Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terminator Genisys (2015) i kveld, en film som vel ikke fikk så gode anmeldelser. Jeg synes annerledes, jeg liker filmen veldig godt. Føler at det er mye hyllest til Arnorld i filmen - noe jeg har sans for. Samtidig fungerer skuespillerne veldig bra, fin - passe skrudd og interessant story og fantastisk action. Liker humoren.

Jeg så den i 3D - kombinert med Atmos lydspor - begge deler av bra kvalitet. Popcorn film av høy klasse!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gemini Man (2019) - i 3D!! Hørt mye negativt om filmen, da var det veldig hyggelig at jeg likte filmen veldig godt. Helt grei story og skuespillere. Jeg er litt fan av Will Smith, det hjelper - for her er det flere av han ?

Men man må se denne i 3D - 3D utgaven har også Atmos lydspor - ikke vanlig. God 3D som tilfører veldig mye til opplevelsen. Den er helt klart filmet med 3D i tankene hele veien. Utrolig lekker å se på.

Jeg har den tyske utgaven - som har engelsk original lyd og engelsk tekst:

https://www.amazon.de/Gemini-Man-3D-Blu-ray/dp/B07ZW9PYJF?tag=bluraycom04-21&linkCode=xm2&m=A3JWKAKR8XB7XF

Fint å skaffe seg før 350 kroners grensa forsvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en skikkelig X-Men aften! Hadde nemlig fått Dark Phoenix i postkassen i dag.

Startet med X-Men: Days of Future Past (2014), sett den tidligere - men denne gangen premiere med filmen i 3D - noe som fungerte veldig bra - i tillegg er veldig filmen solid.

Så var det X-Men: Apocalypse (2016) - dette også et gjensyn, men første gang i 3D - som nok var enda bedre effekt enn forrige film, ganske solide saker dette også.

Til slutt X-Men: Dark Phoenix (2019) - dessverre kun i 2D, litt kjedelig å se pannekake, men filmen i seg selv skurrrer en del, noen av karakterene i serien slik jeg kjenner de, reagerer og oppfører seg ikke helt slik jeg forventer. Litt skuff, men allikevel en ok film.

Skal jeg gi karakterer blir det slik:

8
7
6
?

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cast Away (2000)

Har hatt filmen liggende i årevis, men ble å se den først nå. Visste ikke så mye om den, før jeg fikk en påminnelse forleden hva den handlet om, og da ble jeg interessert. Tom Hanks er jo coronasmittet, og da ble denne filmen nevnt. Visste ikke at det var Tom Hanks som spilte i den heller, husket jo bildet på forsiden og har trodd det var Dicaprio, men det var altså Tom Hanks.
Filmer om folk som havner på en øde øy er interessant, så jeg ble interessert i å endelig se denne.
Joda, det var en grei film det. Handlingen var veldig oppskiftsmessig øde øy handling da, så det var mye forutsigbart og det som er tradisjonelt typisk for en slik handling. Hadde ventet noe mer spesielt kanskje.
Det er rart å se hvor gammeldags en film fra bare 2000 ser ut i dag, når man ser nyere filmer. Men denne virket egentlig gamlere, mer som en film fra 90 eller 80 tallet. Men det oppveies litt med at de har en stemning som man ikke finner i filmer av ny dato.

7/10


 

Lenke til kommentar

Twister (1996)

Bill og Jo Harding, to erfarne stormjegere, er midt i en skilsmisse. Men når årets sesong er den største på lenge og de har fått et gjennombrudd med å lage et varslingssystem, må de sammen samarbeide mot de kraftige tornadoene.

Overraskende spennende film. Litt cheesy scener med dårlige replikker, men når stormene kom i nærheten av gjengen, kunne man føle adrenalinet komme sigende.

https://www.imdb.com/title/tt0117998/

7/10

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

I disse Corona dager får man bare prøve å se litt film for å få en pause fra dramatikken!

Startet med Deepwater Horizon (2016), faktisk et gjensyn - denne gangen med blu ray utgaven fra UK, som faktisk har Atmos lydspor - noe den nordiske utgaven ikke har. Var ikke spesielt begeistret for filmen forrige gang - og denne gangen slo jeg den av ca halvveis. Forferdelig adhd klipping og massiv bruk av shaky cam gjorde at man stort sett ikke fikk med seg noenting. Jeg kommer aldri å forstå meg på tankegangen til de som lager slikt, hvordan i all verden tenker de?

Men man bare finner noe annet i hylla - ikke sant? På med The Bounty (1984) - Mel Gibson & Antony Hopklins. Flott film om en ganske fantastisk historie, som jeg har lest en bok eller to om. En veldig positiv ting i denne filmen er det herlige soundtracket av Vangelis - synth opplegg - kult!

