Jump to content
Venerable

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Recommended Posts

Det er langt i fra den verste remaken ja, men synes den mangler mye av den råheten den orginale hadde. Det gjelder ganske mange av exploitation horrorremakene mellom 2000-2010. I Spit on Your Grave, The Crazies, The Texas Chainsaw Massacre, The Last House on the Left, The Amityville Horror, 2001 Maniacs, Black Christmas (2006), The Wizard of Gore, Toolbox Murders osv. Flere av de filmene her er jo faktisk ganske ålreite, men et gjennomgående tema er at de ikke greier å fange råheten og den geniuine feelingen fra originalene. Og det er automatisk et problem for min del.

• Like 1

Den var ment √• v√¶re enda dr√łyere, men produksjonen satt visst foten ned da regiss√łren¬†ville lage scener med kattunger i en blender etc. Dette p√• bakgrunn av at i USA f√•r man i teorien tatt med barn p√• kino selv om filmene¬†har h√ły aldersgrense (mens i f.eks Frankrike er 18-√•rsgrensen absolutt. Derav enklere muligheter for Filmer i ¬†¬ęnew French Extremity¬Ľ-bevegelsen). N√•r vi f√łrst er inne p√• den slags:

3C839EA3-08CA-4664-B737-DDD5CB4893C4.jpeg

• Like 1

Deschain skrev (9 timer siden):

Den var ment √• v√¶re enda dr√łyere, men produksjonen satt visst foten ned da regiss√łren¬†ville lage scener med kattunger i en blender etc. Dette p√• bakgrunn av at i USA f√•r man i teorien tatt med barn p√• kino selv om filmene¬†har h√ły aldersgrense (mens i f.eks Frankrike er 18-√•rsgrensen absolutt. Derav enklere muligheter for Filmer i ¬†¬ęnew French Extremity¬Ľ-bevegelsen). N√•r vi f√łrst er inne p√• den slags:

3C839EA3-08CA-4664-B737-DDD5CB4893C4.jpeg

Martyrs er nok den aller grusomste filmen jeg har sett. Tortur og d√©t √• bli fl√•dd levende er det j√¶vligste jeg kan tenke meg, og jeg ble preget i flere dager etter den filmen. Seri√łst. Jeg vet ikke om det er moralsk riktig √• lage s√•nne filmer, for √• v√¶re √¶rlig.

Når det gjelder The Hills Have Eyes (2008) har jeg kun sett Unrated Version, og etter litt googling, er den betydlig verre enn R-rated som gikk på kino i USA. Her er en detaljert rapport over hvor mange frames som er fjernet: https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=3079

• Like 1

5 minutes ago, KarvaBlad said:

Martyrs er nok den aller grusomste filmen jeg har sett. Tortur og d√©t √• bli fl√•dd levende er det j√¶vligste jeg kan tenke meg, og jeg ble preget i flere dager etter den filmen. Seri√łst. Jeg vet ikke om det er moralsk riktig √• lage s√•nne filmer, for √• v√¶re √¶rlig.

Når det gjelder The Hills Have Eyes (2008) har jeg kun sett Unrated Version, og etter litt googling, er den betydlig verre enn R-rated som gikk på kino i USA. Her er en detaljert rapport over hvor mange frames som er fjernet: https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=3079

Enig, tror faktisk Martyrs¬†overkj√łrer ¬ęa serbian film¬Ľ¬†med j√¶velskapen sin. Alt er s√• eksplisitt og j√¶vlig.

• Like 1

Nei, dette var en t√łff n√łtt.¬†

Eneste forslaget mitt er The Great Wall med Matt Damon noen år tilbake.

• Like 1

Disse hjelper kanskje litt... Jeg går offline om en liten stund, så dette blir siste oppdatering. Gir/bekrefter svaret om en liten stund...

17.jpg

20.jpg