Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Woff skrev (17 timer siden):

Så da vet du hvorfor.. I tillegg så får du altså ikke teksting på norsk (vanligvis) og følger du ikke med kan det dukke opp sone-problemer..

Takker for infoen, og kjekt å få greie på. Synd import-filmene skal være så mye dyrere, men joda, de skal nå leve av businessen også, men når man ikke en gang får 2 middelmådige 80-talls filmer, for under 1000 kroner. Ja da skal en enten være blodfan, eller ha godt med cash ekstra.

Skulle jeg handla for slike summer, og kanskje inkludert et par lignende prisa titler, da måtte jeg flytta ut på gata. Så da blir nok heller det rimeligere og enklere valget, søke opp billigere alternativer. For føler ingen dårlig samvittighet for den, da jeg har vært kunde hos Platekompen i over to tiår, og sikkert lagt igjen såpass mye, at nei, jeg tør ikke tenke på hvor mye man har brukt, men når jeg kan få samme filmene til 40-50 kroner stykk, enn 500 kroner!, ja da er ikke valget mitt, vanskelig å ta.

Håper selvsagt Platekompen (den fysiske også) vil bestå litt lenger, men tiden hvor man oppsøkte dem flere ganger i uka, og la igjen store summer, det er nok historie. Savner tiden man faktisk hadde et kunde/rabatt kort, der lønte seg, og fikk opptjent mange penger under mine større musikk handleturer på 00-tallet, men de slutta dessverre med dette.

Det med tekst, er heldigvis ikke noe jeg har trøbbel med, foretrekker faktisk engelsk tekst, da norsk ofte bommer grovt på ord og uttrykk, men sone-problemer kan jeg godt forstå, vil være veldig surt å oppleve. Men virker som de fleste filmene med sone 1 eller kode a (for Blu-ray), står ganske tydelig omtalt nedenfor, slik at kunden kan være oppmerksom på at det kan bli litt trøbbel, om man ikke har den rette spilleren, til den slags. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Roger Gunvaldsen skrev (17 timer siden):

Jeg har kjøp noen av de criterion filmene til 300 kr, men der går grensen for meg! Kjøpte en 5 films blu-ray boks hvor breakfast club var en av filmene, men det var vel en 80 talls boks og ikke en John Huges boks hvis jeg ikke husker feil..kostet vel bare en hundrings også.

Har kun 3-4 Criterion filmer, Brazil (1985), Something Wild (1986), Videodrome (1983) og siste har jeg faktisk glemt, men tja, de er så dyre og overprisa, at nei, tror jeg så en Criterion utgave av Night of the Hunter, eller en annen 50-talls krim-noir, og den skulle de ha nesten 800-900 kroner for, da i butikken altså. 

Men, en gang i tiden, ble jeg nesten lokka til å bruke mellom 1000-2000 kroner på en av disse utrolig stilige limited special edition stål/tre boksene, der kom ut til filmer som Scarface (1983) og Maniac (1980), og dette var hos gamle DVDIN/DVDEksperten og til sist Playcom Oslo, der ville ha disse stilige og flotte boksene/settene, liggende bakom kassa, eller på bakrommet, og enkelte ganger, ble det meget vanskelig å ikke bli ledet ut i fristelse. Holdt på å brenne meg på Maniac boksen, men fant ut at jeg kunne få 10-15 filmer i samme butikk, for under hva de skulle ha for den ene filmboksen, og da ble det ikke så vanskelig likevel.

Noe av problemet med slike 5-filmer i 1 bokssett, er ofte at de kjøpes inn, ene og alene grunnet kanskje 1 eller 2 perler, mens resten er blanda drops, men er man heldig, kanskje en finner en usett perle. 

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (17 timer siden):

Handler selv endel på platekompaniet, veldig bra firma når det kommer til å levere riktige varer, ikke alltid fornøyd med prisene..men de har jo alltid noen kampanjer og filmfester, så ja, jeg er faktisk litt glad i det firmaet.

Nei, prisene, selv på "tilbud" og "filmfest" er lite å gjøre med, når prisene er såpass elleville. Men joda, kjekt at man har hvert fall Platekompen igjen, selv om også Cdon er oppe og går, men foretrekker faktisk Platekompen, bedre utvalg og mer fristelser å finne der.

Den sjappa jeg savner aller mest (av Platekompaniet), er helt klart den som lå på Grønland t-bane stasjon, det var ei fin og spennende butikk, hyggelige folk som jobba der, og meget imponerende utvalg av film og musikk. Husker den kanskje ekstra godt, grunnet flere fantastiske kupp på musikkfronten, og særlig i en tid hvor jeg virkelig oppdaga prog-rock og nei, hender man vandrer forbi, og kikker litt små-trist i retningen den pleide å ligge, i likhet med så mange andre tidligere "vannhull" i Oslo og omegn.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 time siden):

Har kun 3-4 Criterion filmer, Brazil (1985), Something Wild (1986), Videodrome (1983) og siste har jeg faktisk glemt, men tja, de er så dyre og overprisa, at nei, tror jeg så en Criterion utgave av Night of the Hunter, eller en annen 50-talls krim-noir, og den skulle de ha nesten 800-900 kroner for, da i butikken altså. 

Men, en gang i tiden, ble jeg nesten lokka til å bruke mellom 1000-2000 kroner på en av disse utrolig stilige limited special edition stål/tre boksene, der kom ut til filmer som Scarface (1983) og Maniac (1980), og dette var hos gamle DVDIN/DVDEksperten og til sist Playcom Oslo, der ville ha disse stilige og flotte boksene/settene, liggende bakom kassa, eller på bakrommet, og enkelte ganger, ble det meget vanskelig å ikke bli ledet ut i fristelse. Holdt på å brenne meg på Maniac boksen, men fant ut at jeg kunne få 10-15 filmer i samme butikk, for under hva de skulle ha for den ene filmboksen, og da ble det ikke så vanskelig likevel.

Noe av problemet med slike 5-filmer i 1 bokssett, er ofte at de kjøpes inn, ene og alene grunnet kanskje 1 eller 2 perler, mens resten er blanda drops, men er man heldig, kanskje en finner en usett perle. 

Videodrome og 3 andre Cronenberg filmer fikk jeg for en hundrelapp på black friday, Cronenberg boksen var også på blu-ray. Du betalte vel adskillig mer for criterion filmen antar jeg..Night of the hunter har jeg på dvd, kostet nok ca 100 kr i sin tid. Tror det var stort sett bra filmer i den boksen med breakfast club, men vet ikke hvor den befinner seg for øyeblikket..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (25 minutter siden):

Videodrome og 3 andre Cronenberg filmer fikk jeg for en hundrelapp på black friday, Cronenberg boksen var også på blu-ray. Du betalte vel adskillig mer for criterion filmen antar jeg

Den DVDen man har av Videodrome, og der er av Criterion Collection utgaven, lignet på ei gammal Betamax kassett, og inneholdt en masse interessant rundt filmen, regissøren osv, via både bonus materiale, samt en fyldig og fin booklet. Faktisk en av de tøffere DVD utgavene jeg har handlet inn. Vil tippe man måtte opp i mellom 350-450 for den, men da snakker vi tilbake i 2007-08, og var stolt som en hane, når jeg fikk pakket den ut og så hvor kul den var, da på vei hjem fra byen. 

Har vurdert å oppgradere samtlige Cronenberg filmer, over til Blu-ray. Men det får bli, litt etter litt.  

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (2 timer siden):

Den DVDen man har av Videodrome, og der er av Criterion Collection utgaven, lignet på ei gammal Betamax kassett, og inneholdt en masse interessant rundt filmen, regissøren osv, via både bonus materiale, samt en fyldig og fin booklet. Faktisk en av de tøffere DVD utgavene jeg har handlet inn. Vil tippe man måtte opp i mellom 350-450 for den, men da snakker vi tilbake i 2007-08, og var stolt som en hane, når jeg fikk pakket den ut og så hvor kul den var, da på vei hjem fra byen. 

Har vurdert å oppgradere samtlige Cronenberg filmer, over til Blu-ray. Men det får bli, litt etter litt.  

Ok. Trodde du hadde kjøpt den på blu-ray i nyere tid..Kjøpte boksen på cdon, ser de har den til 199 kr. Kjøper du den på kommende black friday tipper jeg du får den for 100 lappen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (9 timer siden):

Ok. Trodde du hadde kjøpt den på blu-ray i nyere tid..Kjøpte boksen på cdon, ser de har den til 199 kr. Kjøper du den på kommende black friday tipper jeg du får den for 100 lappen.

