Gå til innhold

hva er viktigst? mye eller rask RAM?


Krankemot

Anbefalte innlegg

Da bør du både ha mye og raskt minne, det vil si PC3200 med aggressive timings. Med "mye" mener jeg da 1 GB for å få en god spillytelse.

 

Edit: f.eks. Corsair XMS3200XL med timings 2-2-2-5 vil være helt perfekt for et A64-system.

Det du sier der er BARE TULL!! Jobber du for en web-shop eller?!? Bra og dårlig timings på RAM'en vil ikke merkes en gang. Man kan få marginat høyere score i en klinisk test, men vi snakker om kun få % og det merker du ikke i et spill!

 

Som dere kan se her øker scoren i 3D mark fra 5998 til 6038 når man går fra CL3 4-4-8 til CL2 2-3-6 på et A64 3200+ system.

 

Se gjerne resten av testen også. Mye og lære, og mye penger å spare for enkelte tydeligvis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
siden jeg har 3 RAM plasser på hk tenker jeg at jeg kjøper en dualpack først og suplerer med en 512 senere

Da tenker du 2x256 + 512?

 

Gå heller for en rask 512 først, da sparer du penger i forhold til DIMM-slots, og så er risikoen for feil mindre.

ja det var det jeg tenkte. hva anbefaler dere at jeg skal kjøpe først?

Lenke til kommentar
siden jeg har 3 RAM plasser på hk tenker jeg at jeg kjøper en dualpack først og suplerer med en 512 senere

Da tenker du 2x256 + 512?

 

Gå heller for en rask 512 først, da sparer du penger i forhold til DIMM-slots, og så er risikoen for feil mindre.

ja det var det jeg tenkte. hva anbefaler dere at jeg skal kjøpe først?

Det er veldig vanskelig å anbefale noe uten at du kommer med et budsjett.

Lenke til kommentar
Da bør du både ha mye og raskt minne, det vil si PC3200 med aggressive timings. Med "mye" mener jeg da 1 GB for å få en god spillytelse.

 

Edit: f.eks. Corsair XMS3200XL med timings 2-2-2-5 vil være helt perfekt for et A64-system.

Det du sier der er BARE TULL!! Jobber du for en web-shop eller?!? Bra og dårlig timings på RAM'en vil ikke merkes en gang. Man kan få marginat høyere score i en klinisk test, men vi snakker om kun få % og det merker du ikke i et spill!

 

Som dere kan se her øker scoren i 3D mark fra 5998 til 6038 når man går fra CL3 4-4-8 til CL2 2-3-6 på et A64 3200+ system.

 

Se gjerne resten av testen også. Mye og lære, og mye penger å spare for enkelte tydeligvis

Grunnen til den lave ytelsen er at RAS# to CAS# (tRdC) fremdels står på 3, tingen med Corsair XMS3200XL er at den der er på 2, dvs at rekke blir 2-2-2-5, en test av RAM som greier denne hastigheten ligger her. Dessuten er 3dMark mer en skjermkortbegrenset enn en minnebegrenset applikasjon/test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...