Gå til innhold

Motta reklame, tjen penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke noe jeg ville meldt meg på hvertfall...

Virker veldig usikkert og dumt.

Tror det ender med at du må betale for hver sms du mottar eller noe

Virker skummelt.

Det tviler jeg på at skjer. Men om det blir mye penger i kasse blir jo artig å se.

De har inført et nytt provisjonsystem. Det gamle var ikke lønnsomt. var ingen bedrifter som ville betale det. Så selvom de påstår at det er bedre så...

Jeg ville hatt mye mer på konto'n der med det gamle systemet for å si det sånn.

 

Men i minus går jeg aldri der nei. Det skal skje mye før den tid.

 

(Registrerte meg på easycash.no og jeg :D )

Lenke til kommentar

"pengene" man tjener er vel ikke virkelige enda vil jeg tro siden de er i en "test fase".. Når de (les; hvis) starter opp så blir vel hele greie tilbakestilt for å unngå de store utbetalingene :)

 

(men det er uannsett ganske snedig å si at man venter til 100.000 brukere før man utbetaler noenting)

 

Imens tar man noen raske kroner ifra bedrifter for å sende ut reklame som man i praksis sender nesten gratis.

 

Jeg vil gjerne noen høre ifra noen som har mottatt faktiske kroner på konto her før jeg tror noe på dette i det hele tatt.

 

Til du som har vervet 80 stykker og har 1100,- "på konto" - hvor sikker er du på at du får utbetalt noe som helst?

Lenke til kommentar

Testfasen er over for lenge siden den aurstad, ca i oktober engang starta de opp for fullt. Det er derfor vi lurer på om folk har tjent penger ;)

 

Det eneste som ser ut til å ha skjedd til nå er at man nå skal få betalt ut mindre penger for hver sms nedover i kjeden enn det som opprinnelig var planen. Så man er på rett vei :p.

Lenke til kommentar
Testfasen er over for lenge siden den aurstad, ca i oktober engang starta de opp for fullt. Det er derfor vi lurer på om folk har tjent penger ;)

 

Det eneste som ser ut til å ha skjedd til nå er at man nå skal få betalt ut mindre penger for hver sms nedover i kjeden enn det som opprinnelig var planen. Så man er på rett vei :p.

Jeg har nå ca.8 kroner på konto.

 

Det jeg ser at de gjør her er at de betaler mye mindre enn de sa når jeg registrerte meg. Om dette var planlagt vet jeg ikke. Så det vil ta veldig lang tid før jeg får nok til å utbetale. og innen den tid har de nok bygd opp en ganske god sparekonto vil jeg tro.

Og så er det jo noen som bare er registrert og så bryr de seg ikke lenger. Disse kommer vel aldri til å ta ut penger heller.

 

De har forøvrig lansert seg i USA i dag/i går.

Og bank-funksjonen er nå klar. Så de som har 200kr kan utbetale.

Lenke til kommentar
Testfasen er over for lenge siden den aurstad, ca i oktober engang starta de opp for fullt. Det er derfor vi lurer på om folk har tjent penger ;)

 

Det eneste som ser ut til å ha skjedd til nå er at man nå skal få betalt ut mindre penger for hver sms nedover i kjeden enn det som opprinnelig var planen. Så man er på rett vei :p.

Jeg har nå ca.8 kroner på konto.

 

Det jeg ser at de gjør her er at de betaler mye mindre enn de sa når jeg registrerte meg. Om dette var planlagt vet jeg ikke. Så det vil ta veldig lang tid før jeg får nok til å utbetale. og innen den tid har de nok bygd opp en ganske god sparekonto vil jeg tro.

Og så er det jo noen som bare er registrert og så bryr de seg ikke lenger. Disse kommer vel aldri til å ta ut penger heller.

 

De har forøvrig lansert seg i USA i dag/i går.

Og bank-funksjonen er nå klar. Så de som har 200kr kan utbetale.

får du ikke 1kr for vær melding du får til din telefon? hvis du ikke får det er det jo direkte løgn som står under innmeldingen

Lenke til kommentar

Jo du får 1kr pr. melding du får til deg selv, men når jeg meldte meg inn så hadde de et provisjonsystem som gjorde at man fikk 25 øre når alle dine vervede fikk og dine vervedes vervede osv.

 

Nå har de bytta ut de 25 øre'ne med 7-30 øre avhengig av hva de får hos kundene. Selvasgt blir det mye 7 øre da.

 

Mulig det var litt dårlig forklart men...

Lenke til kommentar

Okay, har sittet og regnet litt på dette:

 

For å sende én melding til én person må bedriften som skal reklamere betale:

 

1 kr til personen

Provisjon x til verver

Provisjon x til ververs verver

Provisjon x til ververs ververs verver

 

Altså 1+3x

 

Med gjeldende provisjonssats som ser ut til å være 0,05 kr, blir dette 1,15 kr. (Dette inkluderer ikke kostnaden for å sende selve meldingen over mobilnettet.)

 

For en kampanje til 10.000 sportsinteresserte gutter i Oslo mellom 10-16 år betaler bedriften altså 11.500 kr.

 

Er dette realistisk for en slik kampanje? Er det noen som kan si noe om dette? Er dette en realistisk forretningsidé, eller et luftslott?

 

Så kommer det morsomme:

 

Tjenesteyter klarer å samle 250.000 registrerte medlemmer i Norge ved hjelp av verving. (Greit estimat?)

 

Pengene sildrer inn til medlemmene, som i sin tur overfører til bankkonto når beløpet når 200 kr. Dette foregår over en periode. Plutselig legger tjenesteyter ned tjenesten, uten at medlemmene får ta ut resterende beløp i deres navn. Dette vil gjennomsnittlig være halvparten av limiten på 200 kr, dvs 100 kr.

 

100 kr * 250.000 medlemmer = 25 millioner kroner.

 

Noen kommentarer til dette regnestykket?

Lenke til kommentar
Okay, har sittet og regnet litt på dette:

 

For å sende én melding til én person må bedriften som skal reklamere betale:

 

1 kr til personen

Provisjon x til verver

Provisjon x til ververs verver

Provisjon x til ververs ververs verver

 

Altså 1+3x

 

Med gjeldende provisjonssats som ser ut til å være 0,05 kr, blir dette 1,15 kr. (Dette inkluderer ikke kostnaden for å sende selve meldingen over mobilnettet.)

 

For en kampanje til 10.000 sportsinteresserte gutter i Oslo mellom 10-16 år betaler bedriften altså 11.500 kr.

 

Er dette realistisk for en slik kampanje? Er det noen som kan si noe om dette? Er dette en realistisk forretningsidé, eller et luftslott?

 

Så kommer det morsomme:

 

Tjenesteyter klarer å samle 250.000 registrerte medlemmer i Norge ved hjelp av verving. (Greit estimat?)

 

Pengene sildrer inn til medlemmene, som i sin tur overfører til bankkonto når beløpet når 200 kr. Dette foregår over en periode. Plutselig legger tjenesteyter ned tjenesten, uten at medlemmene får ta ut resterende beløp i deres navn. Dette vil gjennomsnittlig være halvparten av limiten på 200 kr, dvs 100 kr.

 

100 kr * 250.000 medlemmer = 25 millioner kroner.

 

Noen kommentarer til dette regnestykket?

ikke dumt for dem, men vil de klare å skaffe firmaer som vil reklamere gjennom dem? er det noen firmaer som gidder betale så pass for å få sendt reklame SMS? Hvis de plutselig legger ned "taper" ikke vi penger på dette, dvs vi har jo i utgangspunktet ikke invistert noe som helst... Men ved å legge ned kan dette firmaet tjene alvorlig mye penger..

Endret av chil
Lenke til kommentar
Okay, har sittet og regnet litt på dette:

 

For å sende én melding til én person må bedriften som skal reklamere betale:

 

1 kr til personen

Provisjon x til verver

Provisjon x til ververs verver

Provisjon x til ververs ververs verver

 

Altså 1+3x

 

Med gjeldende provisjonssats som ser ut til å være 0,05 kr, blir dette 1,15 kr. (Dette inkluderer ikke kostnaden for å sende selve meldingen over mobilnettet.)

Hva med provisjon til selve firmaet som driver hele denne greia. Regner med at de ikke har tenkt å gjøre dette gratis? Eller har de kalkulert inn det beløpet de sitter igjen med når de "tilfeldigvis" bestemmer seg for å legge ned hele dritten?

Endret av Vice
Lenke til kommentar

3 Muligheter til å tjene penger:

 

- Legge på noen øre pr sendt SMS, evt fastpris for en kampanje

 

- Trekke seg før man har betalt ut penger til medlemmene

 

- Hvis dette ikke er økonomisk gjennomførbart kan man selge tjenesten med tilsynelatende tap, dvs kreve mindre enn 1,15 kr. Dette vil da være i _klar_ hensikt å aldri betale ut fullt beløp til medlemmene

 

 

Hvis det er noen som har kunnskap om markedsføring, og kan se at det er realistisk å kreve inn opp mot 1,50 kroner av en bedrift for å sende ut reklame-sms, er dette muligens en god forretningsidé som alle kan tjene på.

 

For at enhver skal få ut penger (dvs tjene minst 200 kr) må tjenesteyter selge reklame for 100.000 * 200 * 1,15 = 23 millioner kroner

med det nåværende medlemstallet.

 

Dette er fortsatt uten å ta hensyn til hverken provisjon til tjenesteyter eller direkte kostnad ved utsending av sms over mobilnettet.

 

Er dette realistisk?

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
×
×
  • Opprett ny...