Gå til innhold

S65 vs. 7610 - Sammenlikning av bildekvalitet


Anbefalte innlegg

Hvis man sammenligner disse bildene ser man helt klart hvilket bilde man ville valgt å ramme inn av disse to.

Jeg ville ikke rammet inn noen av de bildene (og det er ikke bare pga motivet :p ). Men jeg er enig i at S65 taper i den sammenlikninga. Men som jeg nevnte tidligere kan S65s mangler rettes opp i software, så for å få en liten smak på hvordan bildet kan bli, kjørte jeg det gjennom litt photoshopping for å se om det kunne bli bedre, og det er utrolig hva man kan gjøre med levels... ;)

 

Behandlet bybilde S65

 

Og i rettferdighetens navn gjorde jeg det jeg kunne for 7610:

 

Behandlet bybilde 7610

 

En ting som også gjorde at 7610 så ut til å trekke det lengste strået på orginalene, var at bildet var veldig oppskarpet. Det var veldig synlig selv på 2x forstørrelse. Men resultatet var jo bedre enn S65s litt blurry ufokuserte.

 

Jeg vil egentlig ingen steder med det her, annet enn at med fremtidig FW tror jeg S65 vil eie bildekvaliteten til 7610... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man sammenligner disse bildene ser man helt klart hvilket bilde man ville valgt å ramme inn av disse to.

Jeg ville ikke rammet inn noen av de bildene (og det er ikke bare pga motivet :p ). Men jeg er enig i at S65 taper i den sammenlikninga. Men som jeg nevnte tidligere kan S65s mangler rettes opp i software, så for å få en liten smak på hvordan bildet kan bli, kjørte jeg det gjennom litt photoshopping for å se om det kunne bli bedre, og det er utrolig hva man kan gjøre med levels... ;)

 

Behandlet bybilde S65

 

Og i rettferdighetens navn gjorde jeg det jeg kunne for 7610:

 

Behandlet bybilde 7610

 

En ting som også gjorde at 7610 så ut til å trekke det lengste strået på orginalene, var at bildet var veldig oppskarpet. Det var veldig synlig selv på 2x forstørrelse. Men resultatet var jo bedre enn S65s litt blurry ufokuserte.

 

Jeg vil egentlig ingen steder med det her, annet enn at med fremtidig FW tror jeg S65 vil eie bildekvaliteten til 7610... :whistle:

Synest at bildekvaliteten fortsatt var bedre på 7610 der.

Men dere får jo vente på FW å håpe.. :tease:

Lenke til kommentar

Har 2 bilder her, begge tatt med s65! Bare at på det ene bilde har jeg tatt på +3 i lys-styrke og på den andre har jeg tatt på -3 i lys-styrke! (min-max)

Hvitbalansen står på automatisk! (der man kan velge innendørs og utendørs)

 

Tenkte jeg bare skulle legge ut et eks. siden noen synes bildene er for lyse og andre for mørke.. :yes:

 

http://www.home.no/the-joker/Lyst3+.jpg

http://www.home.no/the-joker/M%f8rkt3-.jpg

Lenke til kommentar
S65 tar bildene mye raskere enn 7610 ja! Men bruker vel ca like lang tid på å lagre de. Og du får stor forbokstav etter punktum ja. Skal du bytte ut 7610 for S65 Eulogy?

Jeg skal nok det. Har allerede solgt 7610. Men må vente noen uker først før jeg kjøper S65. Grunnen til det er at pcen min tok kvelden, og da må jeg ha meg en ny først. En av grunnene til at jeg også vil kjøpe S65 er at man kan sende MMS opptil 300kb med den mobilen. Med 7610 er det maks 100kb, og da blir bildene komprimert, og kvaliteten blir dårligere. Men savner 7610 :( Har nå en ST55. Ser heller ikke bort fra at jeg kjøper en 7610 ved et seinere tidspunkt. Beste telefonen jeg har hatt. :yes:

Lenke til kommentar
S65 tar bildene mye raskere enn 7610 ja! Men bruker vel ca like lang tid på å lagre de. Og du får stor forbokstav etter punktum ja. Skal du bytte ut 7610 for S65 Eulogy?

Jeg skal nok det. Har allerede solgt 7610. Men må vente noen uker først før jeg kjøper S65. Grunnen til det er at pcen min tok kvelden, og da må jeg ha meg en ny først. En av grunnene til at jeg også vil kjøpe S65 er at man kan sende MMS opptil 300kb med den mobilen. Med 7610 er det maks 100kb, og da blir bildene komprimert, og kvaliteten blir dårligere. Men savner 7610 :( Har nå en ST55. Ser heller ikke bort fra at jeg kjøper en 7610 ved et seinere tidspunkt. Beste telefonen jeg har hatt. :yes:

Tror ikke du kommer til å bli særlig imponert over S65 om du har hatt 7610. Og for å skuffe deg litt mer, tror jeg ikke du kan sende mer enn 100k MMS'er i norske mobilnett uansett... (?)