Lenke til kommentar

The Public (2018)

Tar for seg emnet hjemløshet og hva bibliotekene gjør for denne gruppen mennesker. Har vært "fan" av Emilio Estevez siden 80-tallet og de siste 3 filmene hans(Bobby, The Way og The Public) synes jeg er meget bra. Anbefales.

 

Sonic the Hedgehog (2020)

De fleste vet hvem Sonic er, dette er en barnefilm. Helt grei underholdning nå i disse Corona dager.

 

Dark Waters (2019)

Etter Sonic måtte jeg sette meg ned for meg selv å se en film jeg synes er interessant og jeg elsker filmer basert på sann historie, en historie som faktisk pågår den dag i dag. Mark Ruffalo spiller en advokat som går mot multimilliard selskapet Dupont. 

Etter denne fikk jeg løst å se Spotlight (2015) om igjen. God og viktig film. Anbefales.

Endret av DiskusDød
Lenke til kommentar

Ihuman (2019)

The documentary follows the booming artificial intelligence industry, what opportunities and challenges it brings and its impact on the global community.

https://www.imdb.com/title/tt11279794/

Leide denne filmen i kveld for 130 kr. Hvis du har sett på forskjellige TED talk presentasjoner og eller evnt AI dokumentarer så trenger du ikke å se denne. Den forteller ikke noe nytt. Svært mye av dokumentaren er gjentagende. Det var gått 20 minutter og jeg lurte på hvor mange ganger skal jeg bli fortalt at AI vil noe helt vanvittig? Ja jeg har fått det med meg! Men det bare fortsatte. Det vises innslag av forskjellige aspekter av AI og hvordan det kan misbrukes.

Faktisk er dokumentaren svært overfladisk og behandler publikum dumme.

3/10.

Lenke til kommentar

Så Lost Girls (2020) på Netflix i kveld, en god film - flott filmet, med gode skuespillere og en fæl og sann historie.

Men det blir litt vel mye kun damer på den "gode" siden, har ikke disse stakkars ofrene fettere, onkler, sønner, brødre, fedre eller bestefedre? Ingen mannlige slektninger som bryr seg? Det virker veldig, veldig fjernt. 

Lenke til kommentar

The Pianist 

Jeg har faktisk ikke sett denne før, en rå og brutal film, som viser hvor jævlige mennesker kan være mot hverandre, men også hvor mye noen er villige til å ofte for å redde andre.

8/10

Eller som Trump ville sagt når det kommer til nazisvin: "very fine people on both sides"

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Freaks (2018) - bare en film jeg kom over, når jeg bestilte noen blu rays - den ble kategorisert som Scifi, en kjapp sjekk på imdb viste over 6 i karakter - dermed bestilt, har ikke lest eller hørt noe om filmen.

Veldig positivt overrasket, ganske så glimrende film, skjønte ikke en pøkk første delen av filmen ? kul story, flott å se på og gode skuespillere.

Lenke til kommentar

Ad Astra (2019) - herlig Scifi, utrolig flott filmet og med et deilig soundtrack - visuell nesten perfeksjon, deilig å se på stort lerret. Synd 3D er over, for denne hadde nok vært fantastisk.

Crawl (2019) - wow, dette var en positiv overraskelse, utrolig spennende og brutal horror, denne likte jeg godt.

Lenke til kommentar

Husker ikke hva som var den siste filmen, men husker jeg så rampage på netflix, som må være noe av det mest heslige jeg har sett innen film. 
 

Rampage er et makkverk som aldri burde sett dagens lys, storyen går ut på at skurkene har genmodifisert dyr (som de ikke klarer å holde styr på). Filmen har derfor ingen tydelig antogonist med en visjon, og «heltene» i filmen famler rundt som hodeløse høns, men klarer ved gjentatte tilfeldigheter å komme seg dit de skal (uten at de vet det selv). Det hjelper heller ikke at skuespiller prestasjonene er så middelmådige at det kunne vært en privat finansiert bollywoodfilm fra India.(Ikke noe halt med bollywood, det er faktisk flere hakk over dette makkverket).

Dette er en film hvor man lider seg gjennom, og bare venter på at filmen skal ta slutt, da filmen absolutt har null mål og mening. Kun karakterer som åpenbart ikke aner hva de driver med, og kun overlater alt til skjebnen. 

Det drøyeste er at ingen sa nei til å produsere denne filmen.

Karakter skulle helst vært minus, men når det ikke går få det bli 0/10.

Mulig noen mener dette er useriøst, eller subjektivt av meg. Men kan umulig forstå om noen kan finne glede i denne filmen overhode. Vi var vel 12-15 stykk som så filmen (er en god stund siden), og samtlige satt vi igjen med følelsen av å ha 2 timer av livet som man uheldigvis aldri vil få igjen :) 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...