Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående klassisk overpatriotisk 90-talls Hollywood-popkorn action, fikk jeg et gledelig gjensyn med Air Force One (1997), der byr opp til masser av herlig actionklisjeer og komiske situasjoner, Die Hard satt til presidentflyet, og ler alltid godt av scenen hvor batteriene på flyets trådløse telefon kortslutter i det presidenten (Harrison Ford) forsøker å koble ut bensin av flyet, uten at hele greia faller i bakken med et smell, og må kutte/klippe noen fargede tråder/ledninger, men så blir det stille i andre enden, og han bare går fullt ut for:

Red, white and blue, the american way! og nei, det lages ikke slik action lengre.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (4 minutter siden):

En til av mine favoritt flykaprerfilmer, pluss Passenger 57. Ville sett flere slike. Con air med Nicolas Cage mener jeg gikk an også, men må se den igjen en gang til.

Ja, 90-tallet var ei god periode for den slags kaprings/action-thrillere, der Die Hard 2, Passenger 57, Con Air, Executive Decision, Turbulence og deler av Cliffhanger også bød opp til høytflyvende action og spenning. 

Cage var jo rimelig rå som actionhelt på midten av 90 og frem til og med tidlig 00-tallet, men trioen The Rock, Con Air og Face/Off var noe for seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (20 minutter siden):

Laber score på IMDb, men det var voldig med oppfølgere den hadde, tyder på at det må ha vært noe med den. Satt den på WL hvertfall

Slike filmer har vel sjeldent all verdens til score/ratings, og må vel tas som de er, herlig og meget over-the-top b-film underholdning, med Ray Liotta som terroriserer ei stakkars flyvertinne, og ble vel total slaktet i sin tid, men oppnådd nærmest en slags kult-status som so-bad-its-good type underholdning, og oppfølgerne er faktisk ganske så komiske til tider de med. Film nr. 3 har en Marilyn Manson lignende rockestjerne som skal holde en heavy metal konsert inni et fly, og nei, det mangler ikke på latterlige figurer og øyeblikk i disse fly-katastrofe/kaprings filmene, nei.

Lenke til kommentar
20 hours ago, PaladinNO said:

Denne versjonen inneholder også Engelsk dubbing, men slikt skyr jeg verre enn ilden.



Dubbingen i Blackout var faktisk bra. Tok et øyeblikk før jeg skjønte at det var en russisk film. Men jeg også skyr dubbing som pesten, selv om det er perfekt. Det tar noe vekk ifra filmen føler jeg. Ødelegger noe av innlevelsen.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (12 minutter siden):

En Nick Nolte light

Var det ikke ei ung Busey som en gang i tiden ble spådd en lovende karriere, men der grunnet en stygg ulykke (bil/motorsykkel) sørget for å nesten sette en permanent stopper for noen videre jobb innen filmverdenen.

Alltid likt Busey. En herlig, karismatisk og uforglemmelig type skurk/bad guy skuespiller, men som har jo også fra tid til annen, vist seg fra en langt mer hyggelig side, og der særlig bidraget hans i Silver Bullet (1985) henger høyt hos meg:

 

 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (5 timer siden):

En til av mine favoritt flykaprerfilmer, pluss Passenger 57. Ville sett flere slike.

Har du sett "Non-Stop" med Liam Neeson? Kan anbefales!
"Snakes on A Plane" er kanskje mer "over the top", men severdig.

 

Frank.N.Steen skrev (5 timer siden):

Cage var jo rimelig rå som actionhelt på midten av 90 og frem til og med tidlig 00-tallet, men trioen The Rock, Con Air og Face/Off var noe for seg selv. 

Jeg vet det snakkes om Kristen Stewarts ansiktsuttrykk (eller mangel på), men jeg synes Cage har bare ett uttrykk, og det er smådopet...

The Rock, Con-Air, Gone in 60 Seconds - kunne like gjerne vært holdt opp et portrett av fyren for etter min mening har han ingen ansiktsanimasjoner overhodet.

Her synes jeg Mark Wahlberg gjør en MYE bedre jobb i samme type filmer.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Jiu Jitsu (2020)

Nicolas Cage og en gjeng med ninjaer må hvert sjette år bekjempe aliens som teleporterer til et buddhist-tempel i Burma ifra en komet som deler bane med planeten vår.

Rareste filmen jeg har sett på lenge. Lavbudsjettsforsøk på å kanalisere Predator (1987) i kombinasjon med tegneseriesuperhelter. Antar at mesteparten av budsjettet i filmen gikk til Cage. Mye dårlig fight-koreografi og "amerikanske soldater" som plutselig blir 5 fot høye etniske burmesere og legger ned skytevåpnene sine slik at de kan bli jiu-jitsu-kicka i trynet.

Terningkast 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...