Gjest Slettet+1242 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 jeg har klart å miste en liten skummgummibit oppå min cpu som er her jvis du ser godt nok etter kan du se 4 svarte rundinger..en av de har jeg mistet (ikke spør hvordan ) problemet er at når jeg slår på pcen så går varmen opp i 90(ish) grader! har dette noe med den manglene biten(skummgummi tror jeg)? jeg vet at viften er rikti satt på... om det er biten som har skylda..hvordan kan jeg få en ny? jeg har en gammel musmatte som er av samme stoffet..funker det eller?
snole Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Er nok fordi biten er borte at det skjer. Kjøleribben ligger ikke rett mot kjernen lengre. Prøv å sett noe imellom. Den biten som var der vil jeg tippe var av gummi eller no.
knut-eirik Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 De plast bitene der er der for å forsikre seg om at kjøleren står støtt. Det enkleste for deg er å kjøpe en shim som gjør samme jobben over en større flate. Men er ganske sikker på at det ikke er noe som gjør at tempen går opp, har du en kabinet vifter og goop på cpu kjøler?
trn100 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 (endret) Tipper at kjøleren blir sittende skjevt på CPU'en og at kontakten mellom dem blir for dårlig. Mener det skal være mulig å få tak i noe "skims" som kan brukes i steden?! Edit: Sent ute igjen ;-) Endret 5. august 2004 av trn100
knut-eirik Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 (endret) Slik er en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CAS01P]shim[/url] Bor du i Trondheim eller Oslo så er Digitalimpuls en god plass å handle da de har de samme varene som microplex.no Endret 5. august 2004 av teknikeren
Gjest Slettet+1242 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 ja jeg har 3 andre kjølere inni kabinettet..men hva er en shim ? jeg vet også at bitene ikke er plastik..de er som undersiden av musmatten min ...det jeg tenkte var om jeg bare kunne ta et stykke av den å pjåte under..
Gjest Slettet+1242 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Passer i utgangspunktet ikke Barton CPUer står det... hva da?
Simen1 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Jeg tror ikke det er skumgummidotten som er skylden i den høye temperaturen. Jeg tror heller ikke at schim vil gjøre noen merkbar forbedring. Hvis det var skumgummidotten som var årsaken til skjevheten og at det igjen skulle være årsaken til de høye temperaturene så skulle det bli helt symetsik og jevnt igjen hvis man fjerer den skumgummidotten som står diagonalt over den som allerede er borte. Dottene er også så myke at det har ingenting å si så snart du strammer bøylen til CPU-kjøleren. Jeg tror dottene kun er der for å beskytte kantene på kjernen i det øyeblikket du skal sette kjøleren ned på CPU'en. De hindrer nemlig at ting blir sjevt så lenge du holder kjøleren helt løst i hånda. Erstatt for all del ikke den forsvunnene dotten med noe som er så hardt eller høyt at det virkelig blir skjevt når du strammer kjøleren. Men for å komme med noen konstruktive forslag også: * Sjekk at du har husket et tynnt lag med kjølepasta. (tykt lag eller manglende pasta gir alt for høye temperaturer) * Sjekk at du har husket å koble til CPU-vifta (det er fort gjort å glemme) * Sjekk at vifta går rundt når PC'n er i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå