Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frank.N.Steen skrev (10 timer siden):

Electra Glide in Blue (1973

Jeg så denne og tror jeg skrev om den på VGD (lykke til med å finne det igjen)
Men likte filmen dårlig -var kanskje dagsformen eller noe men virket som en promo-film for politiet eller noe, har glemt mesteparten av handlingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Elgen. skrev (9 timer siden):

Jeg så denne og tror jeg skrev om den på VGD (lykke til med å finne det igjen)
Men likte filmen dårlig -var kanskje dagsformen eller noe men virket som en promo-film for politiet eller noe, har glemt mesteparten av handlingen

Ja, slik ståa er per dags dato, er det nok ikke så lett å søke/lete opp igjen gamle innlegg der inne, dessverre. 

Filmen Electra Glide in Blue fremsto som ei blanding av roadtrip/bilfilm møter politi-krim genrene, hvor man følger utviklingen til en ambisiøs men noe naiv motorsykkelbetjent, der forsøker å "klatre" litt oppover på karrierestigen, men finner ut at gresset ikke nødvendigvis er noe grønnere på andre siden av gjerdet, om en kan si det slik.

Kan ikke garantere at den vil bli noe bedre med et gjensyn, men om du likte Vanishing Point eller Easy Rider, med litt Training Day aktige vibber, så er det ikke så dumt å gi den ei ny runde, om interessen og viljen er der.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (6 minutter siden):

Vanishing Point eller Easy Rider, med litt Training Day aktige vibber,

Liker alle disse filmene, har førstnevnte på DVD faktisk, men kanskje det var tonen eller stilen i Electra Glide in Blue som ikke passet mitt humør...får gi den en ny sjanse

Lenke til kommentar
Elgen. skrev (16 minutter siden):

men kanskje det var tonen eller stilen

Enig i at den har en noe annerledes stil/tempo, enn de andre, og kanskje derfor jeg ikke ratet den like høyt som Vanishing Point, men satt nå likevel med godfølelsen igjen, etterpå, og der ikke umulig er en film jeg vil få bedre utbytte av, med et senere besøk. 

Mye flotte bilder, musikk og Robert Blake gjør en meget god innsats. Er vel også litt likheter med Vanishing Point, i det at man har to tidligere Vietnam soldater, der havner litt på kant med omverdenen, selv om da Kowalski i Vanishing Point, tar den lengre ut, og er vel mer en anti-helt å regne, mens Blakes figur, er en der forsøker fra tidlig ut, å tilpasse seg sine mer "glamorøse" kolleger i blått. Likevel, utover filmen tar han jo motmæle mot både nye og eldre kolleger, og viser en mer sympatisk side av seg selv, og blir jekka flere hakk ned.

Angående stilen, så er det jo enkelte biljaktscener, som man nærmest får litt Smokey and the Bandit stemning av, så ja, tonen og stilen er kanskje litt av og på, men likevel en der falt i smak, selv om jeg visst null og niks om den på forhånd, og tenkte litt Mad Max møter Vanishing Point når man fant den på DVD, men definitivt mer nær sistnevnte.

Endret av Frank.N.Steen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Black Snow (1989)

Så denne forleden, og den har forresten en biljakt man merket seg. Ellers var den ikke alt for engasjerende.
Kan sikkert unnskyldes med at det var VHS, som er eneste den er utgitt på såvidt jeg vet.
Ligger på youtube.
Bør sikkert ses flere ganger, men helst i bedre kvalitet enn dette.

5/10

Lenke til kommentar

Snake eyes(1998)

snake-eyes.thumb.jpg.7ada8bd7422ae329b34acc3cdcd54e1b.jpg

Nick Cage er homicide detective som lever og ånder for byen Atlantic city., gambling,stoff, korrupsjon og leather suits(perfekt casting der altså). Skal møte sin bestevenn militæroffiseren(Gary Sinise så du vet han lever enn intens performanse) i århundres boksekamp. Alt går galt når en senator blir assassinated under kampen og shit bare baller på seg. Hvem står bak? Hva har skjedd? Hva handler det hele om?

 

Brian de Palma gjør så godt han kan å lage en Hitchcock-twisty film, men det går desverre ikke. Tre-fire first person hendelseforløp som(skal) danner en helhetlig story men føler aldri at det funker. 

Pluss: vi får de herlige De Palma-first prerson view-filmingen som vi liker å se, masse karakterskuespillere og kjente fjes. Carla Gugino,  Luiz Guzman, Stan Shaw, John Heard, Mike Starr osv) og noen stand out ranting. 

Greit å se med en øl for hånden, men ikke forvent all verdens

5/10

Endret av Danielzu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (5 timer siden):

Greit å se med en øl for hånden, men ikke forvent all verdens

Denne og 8M var vel to mørkere Cage-thrillere, etter en fin periode som action-helt i 1996-97, men ja, Snake Eyes huskes som en liten nedtur, og tror 8M var en som sto igjen som hakket vassere. Mulig et gjensyn kan være lurt, men det sier jeg visst om så mangt om dagene. 

Lenke til kommentar
Danielzu skrev (3 timer siden):

8mm derimot er dyster og en mye bedre film. Samme år som Cage kom ut med 8mm ble også Bringing out the dead ut. Det er to mørke filmer 

Høres nok riktig ut, men må vel tilbake til høst 2012-13 sist jeg så denne trioen med sene Cage filmer. Tror jeg likte 8mm og Bringing out the dead, noe mer enn Snake Eyes.

Sir Ale skrev (51 minutter siden):

Tears for Fears-referanser

Utrolig tøff, den skolesekvensen med intro/åpningen til deres Head Over Heels er det høy klasse over. Selv om filmen aldri ble noen stor favoritt, så får jeg stadig frysninger av den nevnte scenen og bruk av musikk. 

Angående noe smått glemte filmperler, der også tok godt i bruk Tears For Fears, var den morsomme og velspilte filmen Pirate of Silicon Valley (1999), hvor man får slå følge med hvordan en gruppe nerder med hjemmelagde datamaskiner, lykkes i å flytte ut fra garasjen til å slå knockout på IBM, og der tar for seg Apple mot Microsoft, Steve Jobs og Bill Gates osv.

Definitivt en film verdt å sjekke opp, om en da har interesse for 80-talls nostalgi, teknologi og nevnte herrer, og hvor Noah Wyle og Anthony Michael Hall leverer sterke prestasjoner som Jobs og Gates.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (4 timer siden):

Tidsreise film det, er det ikke? Har tenkt å se den lenge.

Southland Tales er fra samme regissør, mellomting mellom scifi og musical, Tidsreise skulle jeg til å si, men best å ikke spoile, veldig annerledes enn Darko som har mer sjel og skuespill, men Southland har jo så mange stjerner og er så spesiell og wierd., har den på Dvd og Darko på Bd...

Jeg synes The Rock spiller så sykt bra i en nervøs rolle.. også er jo buffy med, og Justin Timberlake.

Veldig sprø film, men jeg synes Donnie Darko er hans beste...

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

The Magnificent Seven

Hevn inspirert sett i western tiden, en tar på seg jobb, samler et team å de tar hevn over en grådig bad guy som jager folk fra gård og grunn pga. gull.

Likte den veldig godt, gode skuespillere, samt jeg er svak for både hevn-filmer og western.

1484142215-14844695a2056382366738cb09f8d28f64ed4347.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...