Gå til innhold

Treige stjerneskudd eller satelitt?


Anbefalte innlegg

Hallaien!

Eg ser ofte på himmelen og stjernene når eg er ute og går tur om natten. Anyways eg spotter alltid såkalte "satelitter" og lurer på om det faktisk er satelitter?! Altså det er ikke kjappe "stjerneskudd" men sånn treig lys som man kan observere i flere minutter. Avogtil kan det være 2slike samtidig og engang så eg 3samtidig mot forskjellige retninger. Er dette satelitter som reflekterer sollys eller noe? Har utrolig lyst på skikkelig stjernekikkert siden eg digger å se mot verdensrommet. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallaien!

Eg ser ofte på himmelen og stjernene når eg er ute og går tur om natten. Anyways eg spotter alltid såkalte "satelitter" og lurer på om det faktisk er satelitter?! Altså det er ikke kjappe "stjerneskudd" men sånn treig lys som man kan observere i flere minutter. Avogtil kan det være 2slike samtidig og engang så eg 3samtidig mot forskjellige retninger. Er dette satelitter som reflekterer sollys eller noe? Har utrolig lyst på skikkelig stjernekikkert siden eg digger å se mot verdensrommet. :love:

Jepp, det er satelitter. Det kan også være den nye romstasjonen. Den vil du kunne se med det blotte øye om dagen når den er helt ferdig.

Lenke til kommentar
kanskje litt offtopic men: de siste ukene har jeg sett en del stjerneskudd, fler enn normalt. Noen andre som også har det?

 

Så 3 stykker på under 5 min en kveld.

helt normalt, Jeg å noen venner så et meteoritt skur da vi gikk en tur en kveld, den var ikke meldt noe om på Tv heller

Lenke til kommentar

Kjipe med å bo i en by er jo at det er så mye "lysforurensing" at det er vanskelig å se sånne ting.. En natt jeg var på OP i militæret fikk så jeg syv satelitter samtidig!

 

BTW: Var det noen av dere som fikk med dere "meteorstormen" for halvannen uke siden? Jeg så rundt 20 store stjerneskudd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...