Gå til innhold

Datadeler som gis bort - Les reglene, KUN lister, IKKE svar!


Anbefalte innlegg

Gir bort 3+ 64 Mb SD-Rambrikker mot en 128mb eller mer brikke. Har bare to minneslotter på min lille win2k3 server

I sammenheng med at jeg flytter, kvitter jeg med følgende.

 

1 pc, som nå ikke vil starte (mistenker ram eller hk). Har tatt ut hd. Innhold:

 

-Chieftec miditower m 360w strømforsyning.

-ATI a9200se skjermkort

-512 og 256 133sd ram

-3com ext nettverkskort

Hentes i Oslo (Røa).

Ønsker dette men har ikke mulighet til å hente. Er stasjonert i Hole og håper på sending(jeg kan betale frakt)

Ok?

MvH SpecialForce

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Syntes dette så ut som en god tråd, men det slo meg, hva med å ta kontakt med de lokale barne-/ungdomsskolene og spørre om ikke de har bruk for de "komplette" pc'ene. Vet det er mange barne- og ungdomsskoler som mangler sårt IT-utstyr i det vidstrakte land, og med linux vil jo mange av de pc'ene som tilbys i denne tråden komme til god nytte for å lære IKT for barn og ungdom. Just a thought...

Lenke til kommentar
Hei. Syntes dette så ut som en god tråd, men det slo meg, hva med å ta kontakt med de lokale barne-/ungdomsskolene og spørre om ikke de har bruk for de "komplette" pc'ene. Vet det er mange barne- og ungdomsskoler som mangler sårt IT-utstyr i det vidstrakte land, og med linux vil jo mange av de pc'ene som tilbys i denne tråden komme til god nytte for å lære IKT for barn og ungdom. Just a thought...

 

Er ikke det vi betaler i dyre dommer for i skatt og avgifter?

Lenke til kommentar
Hei. Syntes dette så ut som en god tråd, men det slo meg, hva med å ta kontakt med de lokale barne-/ungdomsskolene og spørre om ikke de har bruk for de "komplette" pc'ene. Vet det er mange barne- og ungdomsskoler som mangler sårt IT-utstyr i det vidstrakte land, og med linux vil jo mange av de pc'ene som tilbys i denne tråden komme til god nytte for å lære IKT for barn og ungdom. Just a thought...

 

Er ikke det vi betaler i dyre dommer for i skatt og avgifter?

Helt enig.

 

vi betaler i hue og ræva! Det for holde.

Lenke til kommentar

Faktum er at mange av skolene ikke vil ha utstyret ditt. De ønsker å ha mest mulig lik maskinpark for å få smidig utrulling og lik konfigurasjon.

 

Høres egentlig sært ut spør du meg. Er det pga. itansvarlige har for liten kunnskap til å håndtere bagateller, eller er det faktiske kalkyler som ligger bak? :hmm:

 

Har ihvertfall forstått det sånn at skoler ofte avslår tilbud fra bedrifter osv. om store mengder brukbart utstyr. Man foretrekker tydeligvis ingen maskin istedet for en maskin som avbryter røykepausene.... eller..?

Lenke til kommentar
Faktum er at mange av skolene ikke vil ha utstyret ditt. De ønsker å ha mest mulig lik maskinpark for å få smidig utrulling og lik konfigurasjon.

 

Høres egentlig sært ut spør du meg. Er det pga. itansvarlige har for liten kunnskap til å håndtere bagateller, eller er det faktiske kalkyler som ligger bak? :hmm:

 

Har ihvertfall forstått det sånn at skoler ofte avslår tilbud fra bedrifter osv. om store mengder brukbart utstyr. Man foretrekker tydeligvis ingen maskin istedet for en maskin som avbryter røykepausene.... eller..?

 

Vel, dette tror jeg nok varierer fra skole til skole... Var i allefall nytt for meg, men jeg kan godt forstå at enkelte skoler kjører en slik policy:)

Lenke til kommentar

EDIT:HOVEDKORT/CPU/KJØLER/RAM ER GITT BORT!

 

Har følgende igjen:

2 eldre crt skjermer 19" og 21"

+ et miditower kabinett av merke cheiftec.

 

Har en eldre maskin som jeg trolig også kommer til å gi bort.

Men har ikke tid å styre med det nå p.gra eksamen.

Gir nærmere beskjed om det senere.