Videodrome, The Dead Zone og The Fly, er nok de jeg helst vil oppgradere, men blir vel med tiden, til at The Brood og Scanners, også må vurderes, selv DVD utgavene man eier, er faktisk meget gode, både i bilde og lyd kvalitet, med masse bonus snacks.

Skal se litt nærmere, eller forsøke å huske den boksen du nevner, og samtidig også en nyere, av Dario Argento, som jeg lenge har snust på, men har jo handlet inn samtlige av filmene hans, eller de jeg liker best (Suspiria, Deep Red, Phenomena, Tenebre, Inferno osv), flere ganger i den klassiske "dobbelt-dip" opplegget, men slik går det, når man er fan og samler. 

Men enkelte, er virkelig en nytelse å se på, særlig når de får en verdig utgivelse. Dessverre har vel enkelte av de tidligere, og sikkert nå for lengst, utgåtte nordiske DVD versjonene vært milevis unna å leve opp til Argentos unike stil, og husker en eller to, hadde noe av det mest elendige bilde kvaliteten jeg kan huske å ha sett på en DVD. Var rasende, og må ha vært en som hata filmene hans, for det så amatøraktig ut. Tror også et par David Lynch sine klassikere, fikk kjørt seg, når de kom ut på nordisk DVD, på tidlig 00-tallet. Elendig bilde og lyd, og hvor deler av bildet, nærmest var fjerna.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (8 timer siden):

Videodrome, The Dead Zone og The Fly, er nok de jeg helst vil oppgradere, men blir vel med tiden, til at The Brood og Scanners, også må vurderes, selv DVD utgavene man eier, er faktisk meget gode, både i bilde og lyd kvalitet, med masse bonus snacks.

Skal se litt nærmere, eller forsøke å huske den boksen du nevner, og samtidig også en nyere, av Dario Argento, som jeg lenge har snust på, men har jo handlet inn samtlige av filmene hans, eller de jeg liker best (Suspiria, Deep Red, Phenomena, Tenebre, Inferno osv), flere ganger i den klassiske "dobbelt-dip" opplegget, men slik går det, når man er fan og samler. 

Men enkelte, er virkelig en nytelse å se på, særlig når de får en verdig utgivelse. Dessverre har vel enkelte av de tidligere, og sikkert nå for lengst, utgåtte nordiske DVD versjonene vært milevis unna å leve opp til Argentos unike stil, og husker en eller to, hadde noe av det mest elendige bilde kvaliteten jeg kan huske å ha sett på en DVD. Var rasende, og må ha vært en som hata filmene hans, for det så amatøraktig ut. Tror også et par David Lynch sine klassikere, fikk kjørt seg, når de kom ut på nordisk DVD, på tidlig 00-tallet. Elendig bilde og lyd, og hvor deler av bildet, nærmest var fjerna.

Det kan jo godt hende at det kommer en Cronenberg boks nummer 2 med noen av de filmene du nevner, tenkte faktisk å se shivers i kveld hvis det passer.

Argento boksen har jeg uåpnet..kan jo fort komme en oppfølgerboks der også. Vi får holde tråden varm når black friday uken kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, da det ble til at man ikke greide å holde igjen, og smalt til på litt mer film. Stiv pris, på enkelte, men så har de vært i watchlista mi, såpass lenge og vel, at nei, ikke noe vits i å vente på bedre "dager", da har jo opplevd at plutselig, så er filmene ute av produksjon, og aldri blir utgitt på ny, og det er ganske kjipt. Selvfølgelig finnes de jo sikkert i andre butikker, men nå tok impulsen litt overhånd.

Handlet fra 3 forskjellige butikker, og forsøkte da, å være litt lojal, mot Platekompen, men så jo klart an, at her var det penger å spare, der enkelte var prisa mellom 200 og 250 kroner dyrere, hos sistnevnte, enn det ene av de utenlandske butikkene skulle ha for samme produkt.

Handelen ble gjort hos Platekompaniet, Kvarn.se og Amazon.uk, og endte til slutt opp (inkludert de to fra forrige handel hos Platekompen, denne uken) på totalt 23 stykk film.

Platekompen:

The Wild Life (1984) - DVD

80-talls komedie, med mange kjente og kjære unge talenter, der i blant Eric Stoltz, Chris Penn, Lea Thompson og nei, vært en jeg lenge har hatt lyst til å se, og håper på en artig film. 

Sommeren 92 (2015) - DVD

Dansk komedie, om kring fotball EM 1992, og impulskjøp, men liker Ulrich Thomsen veldig godt. En skuespiller, der aldri skuffer.

Drop Dead Fred (1991) - DVD

Kun kjøpt inn, grunnet Phoebe Coates, samt at jeg kan banne på at man så deler av den, for minst 2 tiår siden, når den gikk midt på nattetid, og en zappa seg innom. 

De Største Helte (1996) - DVD

Ny dansk film, og nok en gang hvor Ulrich Thomsen har en av hovedrollene. Tror det er Thomas Vinterberg, som står for regien, og han er jo også en som sjeldent skuffer. 

Clue (1985) - DVD

Denne lå også til samme pris/utgave, hos Kvarn, men der hadde dem ingen inne, for øyeblikket. Og da var ikke noe å lure på. Virker som en spennende mørk spennings-komedie, der jeg har lenge hatt lyst til å se.

Her Alibi (1989) - DVD

En Warner Archive Collection utgave, hvor Tom Selleck har hovedrollen. En likandes fyr, og veldig glad i Jesse Stone tv-filmene, men Her Alibi har jeg lenge hatt på radaren, men aldri fått sett. Virker som en noe i overkant dyr utgivelse, for Amazon.uk hadde også den til noenlunde samme prisklasse, men en kunne spare "hele" 10-15 kroner, og nei, da tenkte jeg at man like greit kunne gå for Platekompen i stedet.

Crimewave (1985) - Blu-ray

Nylig utgitt spesial versjon, av denne kult-filmen, i regi av Sam Raimi, og hvor Coen brødrene står for manuset. Bruce Campbell har en mindre rolle her, men så jo denne for ikke lenge siden, da uten tekst, og med litt shabby bilde og lydkvalitet. Uansett, jeg likte veldig godt den type humor, og vanvittige karakterer og scener, som finner sted. Tror jeg vil få mye glede av å se den igjen, da i en mye bedre utgave. Denne var nok dagens dyreste, på over 300 kroner. Men igjen, Amazon.uk var bare 10-15 kroner billigere, og da bare lot jeg det bli med at en gikk for den hos norske filmbutikken.

Kvarn:

The Philadelphia Experiment (1984) - Blu-ray

Alltid hatt sansen for Michael Pare og Nancy Allen, og har nok sett filmen, men lenge siden. Tror denne snudde litt om på den samme sci-fi/tidsreise formelen, som The Final Showdown (1980) gjorde, bare at de tok å førte andre verdenskrig, inn i 80-tallet, og ikke 80-tallet, tilbake til 1940-tallet. 

Pulse (1988) - DVD

80-talls overnaturlig horror, der ble kjøpt, helt i siste liten. Aldri sett, men nok en film som har ligget i watchlista mi, og godgjort seg, altfor lenge.

Jake Speed (1986) - Blu-ray

Virker som en rimelig vill action-eventyr film, litt Indiana Jones møter Remo Williams eller John Carpenter, type Big Trouble in Little China? Vel, det er jo lov å håpe. 

The Man Who Would Be King (1975) - DVD

Enda en, jeg har lenge ønsket å se, og her får man Sean Connery og Michael Caine, i tospann, og nei, håper på en fin film.

Howling II (1985) - Blu-ray

Howling II aka Your Sister is a Werewolf, må vel være en av de "beste", eller artigste, hvert fall sprøeste eksemplene, på hvor langt unna, en oppfølger kan dra seg vekk, da fra sin forgjenger. Og 2ern er, tja, spesiell. Vet den er hatet, men jeg digger denne type cheesy bad movies. Her skjer det så ufattelig mye galskap og idioti, og man får Christopher Lee som varulv jeger, Reb Brown som skyteglad, eller skyteglad og skrikende sidekick, samt deilige Sybil Danning og hennes, ehm, store "talenter", der spretter ut av kostymet hennes, attpåtil flere ganger, etter hverandre. Nei, denne har jeg selvsagt fra før, men måtte nesten ha den også på Blu-ray, og gleder meg til å kose meg med alt bonus snackset, med intjervjuer og historier om hvordan noen kunne greie å få mekka i hop en slik latterlig film, og likevel få det til å bli så utrolig "god" underholdning til slutt.

Moon 44 (1990) - Blu-ray

Ny Michael Pare film, og igjen er teamet sci-fi. Denne har jeg også lenge hatt lyst til å se. Mange velkjente fjes, og virker som en tøff film.

