Gå til innhold

Prisguide på spillkonsoller


tjohanne

Anbefalte innlegg

Jeg oppfordret nettopp Gamer.no til å ha en løpende oppdatert liste på hvor vi kan finne de billigste konsollene.

 

Hadde ikke det vært bra om vi kunne tipse hverandre om de beste kjøpene? Jeg hørte fra Databutikken.com og Multicom.no at de har lyst å ta inn GameCube i tillegg til Xbox.

 

Legg også merke til at hvis du skal ha spill til GameCube nå, så er det billigere å importere fra Amazon.co.uk som skal selge dem for £35 (og betale toll og moms og alt) enn å kjøpe fra diverse norske butikker som har truet med å selge dem for 699 kroner.

 

Det verste som finnes er å bli snytt når man kjøper den slags. Butikkene tror de kan ta hva de vil, bare fordi nordmenn er vandt til å betale i dyre dommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet ut det samme. Jeg sparer over 1000kr på å bestille fra Amazon, når jeg bestiller 5 spill, 3 stikker, et memory card og Gamecube. Jeg kan tape på det, men bare hvis kursen går over 15.

 

Prisen på Gamecube er ikke oppdatert der enda, men jeg har snakket med kundeservice og de sier at de skal oppdatere den i den nærmeste fremtid. Den vil ligge rundt 130 pund.

Lenke til kommentar

Høres bra ut.

Den norske krona er jo ekstra sterk nå om dagen, og det vil den nok fortsette med en stund. Så det er bra å bestille fra England nå. Men kanskje ennå bedre om du bestiller fra Amazon.de i Tyskland? Sålenge spillene er på engelsk, så skulle vel det la seg gjøre? Verdt å sjekke!

 

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 02:48, tjohanne skrev:

Jeg oppfordret nettopp Gamer.no til å ha en løpende oppdatert liste på hvor vi kan finne de billigste konsollene.


Hei, dette kunne vi jo selvsagt tenke oss og det er faktisk allerede under utvikling en automatisk prisguide for både PC-spill, konsollspill og konsolller. Denne skal fungerere på samme måte som Hardware.nos prisguide. Men for å få til en slik er vi avhengig av å få direkte tilgang til prislisten for hver enkelt webshop (eller utsalgssted) som vi kan hente priser fra en gang i døgnet. Jeg har snakket med en rekke webshoper i det siste, og har kun lyktes å få med 3-4 stk. Selv prisguiden er klar, vi mangler bare å plotte inn alle spillene og produktene, samt å få webshopene til å være med.

 

Men forstår jeg det rett at ditt forslag er basert på at lesere sender oss mail når de finner en billig konsoll? Vi kan jo forståvidt ha en manuell prisoversikt over de 5 eller 10 billigste konsollene. Men siden vi ikke har kapasitet til å løpe rundt i butikker og sjekke webshoper i tide og utide, er vi her svært avhengig av at leserne faktisk holder oss oppdaterte. Vårt nettsted er ikke dynamisk, og det er litt kronglete å oppdatere den foreløpig. Noe som gjør at en slik oversikt kan bli vanskelig å holde ved like slik vi gjerne skulle ønske. Det er derfor vi håper at så mange butikker som mulig vil være med på den automatiske prisguiden vår.

 

Quote:


On 2002-04-26 02:48, tjohanne skrev:

Legg også merke til at hvis du skal ha spill til GameCube nå, så er det billigere å importere fra Amazon.co.uk som skal selge dem for £35 (og betale toll og moms og alt) enn å kjøpe fra diverse norske butikker som har truet med å selge dem for 699 kroner.


Jeg kan ikke helt skjønne at det blir billigere enn kr 699,-. Med en kurs på 12,8 vil £35 tilsvare kr. 448,-. Med 24% moms. er vi oppe i kr. 555,-. Beløpsgrensen for å få det tilsendt tollfritt er kr. 150,-. Da jeg handlet noen vinylplater til kr. 170,-for en månedstid siden, måtte jeg betale nærmere kr. 120,- i toll og andre småavgifter til Posten. Og ettersom den pakken med ett spill er verdt vesentlig mer, går jeg ut i fra at tollen også blir enda dyrere. Da blir prisen langt over kr. 699,-. Er det noen smutthull her som jeg ikke har fått med meg?

_________________

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-04-26 08:41 ]

Lenke til kommentar

Kursen ligger på 12 akkurat nå, så det blir et spill; 35 pund - Engelsk Moms = 29,50 = 361,50 + 23% moms = 444 kr.

 

Det er vel på selve konsollen man sparer mest, uansett. Og en del webshoper begynner å gå tom for gamecube'r, så det kan lønne seg å bestille så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 14:08, Roamer skrev:

Kursen ligger på 12 akkurat nå, så det blir et spill; 35 pund - Engelsk Moms = 29,50 = 361,50 + 23% moms = 444 kr.


Hm, trekker de fra den engelske momsen? Det var jeg ikke klar over, jeg trodde det var innbakt i prisen på de forskjellige webshopene. Jeg har i hvert fall måtte betale det som det står + norsk moms tidligere. Ikke noe fratrekk det. Men uansett må du legge til minst kr. 120,- i fortollingsgebyr som Posten skal ha, med mindre du fortoller den selv. Men det er bare gebyret Posten skal ha for å gjøre den tjensten, i tillegg kommer jo selve tollen, og den prisen kommer helt ann på verdien av varen. Alt i alt tror jeg man kommer opp i norske priser. Den beste løsningen er kanskje å få den sendt som gave.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra Amazon flere ganger, og de trekker fra den Engelske momsen før de tar betalt. Prøv å bestille en vare, noter prisen, så gå inn på "Proceed to Checkout". Jeg har regnet veldig nøye på dette og funnet ut at jeg sparer i overkant av tusenlappen på 5 spill, 3 stikker, et minnekort og en Gamecube, med moms og tollavgifter og alt som er.

 

Jeg har bestilt masse Dreamcast greier fra Amazon før, og det har funket på denne måten.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig med deg Roamer.

Totalt sett skal post og toll i Norge ha 23% (eller 24) av det varen kostet, frakten skal ikke regnes med her. Og så skal de ha 120 kroner for å behandle saken. I dette eksemplet skal de da ha 555 kroner.

 

---------------------------

Her er ett eksempel fra Amazon.de

 

1 GameCube

1 spill Star Wars Rogue Leader

1 RGB kabel

+frakt

 

subtotal = 266 Euro (2019 kroner)

 

+ 23% moms = 435 kroner (man betaler ikke moms av frakten)

+ 120 for tollbehandling

 

Total 2573 norske kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...