeg vil tippe at Geforce kommer til å ligge mer stabilt på det den klarer, mens ATI kan droppe. Jeg har aldrig opplevd fpsdrop i f.eks CS, men nå får jeg det av en eller annen grunn. så jeg vil anbefalle GeForce, fordi jeg har hørt fra de som har det at det er mer stabilt i forhold til CS.

 

Men når du snakker om CS:Source og HL2 kan det godt hende at det er blitt gjort en del optimaliseringer samt bedre motor. who knows :shrug: om du hadde ATI fra før av, prøv GeForce :)

Lenke til kommentar
Av disse to er aktisk 6800GT ett bedre kort, noe ATI beviser ved å lage enda ett kort i klassen mellom X800Pro og X800XT som skal kjempe mot 6800GT.

Dette er forsatt bare et rykte.

GF6800GT har et noe overtak i dagens spill pga høyere minne båndbredde, men de er likevel ganske så jevne.. win some lose some.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Av disse to er aktisk 6800GT ett bedre kort, noe ATI beviser ved å lage enda ett kort i klassen mellom X800Pro og X800XT som skal kjempe mot 6800GT.

Dette er forsatt bare et rykte.

GF6800GT har et noe overtak i dagens spill pga høyere minne båndbredde, men de er likevel ganske så jevne.. win some lose some.

Det er din mening og ikke testenes. Du er veldig glad i ATI teknologi og ønsker sikkert at den skal fremstå som veldig bra. Jeg vil påstå at GT er ett MYE bedre kort på nesten alle områder og jeg tror også forskjellen kommer til å øke.

Lenke til kommentar
Men altså, jeg vil tippe at Geforce kommer til å ligge mer stabilt på det den klarer, mens ATI kan droppe. Jeg har aldrig opplevd fpsdrop i f.eks CS, men nå får jeg det av en eller annen grunn. så jeg vil anbefalle GeForce, fordi jeg har hørt fra de som har det at det er mer stabilt i forhold til CS.

 

ATi kort er kjent for å droppe i dagens CS, dvs Half-life(1)-baserte CS. Ikke CS source som har Half-life 2 i seg.

 

Siden CS source har Half-life 2-grafikk skulle man tro ATi vil være det beste valget fordi at ATi har hatt mest imponerende resultater i HL2 til nå.

Lenke til kommentar
Siden CS source har Half-life 2-grafikk skulle man tro ATi vil være det beste valget fordi at ATi har hatt mest imponerende resultater i HL2 til nå.

Det er jeg ikke helt enig i. De stresstestene jeg har sett på HL2 har f.eks GT slått Pro kortet, eller vært lik i det meste.

 

Eks:

 

http://www.elitebastards.com/page.php?page...ad=1&comments=1

 

:Edit Her står det følgende:

 

As for the slightly deeper question of whether a 6800GT or X800 Pro is the better card for this game, the answer (based around these tests) is 'it doesn't matter' - Both cards handle the game excellently, and there is really nothing much to choose between the two as far as either performance or image quality goes.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...