Amazon.uk:

Syngenor (1990) - DVD

Denne er vel en slags "fortsettelse" av Scared to Death, der jeg en gang i tiden eide. Huskes best, for et plystrende gummimonster, og utrolig lavt budsjett, men en viss b-film sjarm over det hele. Usikker på om oppfølgeren er noe særlig, men leste flere som klagde over at både Synapse og Prism utgavene var meget mulig tukla med, av sensuren. Og slikt lover jo sjeldent bra. Så gikk for ei tysk utgave, som skryter av at den er fullstendig ukuttet, og remastret. 

The Prey (1984) - Blu-ray

Aldri sett denne, men dukka opp når jeg browsa meg rundt, og virker som cheesy backwood-slasher, og liker jo den slags. 

Idle Hands (1999) - DVD

Satt og så noen herlige og fine videoer fra gutta bakom Filmjunkiene, og plutselig kom jeg jo på, at de hadde et kjekt filmtips om litt mindre kjente 90-talls filmer, og dæven, Idle Hands, den virka lovende. 

Blast from the Past (1999) - DVD

Også ei fra tampen av 90-tallet, og var jo oppetterøra forelska i Alicia Silverstone på midten av 90-tallet, baben fra alle musikkvideoene til Aerosmith, og poster-girl fra diverse Topp ungdomsmagasiner. Filmkarrieren hennes gikk vel nedenom og hjem, etter flere kjipe flopper, men i en kort tid, så var hun nærmest over alt. Tror denne filmen her, med Brendan Fraser, var en av hennes mer kritikerroste utgivelser, og alltid hatt lyst til å gi ei sjanse.

At Close Range (1986) - DVD

På høy tid, at man får handla inn denne. For denne krim-thrilleren, med Sean Penn og Chris Penn, samt Christopher Walken, gikk ofte på nattetid, via tv på sen 90 og tidlig 00-tallet, men så var det slutt. Jeg husker ikke så mye av filmen, for er så lenge siden man så den. Men Walken var i form, og samme med Penn brødrene, samt den flotte og stemningsfulle musikken, og selvsagt themet til Madonna, Live to Tell, der er nok den fra dama, jeg alltid har likt best. 

True Confessions (1981) - DVD

En annen film, man kun har sett litt av, og gikk som nattfilm på nordiske Showtime, for sikkert en mindre evighet siden. Kjøpt inn, ene og alene, grunnet de to hovedrolleinnehaverne, Robert Duvall og Robert De Niro. Som to ulike brødre, om jeg ikke husker det feil, som blir involvert i en brutal drapssak.

Goddess of Love (1988) - DVD

Ålreit, så jeg er en sucker for ei cheesy romantisk 80-talls komedie, en gang i blant. Virker som en lignende plot/handling, som en annen sen 80-talls film, i Mannequin, og hvor en ensom butikkansatt blir forelska i ei utstillingsdukke,  og som plutselig en dag, forvandles om til ei deilig Kim Cattrall. I Goddess of Love, er det altså en kvinnelig statue, som blir levende. Høres ikke ut som noen Oscar vinner, men håper da på litt underholdning i retur.

Ninja III: The Domination (1984) - Blu-ray & DVD

Ei Shout!  Factory utgave, der innehar filmen, både på DVD og Blu-ray. Kjøpes fordi den ser utrolig vill og tøff ut, og nei, noe dyr i pris, men har en følelse av at denne, bare måtte jeg ha i min skrale cheesy ninja/kampsport 80-talls samling. Kanskje blir den kronen på verket?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (10 minutter siden):

Blast from the past kjøpte jeg i 99 eller 2000, den ligger fortsatt usett et eller annet sted i huset..

Kanskje den samme utgaven som jeg handlet inn? Gikk for ei brukt DVD, fra 1999-00, da jeg likte artworken og kanskje viktigere, prisen mer, enn de nyere utgitte DVDene. La forresten merke til at den nyeste DVD utgaven, hadde en logo av tittelen, der så mistenkelig ut som Seinfeld logoen. 

Fikk nettopp inn et par mail fra Amazon, om at flere av filmene er Dispatched, så da er det bare å håpe at alt går sin gang, og dukker opp utover måneden. 