Lenke til kommentar

Uansett hva skal man med et mobilkamera som må ha runder i Photoshop for å se bra ut? Jeg liker ikke bildene som 7610 tar heller, Både Siemens og Nokia burde ha noe i ermet til S700i kommer... (Kameraet i S700i er hentet direkte fra Sony sin Cybershot U serie, det baner for gode bilder). Prisen tatt i betraktning så synes jeg at S65 gir veldig bra bilder for pengene, klart bedre enn min K700i om man tar de i 1.3 MP og skalerer de ned til 0.3 (640x480). Hvordan blir S65 bildene om man tar de i 640x480 med en gang?

Lenke til kommentar
Uansett hva skal man med et mobilkamera som må ha runder i Photoshop for å se bra ut?

Jeg retter da litt på bildene tatt med digitalkameraet vårt i Photoshop før jeg sender til fremkalling... Poenget mitt med photoshoppinga var bare å vise at undereksponeringen og fargene i bildene til S65 kan rettes opp i software, og det vil si fremtidige versjoner av FW.

Lenke til kommentar
Og for å skuffe deg litt mer, tror jeg ikke du kan sende mer enn 100k MMS'er i norske mobilnett uansett... (?)

Har netcom og får sendt MMS opp til 150 med min K700i. Det varierer dog litt ettr forholdene, men netcom praktiserer ikke noen absolutt grense.

 

Poenget mitt med photoshoppinga var bare å vise at undereksponeringen og fargene i bildene til S65 kan rettes opp i software, og det vil si fremtidige versjoner av FW.

Ok, det tenkte jeg ikke på. Man har jo dessuten enda større kontroll over bilder i firmware på telefonen enn man får med PS, siden man kan manipulere rådata fra CCD / CMOS og stille inn ting som hvitbalanse og lysfølsomhet direkte. (Samme måte som man kan med RAW bilder fra diverse digitalkamera)

Endret av beh
Lenke til kommentar
S65 tar bildene mye raskere enn 7610 ja! Men bruker vel ca like lang tid på å lagre de. Og du får stor forbokstav etter punktum ja. Skal du bytte ut 7610 for S65 Eulogy?

Jeg skal nok det. Har allerede solgt 7610. Men må vente noen uker først før jeg kjøper S65. Grunnen til det er at pcen min tok kvelden, og da må jeg ha meg en ny først. En av grunnene til at jeg også vil kjøpe S65 er at man kan sende MMS opptil 300kb med den mobilen. Med 7610 er det maks 100kb, og da blir bildene komprimert, og kvaliteten blir dårligere. Men savner 7610 :( Har nå en ST55. Ser heller ikke bort fra at jeg kjøper en 7610 ved et seinere tidspunkt. Beste telefonen jeg har hatt. :yes:

Tror ikke du kommer til å bli særlig imponert over S65 om du har hatt 7610. Og for å skuffe deg litt mer, tror jeg ikke du kan sende mer enn 100k MMS'er i norske mobilnett uansett... (?)

Etter hva jeg har lest så kan man sende mms opptil 200kb eller med Telenor. Vet ikke åssen det er med netcom. Ja, savner 7610 fælt. Får se hva jeg kjøper når jeg har kjøpt meg ny pc. Var utrolig godt fornøyd med 7610, jeg var også veldig godt fornøyd med kameraet og kvaliteten. Men men. Får se. Kanskje det blir en 7610 igjen.

 

Andrenos: Jeg hadde. Solgte den igår. Kan godt hende at jeg kjøper en ny om en mnd eller noe.

Lenke til kommentar
Siemens har jo sakt at neste FW skal fixe litt kamerabugs, men S65 tar gode bilder, men man har endel instillinger man må passe på, slik den eminente molna sier  :yes:

Vel, om du kaller to innstillinger for "endel innstillinger man må passe på", så synes jeg kanskje det er litt dårlig "unnskyldning" for de relativt skuffende bildene S65 tok.

Lenke til kommentar

det er jo klart at fargene i bildene til s65 er litt matte. men igjen synes jeg fargene i bildene t nokian er litt for gule i nyansene--

 

hvis ikke min konklusjon er helt på tryne... hvis du ser på bildene av skoen, så tenker jeg at fargene er mer lik virkeligheten på s65 sitt bildet.

 

eller har du rontonic disse skoene med mer oransje nyanser på stripene?

Lenke til kommentar
det er jo klart at fargene i bildene til s65 er litt matte. men igjen synes jeg fargene i bildene t nokian er litt for gule i nyansene--

 

hvis ikke min konklusjon er helt på tryne... hvis du ser på bildene av skoen, så tenker jeg at fargene er mer lik virkeligheten på s65 sitt bildet.

 

eller har du rontonic disse skoene med mer oransje nyanser på stripene?

Skoene er faktisk litt mer lik virkeligheten på nokian sine bilder. Se forresten på den plastdingsen forrerst der "lissene begynner". På S65 er den av nesten lik farge som stripene på siden av skoen, men på 7610 er den litt annerledes. I virkeligheten er denne plastdingsen mer orange enn stripene, så her greier ikke S65 å skille disse to fargene noe særlig..

Litt klønete forklart, men håper dere skjønte hva jeg mente...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...