El Fantasma Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Lurer bare på hva dette fenomenet "bluescreen" er for noe? Lurer på om jeg har/har hatt noe lignende tidligere, men jeg trur ikke det har noe med skjermen eller skjermkortet å gjøre så jeg postet det hær....
oslo72 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Slenguttrykk for feilmeldingene til Microsoft, hvor bakgrunnen på skjermen er blå, med selve feilmeldingen skrevet med hvit tekst
El Fantasma Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 det var det jeg tenkte ja..... av og til når jeg starter opp maskina og kommer til "windows screen", får jeg et flash med blå skjerm der det står ettellerannet som jeg ikke har sjangs i havet å lese!! noen som har opplevd dette?
Olaaaaa Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Lurer bare på hva dette fenomenet "bluescreen" er for noe? Aldri hatt problemer med bluescreen? Du er en heldig en, du.... Eller så har du ikke holdt på så mye med PC i tiden bluescreens kom i tide og utide. (Win 95 - ME)
oslo72 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Jopp - maaaange ganger... men så lenge PCn fungerer så skal du bare være glad til
LiTe Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 (endret) det var det jeg tenkte ja..... av og til når jeg starter opp maskina og kommer til "windows screen", får jeg et flash med blå skjerm der det står ettellerannet som jeg ikke har sjangs i havet å lese!! noen som har opplevd dette? flere ganger har jeg fått samme spørsmålet. gjør følgende: Høyreklikk min datamaskin og velg egenskaper, så velger du 'avansert' i det vinduet som kommer opp(systemegenskaper) Under oppstart og gjennoppretting velger du 'instillinger'. Da får du opp 'oppstart og gjennoppretting'. hærunder, ettstykke ned står det 'start på nytt automatisk'. Fjern haken dær, så får du se feilmeldingen. Vanligvis er denne meldingen et fenomen for folk med overklokkede pc'er, som er blitt litt for varm, driverproblemer eller minne problemer o.l( OBS: Min erfaring) Du kan jo sikker poste meldinga nå som du har mulighet til å lese den. Håper dette hjelper Edit: dette gjelder for windows xp, som jeg tok som en selvfølge etter problemet,,, vell og merke på norsk Endret 5. august 2004 av LiTe
El Fantasma Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Takk for den LiTe! Vanligvis er denne meldingen et fenomen for folk med overklokkede pc'er, som er blitt litt for varm, driverproblemer eller minne problemer o.l har ikke overklokken nei, og dette skjer av og til når makinen har vært av i laaang tid så det er nok ikke varmen heller...... får se hva feilmeldinga sier.....det er jo MEGET rart at dette skjer bare av og til! hver 5-6 gang jeg starter opp....
Olaaaaa Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 jeg bruker fortsatt winme.... Da er du vel kjent med BSOD, kan du ikke ta et screenshot og vise Maverick2002. Bare skriv et viktig dokument i Word som du ikke saver, så kommer bluescreenen ganske fort. :!:
aschj Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 det var det jeg tenkte ja..... av og til når jeg starter opp maskina og kommer til "windows screen", får jeg et flash med blå skjerm der det står ettellerannet som jeg ikke har sjangs i havet å lese!! noen som har opplevd dette? Dette er sannsynligvis at den 'sjekker for konsistens'. Det er det samme som å skrive chkdsk på en kommandolinje. Det er ingenting galt med dette, men jeg har ingen anelse om hva som gjør at windows bestemmer seg for å gjøre en slik. Jeg har stort sett aldri sånne, men da jeg kom hjem fra TG og slo på maskina for første gang kom det. Kanskje maksina følte på seg at den har vært flyttet på
FuglFøniks Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 jeg bruker fortsatt winme.... Nesten så jeg spør, why?
oslo72 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 jeg bruker fortsatt winme.... Nesten så jeg spør, why? Ikke alle som gidder å svi av flere tusen kroner på ny Windows-versjon hver gang det kommer... Men det slipper vel du å bry deg med
miniPax Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 (endret) Nesten så jeg spør, why? Ingorence is bliss? Endret 5. august 2004 av _StatuS_
FuglFøniks Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 jeg bruker fortsatt winme.... Nesten så jeg spør, why? Ikke alle som gidder å svi av flere tusen kroner på ny Windows-versjon hver gang det kommer... Men det slipper vel du å bry deg med *Hosthark*
Olaaaaa Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Ahh, man må nesten beundre hvor enkelt den forklarer hva som er problemet og hva man kan gjøre for å utbedre det. :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå