Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
deleted skrev (6 timer siden):

At det er en regissør som verken får eller tar de beste jobbene. Ingen av King Kong eller Gozilla filmene var noe særlig bemerkelsesverdig (dog likte jeg ganske godt både Godzilla 1998 og 2014 men mer som nostalgi), ei heller er noen filmer med ordet vs. i seg heller noe særlig å få med seg. Men dette er bare min forutinntatthet. Kan godt være både Event Horizon-serien og dne nye Godzilla-filmen blir bra.

Da er jeg relativt enig. Trodde du prøve å hinte til at hans siste filmer var enormt suksessfulle og bra, siden han får regissere en såpass stor film. Når det er sagt likte jeg King Kong overraskende godt, til min store overraskelse. Spesielt første halvdelen var veldig, veldig bra. Godzilla (1998), Godzilla (2014) og Godzilla: King of the Monsters synes jeg var helt håpløse, og spesielt sistnevnte skuffet stort. Skal ikke være mulig å lage en kjedelig film med alle de ultrafete kaijumonsterne. I tillegg hadde jeg veldig høye forventninger grunnet Michael Dougherty, som fra før hadde den moderne Halloweenklassikeren Trick 'r Treat og den moderne kultfilmen Krampus. Men meh, filmen funka ikke i det hele tatt. Sjelløs CGI-oppgulp med altfor stort fokus på dritkjipe mennesker.

 

 

Mange fete vs-filmer da. King Kong vs. Godzilla (1962), Godzilla vs. Mechagodzilla, Godzilla vs. Mechagodzilla II, Mothra vs. Godzilla, Godzilla vs. Destoroyah, Godzilla vs. Mothra, Godzilla vs. Hedorah, Godzilla vs. Gigan, Godzilla vs. Megalon, Godzilla vs. Biollante, Godzilla vs. King Ghidorah, Godzilla vs. Megaguirus bare for å nevne noen kjempeunderholdende Godzilla-filmer med vs i tittelen. I tillegg har man jo seks veldig underholdende Gamera vs-filmer, og et lass andre fete kaiju-vs filmer.

 

Kan jo kanskje legge til at jeg er litt over snittet glad i kaiju og derfor litt inhabil når det kommer til disse filmene. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt riktig at det er The Matrix, fra treningsprogrammet. Prøvde å finne et mer alminnelig bilde og se om noen kunne ta den på den karakteristiske grønne paletten. Med det bildet jeg brukte gjaldt det å time så man ikke kunne spotte dama med rød kjole. 

Men nei har ikke sett mange av de vs. filmene du nevner. Sikkert bra de, det var mest Cowboys and Aliens, Alien vs Predators og Batman v Superman jeg hadde friskt i minne.

 

 

Lenke til kommentar
deleted skrev (42 minutter siden):

Helt riktig at det er The Matrix, fra treningsprogrammet. Prøvde å finne et mer alminnelig bilde og se om noen kunne ta den på den karakteristiske grønne paletten. Med det bildet jeg brukte gjaldt det å time så man ikke kunne spotte dama med rød kjole. 

Men nei har ikke sett mange av de vs. filmene du nevner. Sikkert bra de, det var mest Cowboys and Aliens, Alien vs Predators og Batman v Superman jeg hadde friskt i minne.

 

 

Klarte ikke å komme på noe originalt. Opptatt med unger og pakking så Max stress her :)

 

neste:Screenshot_20200804-101906.thumb.png.2a68cefe0940424c477feaf5b5ad5f48.png

Lenke til kommentar

Hm, kan det være Deepstar Six (også utgitt i 1989)?

Blir litt glemsk med åra, og blander vel i hop filmer man har sett, men så også denne The Abyss/undervanns thrilleren tidligere i år, og inneholdt mange lignende scener/karakterer, men nei, den var nå litt mer "billig" i stil og utseendet (mest sannsynlig i budsjett og arbeidstiden), så tror jeg holder meg til Leviathan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 time siden):

Hm, kan det være Deepstar Six (også utgitt i 1989)?

Blir litt glemsk med åra, og blander vel i hop filmer man har sett, men så også denne The Abyss/undervanns thrilleren tidligere i år, og inneholdt mange lignende scener/karakterer, men nei, den var nå litt mer "billig" i stil og utseendet (mest sannsynlig i budsjett og arbeidstiden), så tror jeg holder meg til Leviathan.

Leviathan ér korrekt!

Sorry... Kom ikke på noe i farta så det ble samme stil igjen fra meg :p

Lenke til kommentar
Delvis skrev (15 timer siden):

Hvem er dama nr2 fra venstre her? Kunne ikke finne det ut.

Det er kun hun i midten som snakker, Angela Lanza, som er kreditert, de to andre damene er nok kun statister, så å finne ut hvem de er blir trolig vanskelig, selv om de ser kjente ut begge to, og sikkert har vært med i andre filmer også.

Lenke til kommentar
Corp Por skrev (28 minutter siden):

Sorry... Kom ikke på noe i farta så det ble samme stil igjen fra meg :p

No problemo. :)

Leviathan var ei absolutt underholdende film, men må faktisk si at jeg ble noe "skuffet" over selve monsteret (når man først etter så mye om og men, endelig fikk sett det i sin helhet) og med tanke på hvor mange talentfulle folk både foran og bakom kameraet (var vel Stanley Winston som sto for monster-effektene) så følte jeg at Deepstar Six (tross av at det var ei langt svakere film) lyktes noe mer med sitt filmmonster, men sånn ellers var jo bruken av gørr og blod meget tøff i Leviathan (mintes litt mer om The Thing enn Aliens filmene). 

Synd ikke Peter Weller lyktes bedre som leading man utover 90-tallet, men han hadde helt klart best suksess med sci-fi og skrekk genren (Of Uknown Origin, RoboCop, Leviathan, Naked Lunch, Screamers osv).

Beste med hele filmen var nå likevel den hysteriske sluttscenen, der Meg Fosters bitchy og kyniske jappe-karakter får seg en real smell i retur fra Weller:

Lyden av knockouten er jo legendarisk bra.

Daniel Stern var jo også en vittig skrue i Leviathan, der han gikk rundt som ei konstant "hard-on" og hvor spesielt Lisa Eilbacher sin frodige figur vant kjapt interessen til sin mannlige kollega.

XVmM543.jpg

Og siden man selv er veldig glad i denne type sci-fi underholdning, og ikke minst tiår, så tenkte jeg at man like gjerne kunne forsøke seg på en til:

7xAisd1.jpgO3rCD2L.jpg7FFudfK.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stuart Gordons body-horror kult-klassiker From Beyond (1986) er helt korrekt. ?

isJWrT3.gif

Må få sett å få oppgradert denne herlige sci-fi grøsseren over i Blu-ray (tror Arrow eller et annet britisk selskap slapp ei meget flott versjon for et par år tilbake) formatet, men er nå likevel veldig glad i min eldre DVD utgave, som jeg tror faktisk ble utgitt for første gang fullstendig ukuttet i 2007, og der Gordon og Brian Yuzna hadde visstnok jobbet hardt og lenge med å få i stand, da noen klipt/sensurert utgave har jeg absolutt ingen interesse av å se.

Til tross for den massive mengden med gørr og nasty effekter, så er filmen virkelig noe for seg selv, mørkere og mindre humoristisk enn forgjengeren til Gordon og Yuzna, og visuelt er den nok helt i toppsiktet av favoritt skrekkfilmer fra 80-tallet.

Lenke til kommentar
ClarkGable skrev (4 minutter siden):

Kule stillbilder fra filmen hvertfall.

Var nettopp bildene og all den positive omtalen fra et eldre skrekkfilm forum der gjorde at man ble interessert i denne og flere av Gordon/Yuzna sine filmer. Kan godt forstå at de hadde mye trøbbel med å få den gjennom sensuren, men på 80-tallet var nok motstandere av videovold og den slags, langt hardere å kjempe i mot, men tror faktisk Gordon og Yuzna fant ei måte å lure seg unna sensuren og de overivrige klipperne når Re-Animator nådde kinosalene i 1985.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...