Gå til innhold

Hva er best? P4 eller Athlon XP


Pion_

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2001-11-16 00:44, Dollar skrev:

Per Øivind; denn klokkinga er det med vannkjøling - jeg har ikke HØRT om 1900MHz engang.


Intel har demonstrert 0.13 P4 på 3500MHz


 

 

http://www.athlonoc.com/steptbird.php Dette er fra gamle T-bird 1,4 GHz

Lowest - 1600

 

Average -1668

 

Highest -1768

 

Selv den kunne en klokke til høyere hastigheter enn XP selges på nå.

 

 

For XP se på:

http://www.athlonoc.com/xpoc_1.php

 

Gjengitt i korthet:

1500( 1333mhz ) > 1600 MHz

1600 ( 1400mhz) > 1750 MHz

1800 (1533) > 1850 MHz

Dette er snitt av hva de klarte. Raskeste gikk til 1890 MHZ med vanlig vifte (riktignok STOR vifte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å bli rimelig lei av å gjenta meg selv:

 

Folkens, Folkens.

Hva er det dere diskuterer her egentlig. Dere krangler så busta fyker over en liten Elektronisk CHIP. Hva faen feiler det dere. Hør: Man gjør seg opp en mening, Det er LOVEN, alle andre, Go f*** your self.

 

Sånn er det dere fremlegger synspunktene. (Den var ikke ment på de av dere som faktisk har bra synspunkter).

Det er en kjensgjerning at noen liker det ene fremfor det andre. Hvorfor ikke la det være med det, Åffør i svarte skal dere bruke tid på å krangle om hva som er best.

 

Stabilitet: Her er det bare en ting å si.

 

Hadde AMD vært like stabil, og like godt annerkjent for stabilitet som Intel er og stort sett alltid har vært, hadde vi sett langt flere AMD-servere i IT-verdenen i dag.

 

Her har Intel stort sett hele markedet for små og Mellomstore server. Går vi opp på de vrikelig store serverne fra Intel, får de konkuranse fra Sun Motorola og Digital, som faktisk ble kjøpt opp av Intel i Høst.

 

Vel, dette sjiktet er ikke en gang AMD representert. De har rett og slett ingenting som er godt nok. Selv Itanium er ikke godt nok for Compaq f.eks.

 

Varme: Vel, alle veit hva som er varmest. AMD. Dette er og behøver ikke være en negativ ting, så lenge man gjør kloke valg hva kjøling anngår. Paradoksalt nok er Intel Boxed-Vifte som kommer med P3, betydelig bedre enn mange av de som selges til Socket A. Her bør Kjøle-produsenten ta seg i nakken, og produsere noe som er brukbart.

 

CKG-760 er ett glimrende eksempel på en god kjøler med minimalt med støy. FOP 38 som jo også er en god kjøler, er alt for bråkete. Hvem faen vil ha en PC som høres ut som en 747-avgang. Ikke jeg, i allefall.

 

AMD: Ingen her inne på forumet bør kritisere selve AMD-prosessoren. Den inneholder en svært rask teknologi, som ikke går ut på å beefe opp klokka for å få ytelse. Men AMD har mange store feil: De klarer ikke å hamle opp med Intels enorme marketing-avdeling. Jeg tror jeg kan telle på en hånd antall reklamer for AMD som har vært på TV og ellers i Media den siste tiden. Her må AMD skjerpe seg kraftig, ellers får Intel på nytt overtaket, tiltross for at AMD leverer en prosessor som er raskere per klokke-syklus en det Intel er.

 

AMD har ett annet stort minus, De mangler en dedikert avdelig for utvikling og produksjon av Chipsets. Intel har alt dette, inklusive en horde av lojale kunder, som bare vil ha Intel. Dette er Kontor-PC kundene. Trust me, ingen vil sitte på ett kontor omgitt av 747-avganger.

 

AMD store pluss er en relativt god prosessor, som forsåvidt ikke har for mange Bugs, men det nytter lite, når Chipsettene ikke er av samme klasse som Prosessoren.

 

Så, Intel:

Vel hva kan jeg si, Chipzilla er unik på mange måter, de er grisk, gjerrig, begjerende og maktsyk. Men til tross for dette, er Intel det selskapet jeg har absolutt mest tiltro til, av flere grunner.

 

Varme: Vel, som vi alle vet er Intels Prosessorer kjent for å være kjølig i forhold til sin konkurent. Dette er en kjensgjerning og ett udiskuterbart faktum. Har du noensinne eid en Intel-prosessor, og bytte over til noe annet, kommer du garantert til bake. Den er ikke varm i forhold til andre.

 

Min P4 1.7 er ikke engang i nærheten av den tempen AMD min hadde. Full load på P4en er rundt 29 grader. Og de etter en god stund med Quake 3 spilling. Amd lå på noen og 50 grader, og den hadde dobbelt så mye kjøling som P4en.

 

Men, uansett bør AMD ha ros for den kampen de har gitt Intel, og for at de har levert en prosessor, som tiltross for sine feil, er en god prosessor, som fortjener langt bedre hovedkort en de som finnes i dag. Jeg lurer på hva AMD kunne gjort med Athlon og RAMBUS. Det kunne vært litt av en Combo.

 

Intel:

Her er det ikke mye å si, de har vært med oss siden 70-tallet, da lanserte de den berømte 4004, den er ikke stort mere kraftig enn en vanlig kalkulator. Siden har Intel levert mer eller mindre velykkede konstruksjoner oppgjennom åra.

 

Ymse feil og Flaws har skadet Intel mang en gang, men ingen har vært så knusende for Intel, som AMDs lansering av K7-1Ghz. Intel fortjener ros for P4, ikke en masse folk som syter over hvor treige evnt. raske de måtte være. Intel og AMD er konkurenter og prøver forbrilsk å lage den beste brikken.

 

Folk som diskuterer denne slags ting til stadighet, er folk som Intel og AMD faktisk vil ha som kunder, de forlanger stadig mere ytelse, og legger press på de teknologiske gigantene i markedet. Samtidig sitter det en programmerer ett sted og lager programmer som tester ytelse til to gitte systemer.

 

Utfra disse syntetiske testene gjør folk seg opp en mening om hva som er best, uten engang å ha prøvd verken det ene eller det andre. Noen har selvsagt prøvd alt, Undertegnede har vært innom det meste, fra 386, 686, K7 K75 og Intel en del til.

 

Yess. I just gotha have an Intel-processor. That my baby. Well. See ya`ll next week. Im Beeming out of here.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-17 01:36, Dollar skrev:

Quote:


On 2001-11-16 21:29, Ar`Kritz skrev:

En liten kuriositet: VIA propaganda!



 

VIA Blows, sitter på lan, har allerede vært å kikka i 2 via bokser som ikke funker

 

hehe - standard på alle lan med mer enn 10 deltakere

 

 

 

 

 

Murphy's lov: Alt som kan gå galt, går galt!

Lenke til kommentar

 

Murphy's lov: Alt som kan gå galt, går galt!

 

 

Jon, min *4 har ikke hatt _fnugg_ av trøbbel siden jeg fikk den.

 

 

_________________

Andreas Grimsby

Nerd!

_______________

Pentium4 1.7GHz

1GB 2x60GXP LCD

Geforce 3 TI500

 

3Dmark2001 (vanlig geforce3, Ti500'n venter jeg på) 6000 poeng i 1024*768/32 med SDRAM. Alt uclocka

 

[ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2001-11-17 12:29 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...