Endret av viceroy
Lenke til kommentar

Da var den gamle serveren min demontert og klar for å bli gitt bort (det som er igjen riktignok). Tilbyr følgende NEDgraderingstilbud (evt en fin liten server):

 

- Socket A (Micro ATX (24cm x 24cm)) HK m/ 1.1GHz AMD T-Bird CPU og 2 x 256MB SD-ram

- 150W (kraftpakke :p ) PSU av merkelig format

- 10/100/1000 nettverkskort

 

Dette har tidligere vært en HP Pavillion stasjonær maskin :love:

 

Delene er tilgjengelig på Hasle (linje 5) i Oslo. Henting foretrekkes, men er ikke et krav.

Det som derimot er et krav er at du IKKE henvender deg i denne tråden MEN på pm :cool:

 

Edit: Vil bare presisere at det ikke er noe grafikkort med her. Det er ikke integrert på HK'et heller.

 

Da er noe av utstyret gitt bort.

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

Off topic er fjernet fra tråden.

 

Dersom man har forslag til forbedringer, løsninger og annet - send en moderator en pm, eller kun rapporter.

 

IKKE poste forslag direkte i tråden, og ikke "lek moderator". Det blir nemlig off topic, og ødelegger ihvertfall trådens gang.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, men ta gjerne kontakt med meg på pm.

Lenke til kommentar
I sammenheng med at jeg flytter, kvitter jeg med følgende.

 

1 pc, som nå ikke vil starte (mistenker ram eller hk). Har tatt ut hd. Innhold:

 

-Chieftec miditower m 360w strømforsyning.

-ATI a9200se skjermkort

-amd thunderbird 1,3ghz cpu

-512 og 256 133sd ram

-3com ext nettverkskort

-nec dvd brenner(8x?)

-48x cdbrenner

-MSI hk

 

Ønsker at eventuell intressent tar med hele pcen.

 

Hentes i Oslo (Røa).

Vedrørende denne PCen så går ting tregt med Shark, så denne er åpen for noen som kan hente utstyret raskt. Jeg har i tillegg canon s900 printer, casio-fx9700ge kalkulator (tomt batteri), 30g hd, sims+2exp, f1 world grand prix (racerbil spill), 32mb compacflash minnebrikke, aopen big tower aqua, 19 tommer crt skjerm. Kan hende noe mer kommer opp etterhvert.

Endret av Arodin
Lenke til kommentar
I sammenheng med at jeg flytter, kvitter jeg med følgende.

 

1 pc, som nå ikke vil starte (mistenker ram eller hk). Har tatt ut hd. Innhold:

 

-Chieftec miditower m 360w strømforsyning.

-ATI a9200se skjermkort

-amd thunderbird 1,3ghz cpu

-512 og 256 133sd ram

-3com ext nettverkskort

-nec dvd brenner(8x?)

-48x cdbrenner

-MSI hk

 

Ønsker at eventuell intressent tar med hele pcen.

 

Hentes i Oslo (Røa).

Vedrørende denne PCen så går ting tregt med Shark, så denne er åpen for noen som kan hente utstyret raskt. Jeg har i tillegg canon s900 printer, casio-fx9700ge kalkulator (tomt batteri), 30g hd, sims+2exp, f1 world grand prix (racerbil spill), 32mb compacflash minnebrikke, aopen big tower aqua, 19 tommer crt skjerm. Kan hende noe mer kommer opp etterhvert.

 

 

Tusen hjertelig. Den er oppe og går allerede.

:thumbup:

Lenke til kommentar
I sammenheng med at jeg flytter, kvitter jeg med følgende.

 

1 pc, som nå ikke vil starte (mistenker ram eller hk). Har tatt ut hd. Innhold:

 

-Chieftec miditower m 360w strømforsyning.

-ATI a9200se skjermkort

-amd thunderbird 1,3ghz cpu

-512 og 256 133sd ram

-3com ext nettverkskort

-nec dvd brenner(8x?)

-48x cdbrenner

-MSI hk

 

Ønsker at eventuell intressent tar med hele pcen.

 

Hentes i Oslo (Røa).

Vedrørende denne PCen så går ting tregt med Shark, så denne er åpen for noen som kan hente utstyret raskt. Jeg har i tillegg canon s900 printer, casio-fx9700ge kalkulator (tomt batteri), 30g hd, sims+2exp, f1 world grand prix (racerbil spill), 32mb compacflash minnebrikke, aopen big tower aqua, 19 tommer crt skjerm. Kan hende noe mer kommer opp etterhvert.

 

Har du noe av dette enda? Funker harddisken greit? Sims 1 eller 2?

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...