a_f Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Plages litt med dvd-brenneren min. Den vil ikke igjenkjenne tomme DVD plater. Skal jeg brenne noe på DVD, må jeg starte pc'en på nytt med den tomme plata inne. Brenning av CD-R plater går helt problemfritt. Har heller ikke problem med lesing av DVD plater ( både med film og de jeg har brent selv). Har updatert firmware på brenneren, men det hjalp ikke. Bruker Verbatim DVD-R plater... Er det noen som vet hva kan gjøres??
nordvest Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Likner veldig på det problemet jeg har med min MSI DR8-A2. Når jeg setter inn en plate mens pc står på vil den ikke "oppdatere" skiftet, dvs. at den påstår at det er den forrige plata jeg hadde i spilleren som står i fortsatt. Hvis jeg "åpner" plata, har den som regel allikevel registrert innholdet på den nye plata, men endel ganger må jeg slå av maskinen for å få den til å lese den nye plata (ca. 30% av gangene). Jeg kan beklageligvis ikke hjelpe deg da jeg ikke har funnet noen løsning på problemet, men jeg er veldig int. i å høre hva du gjør for å få orden på dette eller hvilke tips du får....
larsli Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 (endret) Dette er nok ikke et problem med brenneren, men et problem med windows. Har du/dere installert noe ASPI-drivere? Det problemet som nordvest beskriver hadde jeg også en gang og da gjaldt det både brenner og DVD-ROM. Måtte reinstallere windows for å få det fiksa. Tror det begynte da jeg installerte Adaptec ASPI layer, men er ikke helt sikker. Det du kan gjøre istedenfor å restarte maskina er å gå inn i kontroll panel->system og deaktivere og aktivere brenneren. Litt tungvint, men bedre enn å restarte. Endret 26. juli 2004 av larsli
a_f Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Skrevet 27. juli 2004 Det problemet med iconer til cd hadde jeg tidligere. Måtte reinstallere windows på nyt Nå er det helt ok med å skifte iconer til plater. Det som er problemet er at når jeg vil brenne noe på DVD og etter at jeg har satt inn en tom DVD-R,viser Nero at det er ingen plater i brenneren. Jeg får bare beskjed om at "brenneren er ikke klar". Hvis jeg starter pc på nytt med tom DVD-R, så virker alt fint. Ganske irriterende... Og brenneren lager noen ulyder når jeg setter inn tom DVD... Med cd-brenning er alt problemfritt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå