Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

 

Hei. Jeg har nå fractal design define c og er egentlig veldig fornøyd med hvordan dette er. Men det er egentlig litt for lite og får egentlig ikke satt ting der jeg vil. Skulle gjerne hatt større kabinett, fortsatt "midi tower".

 

Hva er det som anbefales?

 

Sett litt på Corsair 500D og fractal design r6. Og synes de ser greie ut

 

 

Hei, jeg gikk fra Fractal Design Define R2 til Corsair Obisidian 450D, og må si at jeg savnet litt den kvalitetsfølelsen / overraskelsen jeg fikk når jeg bygde i Define R2. 

 

450D (vs Define):

 

+ Mer luft inn i front, uten døra foran

+ Stilrent design, liker å ha 5,25" brønner i front, nesten litt retro idag

+ Mye lettere, pga tynnere vegger

- Mindre lydisolert, og mer vibrasjonsstøy fra harddisk brønn

 

Begge kan anbefales, men mitt 450D kabinett kom med knekte låseknapper til støvfilteret i front. Hadde tydeligvis blitt ødelagt under transport. Gadd ikke reklamere på det, siden støvfilteret satt ganske greit allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg gikk fra Fractal Design Define R2 til Corsair Obisidian 450D, og må si at jeg savnet litt den kvalitetsfølelsen / overraskelsen jeg fikk når jeg bygde i Define R2.

 

450D (vs Define):

 

+ Mer luft inn i front, uten døra foran

+ Stilrent design, liker å ha 5,25" brønner i front, nesten litt retro idag

+ Mye lettere, pga tynnere vegger

- Mindre lydisolert, og mer vibrasjonsstøy fra harddisk brønn

 

Begge kan anbefales, men mitt 450D kabinett kom med knekte låseknapper til støvfilteret i front. Hadde tydeligvis blitt ødelagt under transport. Gadd ikke reklamere på det, siden støvfilteret satt ganske greit allikevel.

Kan du poste et stort bilde av bygget ditt? Så veldig rent og godt sammensatt ut!

Lenke til kommentar

Ikke noe voldsomt fancy, men en praktisk løkke for CPU og GPU satt opp i et Fractal Design Define R6.

Viftene er Corsair ML120 Pro, bortsett fra kabinettviften fra Fractal Design.

 

Helt stille under normal bruk, om maskinen belastes hardt spinner viftene et sted mellom 1000 og 1500 RPM.

 

Hjelper selvfølgelig at kabinettet hjelper kraftig med å skjule kabler

 

post-221391-0-14319000-1554336293_thumb.jpg

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Føler det er på tide jeg bidrar litt til denne tråden igjen, så nå er det "nytt" bygg på gang med litt eldre HW!

 

Specs: i7 5960X - QuadSLI 980Ti - 32Gb(snart 64Gb) Corsair Dominator 3200mhz - Corsair AX1500i - 480Rad med push/pull 

Alt pakket inn i ett Corsair 900D, loopen skal refineres mere, måtte bare få noe sammen for å sjekke at deler funket som de skulle! 

 

 

post-367879-0-47956500-1556318378_thumb.jpgpost-367879-0-31835200-1556318383_thumb.jpgpost-367879-0-59472500-1556318387_thumb.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alt pakket inn i ett Corsair 900D, loopen skal refineres mere, måtte bare få noe sammen for å sjekke at deler funket som de skulle! 

Vekt på den kassen med innhold?

Syns min alu-kasse med bare litt innhold er mer enn tung nok ved flytting, men den der må da nærme seg 50 kg med sideplater?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vekt på den kassen med innhold?

Syns min alu-kasse med bare litt innhold er mer enn tung nok ved flytting, men den der må da nærme seg 50 kg med sideplater?

Med full loop( 2 tykke 480mm radiatorer, 4 gpu blokker og ett stort res) så veier den nøyaktig 53 kilo, med 8 stk 3.5 HDD

Lenke til kommentar

Herlig bygg! har alltid hatt lyst til å gjøre ett såpass lite bygg selv, hvordan var byggeprosessen? var det OK å komme til overalt?

Takk ?

Byggeprosessen var forsåvidt grei, men jeg hadde lest meg opp litt for å være forberedt på ubehagelige overraskelser. Først og fremst leste jeg denne glimrende posten på Sweclockers:

https://m.sweclockers.com/galleri/14609-kolink-rocket-mini-itx

 

Til info kjøpte jeg Noctua NH-L9x65 fordi jeg slukte rått at en hardwareside jeg ikke husker navnet på, skrev at denne ville passe fint. Det gjør den ikke, den er for høy. Jeg har i stedet brukt Noctua NH-L9i.

Jeg la også riser-kabelen bak skjermkortet, og brukte da et Zotac RTX2070 med en god bakplate i metall for å ikke "rispe" opp kabelen med spissene som stikker ut på kort uten bakplate. Mulig litt hysterisk, men fulgte et anbefalt tips på et forum, og Zotac-kortet har fått gode tester.

En ulempe med dette er at 80mm viften i topp på kabinettet måtte fjernes, da riser-kabelen er så stiv å pressa seg opp mot viftebladene, slik at dem sto bom fast. Hvor mye luft denne drar ut er jeg usikker på, men helt klart et minus.

Alternativet er at den brede riser-kabelen ligger over cpu-vifta, noe jeg ikke likte, og ser de fleste på diverse forum også prøver å unngå.

PS: Jeg valgte bort Cryorig C7 og Cryorig C7 cu da viftene på disse støyer mye, og jeg er allergisk mot viftestøy.

Uansett, skal du kjøre en "K" i5 eller i7 og kanskje overklokke litt, så hadde jeg kjøpt en av disse to, og kanskje prøvd å bytte til en passende Noctua-vifte slik jeg leser flere har gjort. Med min 9400f brydde jeg meg ikke ?

Endret av Teodor1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

JPEG_20190118_175830.jpg?width=539&heigh

 

Ikke noe bigass shit akkurat men tilbake til i5 3570k + 980ti. Evo212 med 2x noctua og et treplate (gpu) med 2x 120mm hull og 2 random vifter som kjøler det, ikke det beste men det går akkurat. Var noe synd at kabinett lokket, passet ikke med evo212 :( 

Kabinettet er "Rec" fra type 1995ish.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Corsair Spec Omega, måtte lage hull for dårlig luftinntak. Skal ha på lister og filter :)

i7-8700k @ 4,8ghz 1.220v

Corsair H60 CPU Cooler
Msi GeForce GTX 1080 Gaming X
16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 RGB 3200Mhz
M.2 Samsung 960 Evo 500gb
SSD Samsung 850 Evo 250gb
SSD Corsair GS 240gb
SSHD 2TB Seagate Firecuda
Creative G6 7.1 Sound Card
ASUS Xonar Essence STX II 7.1 Sound Card

post-368832-0-53540200-1557166035_thumb.jpg

post-368832-0-14167500-1557166041_thumb.jpg

Endret av Fartlitter
Lenke til kommentar

Takk

Byggeprosessen var forsåvidt grei, men jeg hadde lest meg opp litt for å være forberedt på ubehagelige overraskelser. Først og fremst leste jeg denne glimrende posten på Sweclockers:

https://m.sweclockers.com/galleri/14609-kolink-rocket-mini-itx

 

Til info kjøpte jeg Noctua NH-L9x65 fordi jeg slukte rått at en hardwareside jeg ikke husker navnet på, skrev at denne ville passe fint. Det gjør den ikke, den er for høy. Jeg har i stedet brukt Noctua NH-L9i.

Jeg la også riser-kabelen bak skjermkortet, og brukte da et Zotac RTX2070 med en god bakplate i metall for å ikke "rispe" opp kabelen med spissene som stikker ut på kort uten bakplate. Mulig litt hysterisk, men fulgte et anbefalt tips på et forum, og Zotac-kortet har fått gode tester.

En ulempe med dette er at 80mm viften i topp på kabinettet måtte fjernes, da riser-kabelen er så stiv å pressa seg opp mot viftebladene, slik at dem sto bom fast. Hvor mye luft denne drar ut er jeg usikker på, men helt klart et minus.

Alternativet er at den brede riser-kabelen ligger over cpu-vifta, noe jeg ikke likte, og ser de fleste på diverse forum også prøver å unngå.

PS: Jeg valgte bort Cryorig C7 og Cryorig C7 cu da viftene på disse støyer mye, og jeg er allergisk mot viftestøy.

Uansett, skal du kjøre en "K" i5 eller i7 og kanskje overklokke litt, så hadde jeg kjøpt en av disse to, og kanskje prøvd å bytte til en passende Noctua-vifte slik jeg leser flere har gjort. Med min 9400f brydde jeg meg ikke

Takk for utfyllende svar, og masse info, Liker`e!!

 

Har ett Asrock mini itx X299 kort som skal inn i noe kjekt og lite, sammen med en 7940X, så hadde vært morro å testet denne komboen i noe slikt kabinett! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Tøft! Har sansen for nye(re) bygg i gamle kasser! Windows 95 logoen på fronten  :yes:

 

Prøvd å friske opp plasten på fronten med noe?

Hadde vært kult om du fikk på dekselet, men må vel ha en annen CPU kjøler.

Kanskje ikke beste kabinettet til å gjemme kabler, men tror du kan gjøre det bedre  :thumbup:

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...