Gå til innhold

Film: A Product of Time


Anbefalte innlegg

Her er en film Ida og jeg har jobbet med de siste månedene. Startet faktisk å tenke på plottet allerede forrige sommer.

 

Kom med kommentarer både angående historien og det tekniske. Det spesielle med denne filmen, mot andre filmer jeg har laget før, er at all lyden (bortsett fra snakking) er spilt inn og lagt på etterpå. Den eneste originallyden som er beholdt, er når hovedpersonen går gjennom vestibylen (med cola-automaten etc.), så kommentarer på lydsynkroniseringen må dere gjerne komme med.

 

Det er nok noen logiske brister her, så kommenter dem gjerne. Og fortell hvordan du oppfattet historien (så jeg vet at andre enn oss som har laget filmen forstår det..)

 

A Product of Time (wmv, 27MB)

 

cover_small.jpg

Endret av mrbard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Skal vi se; lurer på om du ikke fikk hjelp til et eller annet teknisk post-produksjon greier av en kamerat av meg fra Store Dyret. Kan det stemme?

 

Bra intro, hvor musikk harmonerer med det visuelle. Kult driv i filmen. Kameraføringer var ikke mye å hoppe i taket over; varierte en del i kvalitet. Skuespill var det ikke noe å si på. Likte voice overen og off screen replikkene.

 

Man merket at mye var dubbet, med større eller mindre hell. Hvis det er meningen at det ikke skal være noe folk der, hvorfor hører jeg biler i bakgrunnen? Fargen, kontrasten og lyset på filmen var spesielt, men falt ikke i smak hos meg. Hadde ønsket litt høyere kontrast. Uansett, akkurat det kan ha mye med komprimeringen å gjøre.

 

Alt i alt en underholdende kortfilm som hever seg over mye dagens ungdom spyr ut. Hadde ikke hatt noe i mot å se den igjen, da helst i full kvalitet.

 

Bra jobbet ;)

Lenke til kommentar
Skal vi se; lurer på om du ikke fikk hjelp til et eller annet teknisk post-produksjon greier av en kamerat av meg fra Store Dyret. Kan det stemme?
Jeg var i kontakt med Don Hanasand her på forumet angående fjerning av en skygge. Det ble til slutt til at den omtrent forsvant ved kontrastjustering. Dersom man vet hvor den er, kan man fortsatt se den i filmen..

 

Hvis det er meningen at det ikke skal være noe folk der, hvorfor hører jeg biler i bakgrunnen?
Jeg var ikke klar over at man hørte biler i bakgrunnen når folkene ikke var til stede? Hvor/når i filmen hører du dette? Ellers er det ikke lett å gjøre alle lydopptakene uten å ufrivillig fange opp lyden fra en bil utenfor.

 

Fargen, kontrasten og lyset på filmen var spesielt, men falt ikke i smak hos meg. Hadde ønsket litt høyere kontrast. Uansett, akkurat det kan ha mye med komprimeringen å gjøre.
Jeg har økt kontrasten ganske masse, på grensen til for masse etter min mening (noen flater blir overeksponerte). Jeg gikk for en look som var litt lik filmen "Pi" (høykontrast svart-hvitt), men helt fra da vi startet å planlegge filmen hadde vi sett for oss å ha en blåfarge i bildet i tillegg.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skal vi se; lurer på om du ikke fikk hjelp til et eller annet teknisk post-produksjon greier av en kamerat av meg fra Store Dyret. Kan det stemme?
Jeg var i kontakt med Don Hanasand her på forumet angående fjerning av en skygge. Det ble til slutt til at den omtrent forsvant ved kontrastjustering. Dersom man vet hvor den er, kan man fortsatt se den i filmen..

 

Hvis det er meningen at det ikke skal være noe folk der, hvorfor hører jeg biler i bakgrunnen?
Jeg var ikke klar over at man hørte biler i bakgrunnen når folkene ikke var til stede? Hvor/når i filmen hører du dette? Ellers er det ikke lett å gjøre alle lydopptakene uten å ufrivillig fange opp lyden fra en bil utenfor.

 

Fargen, kontrasten og lyset på filmen var spesielt, men falt ikke i smak hos meg. Hadde ønsket litt høyere kontrast. Uansett, akkurat det kan ha mye med komprimeringen å gjøre.
Jeg har økt kontrasten ganske masse, på grensen til for masse etter min mening (noen flater blir overeksponerte). Jeg gikk for en look som var litt lik filmen "Pi" (høykontrast svart-hvitt), men helt fra da vi startet å planlegge filmen hadde vi sett for oss å ha en blåfarge i bildet i tillegg.

Hanasand ja :)

 

Når hun løper opp trappen hører jeg biler.

 

Kan godt være du har økt kontrasten på bildet, men det virker da som at du i ettertid har lagt på en nytt lag med blåfarge og ikke forandre selve grunnlaget til blått. Da forsvinner kontrasten.

Lenke til kommentar

Edit, har lagt til litt lyd ("musikk") i filmens midtparti nå. Etter min mening ble filmen bedre. Skal selvsagt kreditere dette også i rulleteksten når jeg får tid.

 

Kan godt være du har økt kontrasten på bildet, men det virker da som at du i ettertid har lagt på en nytt lag med blåfarge og ikke forandre selve grunnlaget til blått. Da forsvinner kontrasten.
Ja, det kan være noe i det. Jeg vet ikke hvordan Premiere gjør det, om den legger en effekt oppå den andre, eller om den legger dem "parallellt" om du skjønner...
Lenke til kommentar

Som Velmont har nevnt i en annen tråd, så har jeg ved et uhell "hard-kodet" interlacing på filmen, så den kan aldri bli helt fin. Men når jeg eksporterer til avi, haker jeg av for deinterlace i premiere (dette alternativet finnes ikke ved eksport til wmv).

Lenke til kommentar

Noen litt stygge klipp og noen helt på grensen til unødvendige aksebrudd, men storyen var jo langt bedre enn mye annet jeg har sett rundt på forskjellige amatørforum.

 

Det mangler noen nærlyder både her og der, og dette ødelegger mye. En blir liksom ikke helt dratt inn i handlingen når disse mangler.

 

Enig med wh1te med at det ble litt for blått. Dette blir ikke så bra når filmen er så komprimert, men muligens det ser bedre ut i fullkvalitet.

 

PS. Du kan vel De-Interlace før du eksporterer filmen. Krever bare litt rendering!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...