Gå til innhold

Vet noe om mobilforsikring?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat investert i en Sony Ericsson P900.

Da jeg var på tivoli her om dagen så la jeg den i veska til dama ved siden av karusellen vi tok. Da slo tanken meg... Hva om den blir stjålet eller at jeg mister den e.l.?? Må nesten forsikre den.... har nesten ikke råd til en ny en eller noen som helst telefon hvis den blir stålet/ødelagt.

 

Spørsmålet mitt da er: Er det noen som vet om noen forsikringsselskap som forsikrer mobiltelefoner? Har hørt litt om det, men fant ikke så mye om det på google. Noen erfaringer hos noen som forsikrer eller priser osv.?

 

Alle svar takkes på forhånd.

 

Mvh. Marius https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/cool.gif

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har netcom abo, kan du tegne forsikring, også telenor, også de fleste andre operatører.

Ellers bør du høre med forsikringsselskapet ditt. Reiseforsikringa kan dekke mobiltelefoner.

Ok. Jeg har Tele2 abb. Men tar vanlige forsikringsselskap dette? F.eks. Gjensidige forsikring?

Lenke til kommentar

Fant mobilforsikring hos gjensidige. Koster 25,- i måneden og dekker tyveri/tap av mobil samt. at hvis man ødelegger telefon vil det blir egenandel på kr. 300,- ved rep. Tenkte kanskje å ta denne forsikringen da den var ganske grei pris og hørtes bra ut, men det stod kun om telenor ab. så har sendt mail og spurt om det fungerer på Tele2, noe som den da burde gjøre.

Lenke til kommentar
Fant mobilforsikring hos gjensidige. Koster 25,- i måneden og dekker tyveri/tap av mobil samt. at hvis man ødelegger telefon vil det blir egenandel på kr. 300,- ved rep. Tenkte kanskje å ta denne forsikringen da den var ganske grei pris og hørtes bra ut, men det stod kun om telenor ab. så har sendt mail og spurt om det fungerer på Tele2, noe som den da burde gjøre.

Mobilforsikring er en tillegstjeneste hos Telenor Mobil som kun er tilgjengelig for deres kunder. Gjendidige tar seg av saken hvis uhellet er ute. Sjekk heller om innboforsikring eller lignede dekker det...

Lenke til kommentar

Sendte en mail om innboforsikring og fikk dette svaret:

 

Innboforsikringen vil kun dekke tyveri som skjer i hjemmet og eller kun

ran. Egenandelen er vanligvis også høy på innboforsikring slik at det

erstatningssummen blir deretter. Derimot vil en helårs reiseforsikring

dekke en god del skader i tillegg til tyveri. Reiseforsikringen gjelder

ikke dersom skaden skjer hjemme eller på arbeidsplass/studiested.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har akkurat investert i en Sony Ericsson P900.

Da jeg var på tivoli her om dagen så la jeg den i veska til dama ved siden av karusellen vi tok. Da slo tanken meg... Hva om den blir stjålet eller at jeg mister den e.l.?? Må nesten forsikre den.... har nesten ikke råd til en ny en eller noen som helst telefon hvis den blir stålet/ødelagt.

 

Spørsmålet mitt da er: Er det noen som vet om noen forsikringsselskap som forsikrer mobiltelefoner? Har hørt litt om det, men fant ikke så mye om det på google. Noen erfaringer hos noen som forsikrer eller priser osv.?

 

Alle svar takkes på forhånd.

 

Mvh. Marius Paalsrud

Bytt til Telenor eller Netcom og tegn forsikring via abonnementet. Det er det enkleste og beste.

Lenke til kommentar

En ting slår meg, hver gang jeg hører om forsikring av mob.telefoner. Og som yngre mennesker sjelden, eller aldri, tenker på......

Håper alle som er så opptatt av å forsikre en så liten (og egentlig uvesentlig)....ting, som en mobiltlf......

også tenker og spør seg om andre mye, mye viktigere ting å forsikre.....

eks innbo...og ikke minst helse...(som, i verste fall kan gjøre deg nærmest fattig resten av livet)

 

Dagens moralpreik, he he.

Lenke til kommentar
En ting slår meg, hver gang jeg hører om forsikring av mob.telefoner. Og som yngre mennesker sjelden, eller aldri, tenker på......

Håper alle som er så opptatt av å forsikre en så liten (og egentlig uvesentlig)....ting, som en mobiltlf......

også tenker og spør seg om andre mye, mye viktigere ting å forsikre.....

eks innbo...og ikke minst helse...(som, i verste fall kan gjøre deg nærmest fattig resten av livet)

 

Dagens moralpreik, he he.

Vel, mobilen har blitt mer viktig i vår hverdag. Det er vel bare slik:/

Folk har jo med mobiltelefonen overalt. Og er utrolig redd for å miste den.

Lenke til kommentar
En ting slår meg, hver gang jeg hører om forsikring av mob.telefoner. Og som yngre mennesker sjelden, eller aldri, tenker på......

Håper alle som er så opptatt av å forsikre en så liten (og egentlig uvesentlig)....ting, som en mobiltlf......

også tenker og spør seg om andre mye, mye viktigere ting å forsikre.....

eks innbo...og ikke minst helse...(som, i verste fall kan gjøre deg nærmest fattig resten av livet)

 

Dagens moralpreik, he he.

Vel, mobilen har blitt mer viktig i vår hverdag. Det er vel bare slik:/

Folk har jo med mobiltelefonen overalt. Og er utrolig redd for å miste den.

Har du da tenkt over det faktum at hvis du skulle rammes av en ulykke, så er du minstepensjonist resten av livet?

Lenke til kommentar

Jeg har _veldig_ gode erfaringer med netcoms forsikring. Jeg kjøpte K700i og 3 uker etterpå mistet jeg denne. Rett og slett tap...

 

To dager etter jeg meldte fra til netcom fikk jeg verdibrev på ny K700i i posten. ! Helt konge... hadde ikke trodd det var så lett for å si det sånn. Det forutsetter riktignok at tapet/tyveriet er politianmeldt, at man har imei nummeret samt at kvittering foreligger. Har man dette er det ikke noe stress...

 

Slik forsikring koster 31,- pr mnd og K700'en kosta 3900,- ;D

Lenke til kommentar
En ting slår meg, hver gang jeg hører om forsikring av mob.telefoner. Og som yngre mennesker sjelden, eller aldri, tenker på......

Håper alle som er så opptatt av å forsikre en så liten (og egentlig uvesentlig)....ting, som en mobiltlf......

også tenker og spør seg om andre mye, mye viktigere ting å forsikre.....

eks innbo...og ikke minst helse...(som, i verste fall kan gjøre deg nærmest fattig resten av livet)

 

Dagens moralpreik, he he.

Når du har en mobiltelefon til kr. 6495,- er det ikke lenger småpenger det er snakk om. Men er jo et godt poeng, men man må tenke at man ikke mister "bare" telefonen. Tenk alle de telefonnummerene, notatene, filmer og bilder man har der. Uerstattelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...