Gå til innhold

Kjøp en CD


Xanitra

Anbefalte innlegg

Etter at jeg kjøpte min gen2 ipod for når den kom ut for lenge siden(kjøpte den rett etter at den kom i Windows versjon), gikk plate kjøpingen min i til himmels..

Men så kom kopisperren(eller brukssperre som jeg kaller den) for fullt.. Husker en gang jeg dro med 5 plater til disken men ente bare opp med å kjøpe 1 pga brukssperre på resten.

 

Død over bruksperren, lenge leve CD'n.

 

Men jeg gleder meg til iTunes Music Store.

Endret av DaXi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag kjøpte jeg 6 cd'er - lenge leve Platekompaniet sin Nice Price!

 

Er forøvrig verdt å nevne at cd innkjøpene har økt proporsjonalt med nedlasting på internett, men det er mye "litt sært" som kan være vanskelig å få tak i, ikke minst til en bra pris. Dvs ned mot 100,-.

Lenke til kommentar

Grunnet lite penger har jeg kjøpt lite plater tidligere, men etter at jeg ble konfirmert har jeg fått mer penger, og har nettopp kjøpt 6 plater, nemlig:

 

Tool - Ænima

Radiohead - OK Computer

Pink Floyd - DSOTM

Velvet Underground - Velvet Underground and Nico

Coldplay - Parachutes

QOTSA - Go with the flow

 

Tidligere har jeg vel kjøpt to plater i året i gjennomsnitt, men skal nå skjerpe meg, og begynne å kjøpe plater.

 

Stor takk til HalTan som ledet meg inn på den smale sti, rette vei eller noe sånn :)

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar
Hysj Hysj er borte.

Acers Mic er borte.

Innova er også borte (selv om jeg så en butikk i oslo av en eller annen grunn.)

Ja disse er borte, men hvorfor? Fordi folk laster ned mp3 istede? Nei fordi dem ble utkonkurrert av Platekompaniet og nettbutikker. Platekompaniet tjener forøvrig bra med penger, samme gjør Aamzon og CDON så det går fint an å drive med platesalg.

 

Og hvorfor skal jeg kjøpe "CDer" når produktene jeg får desverre er ubrukelige? Så og si samtlige nye plater har forbrukersperrer som gjør at de ikke kan spilles av dermed står jeg igjen med å betale 100kr for en liten booklet, det er grotesk pris.

 

Skulle gjerne kjøpt CDer, men tvinges desverre til å laste ned istede.

Lenke til kommentar
Og hvorfor skal jeg kjøpe "CDer" når produktene jeg får desverre er ubrukelige? Så og si samtlige nye plater har forbrukersperrer som gjør at de ikke kan spilles av dermed står jeg igjen med å betale 100kr for en liten booklet, det er grotesk pris.

Jeg kjøper ikke CD'er med kopisperre, rett og slett. Er langt fra alle plater som har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...