Angående Blast from the Past, virker som en potensiell liten komedie-perle, hvert fall ut i fra hva en har lest og hørt. Var vel i en tid der Brendan Fraser, for alvor ble dytta frem som ei ung og lovende leading man, med kanskje størst suksess i action-eventyr genren, og klart, i sommer 1999 var jo The Mummy, kanskje hans største suksess, og den romantiske komedien i hop med Alicia, falt litt under radaren i etterkant. Men vel ei mindre hit den også, muligens mer i sleeper-kategorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (1 time siden):

Nå er det black summer som gjelder! kommer på platekompaniet om en uke. 

Skal man begynne å glede seg?  eller blir det bare en form for filmfest som de stadig har?

Er vel i grunn en forlengelse, vil jeg tippe, av disse 70 prosent rabatt filmfestene, de har oftere hvert år, bare litt mer "kreative" i navn og tema. Tror det holder for min del, enn så lenge. Holdt jo på å gyve løs, nok en gang, da man kikka innom, og kom på at det var noen danske filmer, jeg godt kunne tenkt å kjøpt inn. En av dem, ble jeg tipsa om på VGD, for et år tilbake. Den Skyldige (2018), og denne virker jo meget spennende, men nei, jeg får ha det til gode. 

Men imponert over den korte ventetiden, på Brainstorm og The Dream Team, der ble anslått ville komme rundt 17-18 juni, eller senere. Og i går lå begge i postkassa mi. Så her gikk det unna. Kan ikke klage over den slags service.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (På 7.6.2021 den 10.53):

den ligger fortsatt usett et eller annet sted i huset..

Nesten antikk filmutgave da? :p

Tror den filmen jeg hadde lengst liggende, usett/uåpna, var Black Moon Rising (1986), ei SME utgave, som ble handlet inn på 00-tallet, men ikke sett før mange år senere. Minuset, var at den lå på et sted (mest sannsynlig vinduskarm eller like ved) og hvor sola må ha gitt den mye "juling", for kun halve filmen ville spille, resten bare, nei frøys og heldigvis, så fant jeg samme utgave, til 10 kroner, også den uåpna, men ingen tegn til skader, og fikk sett den, og tja, helt grei 80-talls sci-fi/action-thriller.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (15 minutter siden):

Er vel i grunn en forlengelse, vil jeg tippe, av disse 70 prosent rabatt filmfestene, de har oftere hvert år, bare litt mer "kreative" i navn og tema. Tror det holder for min del, enn så lenge. Holdt jo på å gyve løs, nok en gang, da man kikka innom, og kom på at det var noen danske filmer, jeg godt kunne tenkt å kjøpt inn. En av dem, ble jeg tipsa om på VGD, for et år tilbake. Den Skyldige (2018), og denne virker jo meget spennende, men nei, jeg får ha det til gode. 

Men imponert over den korte ventetiden, på Brainstorm og The Dream Team, der ble anslått ville komme rundt 17-18 juni, eller senere. Og i går lå begge i postkassa mi. Så her gikk det unna. Kan ikke klage over den slags service.

Blir jo spennende å se hva de har å by på, tror det blir bedre enn filmfestene, men vi får leve i spenning. Den skyldige er absolutt å anbefale ja, god og spennende.

Lenke til kommentar

JEG har i dag 7308 registrerte titler og ALT er selvsagt sett! (Unntatt den ene av de to jeg fikk i dag..)
Hva er vitsen ved å kjøpe en film og ikke engang pakke den ut?
Minner meg om en film (Heat) jeg kjøpte på Elkjøp for sikkert over 10 år siden. I original-plast selvsagt. Ble LITT lang i trynet da det viste seg at plata ikke var inni der!
Så: pakk opp og SE film! 🙂


(Jade, jeg har filmer i original-plast, men det er dubletter som jeg har fått / kjøpt selv og som ingen vil ha..)

Lenke til kommentar

Har opplevd at noen få dvd filmer ikke har virket når jeg satte de på, men det er kanskje max en håndfull. Problemet da er jo at filmene ofte er kjøpt for mange måneder siden noen ganger år..man må bare bite i det sure eplet noen ganger. Husker jeg bestillte filmene jakten og motforestilling fra filmhuset i oslo eller hva det heter..så jakten, fin film og skulle se motforestilling noen dager etter, men den var ikke der..gadd aldri å klage siden det var sikkert et år eller to siden jeg hadde kjøpt de.

Når man har kjøpt endel filmer opp igjennom så må man nesten regne med litt svinn..akkurat som når man kjøper to av samme film noen ganger.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (På 11.6.2021 den 12.04):

Den skyldige er absolutt å anbefale ja, god og spennende.

Sett traileren, og nei, denne står høyt på ønskelista over usette Danske filmer, og føler jeg får rette litt mer fokus mot Danmark og film, for de skuffer meg svært sjeldent. 

Roger Gunvaldsen skrev (På 11.6.2021 den 15.02):

Når man har kjøpt endel filmer opp igjennom så må man nesten regne med litt svinn..akkurat som når man kjøper to av samme film noen ganger.

Ja, det er ytterst sjeldent slik hender, men selvsagt surt, spesielt når det er en type film man virkelig ser frem til. Har derimot lagt merke til at flere av James Bond filmene (DVDene fra perioden 2007-11)) og særlig de med Pierce Brosnan, har hatt problemer halvveis ut, med fryst bilde/skipping av scener, og ser tydelig at det er merker (ikke riper eller fettflekker) i selve DVD plata, og disse går igjen i samme mønster, på de nyere utgivelsene, mens mine eldre 2001-03 DVDer av samme filmer, har null problemer å avspilles og ingen tegn til den slags merke/mønster. 

Mulig de nyere DVDene har en billigere/svakere levetid, enn de eldre. Har jo DVD utgivelser fra 1997-98, som er fulle er riper og flekker, men spiller fortsatt uten problemer. Så har man nesten splitter nye filmer, der hakker og sliter med å leses av. Mitt store "skrekk" eksempel, er at man en dag, ender opp med en svær samling av film, der er helt ubrukelig, og alt man sitter igjen med, er plastikkcover med uleselig film. Kanskje også derfor en har dobbelt-dippa så mange av ens favoritt filmer, i frykt for at levetiden på DVDene, ikke er mer enn så og så mange år. 

Husker jo at noen mente levetiden på ei CDplate, var knapt 20 år, og så var det over og ut. Har Cder som er minst 30 år, eller mer, og spiller perfekt, men igjen, har dessverre også opplevd nyere album, der sliter og hakker, og undrer på hvor lenge de har igjen før de er uspillelige.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (På 11.6.2021 den 11.45):

Men imponert over den korte ventetiden

I dag landa forresten siste rest av leveransen fra Platekompaniet, på dørmatta mi. Dermed ankom Her Alibi (1989) og De Største Helte (1996), samt The WIld Life (1984), Drop Dead Fred (1991) og Crimewave (1985), i løpet av underkant av et døgn, og meget imponert over leveringstiden fra Platekompen.

Sistnevnte, Crimewave kom med ei utrolig lekker booklet, på nesten 40 sider, og masse av interessant info og lesing. Har nå kun 8 filmer igjen i vente, da alle fra Amazon.uk og håper de vil ankomme utover uka. 

 

Lenke til kommentar
Woff skrev (På 11.6.2021 den 14.41):

Hva er vitsen ved å kjøpe en film og ikke engang pakke den ut?
Minner meg om en film (Heat) jeg kjøpte på Elkjøp for sikkert over 10 år siden. I original-plast selvsagt. Ble LITT lang i trynet da det viste seg at plata ikke var inni der!

Har ikke telt hvor mange filmer jeg har, på sikkert 10 år, eller mer. Kom vel frem en gang i tiden, at jeg lå oppom mellom 3 og 4000 i sommer/høst 2008-09. Men siden den gang, har man jo handlet inn tusenvis på tusenvis av filmer, og hvor sikkert tusenvis har gått i søpla eller ut av heimen siden. For hadde ikke hatt nubbesjanse, eller særlig interesse av å samle på absolutt alt mulig, og heller fokusere på de man vet er verdt å ha, og de man ønsker å se igjen.

Per dags dato, vil jeg tippe at man ligger rundt omkring mellom 4 og 6000 filmer i total, men så har jeg ikke inkludert de som ligger i filmboden, og tja, blir nok en del film som vil lukes ut, og nye blir jo stadig vekk handlet inn. Målet er derimot helt klart, å fortsette å nedjustere samlingen, fjerne ugress og tilføye nye/gamle favoritter, og få mer ledig hylleplass og orden i kaoset. Det ville blitt umulig, om man ikke kvitta seg med en god del ræl. 

Ja, har opplevd å handle inn splitter ny film og cd, og da pakka inn i plast, og overraskelsen over å se at her var det noe som manglet, når en åpna de opp. Heldigvis tok jeg vare på kvitteringen, i begge tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...