Gå til innhold

Får ikke klokket POV 6800 Ultra


salomo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
temp på 87ºC som jeg synes er veldig høyt.

 

--Litt offtopic--

Når noen for eksempel sier: "Kortet mitt er 62C", mener de hele kortet eller gpu/minnet?

 

--On topic--

Som de sier er 87C på kortet veldig varmt, har du skikkelig kjøling i kabinettet? Grafikkkortet burde vel ha grei kjøling med de viftene de er utstyrt med?

Lenke til kommentar
temp på 87ºC som jeg synes er veldig høyt.

 

--Litt offtopic--

Når noen for eksempel sier: "Kortet mitt er 62C", mener de hele kortet eller gpu/minnet?

 

--On topic--

Som de sier er 87C på kortet veldig varmt, har du skikkelig kjøling i kabinettet? Grafikkkortet burde vel ha grei kjøling med de viftene de er utstyrt med?

Tempmåleren ligger vel i gpu/core, har 3 kabinettvifter,en som blåser rett på kortet.

 

Idle ligger tempen på ca 60.

Lenke til kommentar
er du en tulling 87 grader er jo alt for mye, skjermkort burde ligge på max 70 helst 60. du er heldig som ikke brente opp kortet :yes:

Han er nok ikke en tulling nei. Disse kortene kan fort bli veldig varme. 87 grader er mye, det er jeg enig i, men ikke farlig. Med det gamle GT kortet mitt var jeg helt oppe i 100grader når jeg klokket på det meste, men da synes jeg det var på tide med bedre kjøling. Kjørte da 1.5v på coren istedet for 1.3v som er orginalt. De fleste GT kort ihvertfall er fort opp over 70 grader i Load. Det samme gjelder X800 kortene til ATI også faktisk. Blir slemt varme for å si det sånn. Men selvfølgelig, varme er fienden din når man overklokker, så hvis du vil ha det høyere, eller har stabilitets problemer, så ville jeg nok ha fått mer luft flyt i kabinettet, eventuelt kjøpt meg en Atctic Cooler.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...