Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iron Sky: The Coming Race (2019), handlet inn fordi jeg likte Iron Sky fra 2012. Men denne oppfølgeren altså, det var labre greier, tross en dobling av budsjett. Men vi får se Hitler ri på en dinosaur skrikende: Sig Heil, Mutterficker! ?

Unlocked (2017), bra spion thriller, påkostet og spennende, med Noomi Rapace i hovedrollen, med blant annet Michael Douglas, Orlando Bloom og John Malkovich i mindre roller.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (3 timer siden):

Iron Sky: The Coming Race (2019), handlet inn fordi jeg likte Iron Sky fra 2012. Men denne oppfølgeren altså, det var labre greier, tross en dobling av budsjett. Men vi får se Hitler ri på en dinosaur skrikende: Sig Heil, Mutterficker! ?

 

Ja, dette var rimelig skuffende. I stedet for å fortsette i samme sporet som den første, kaster den seg litt på hele 80's greia til bl.a Kung Fury, Commando Ninja osv. Begge av de er jævlig fete, men Iron Sky: The Coming Race ble for halvhjertet. Manglet sjarmen, humoren og den genuine absurditeten man finner i de to nevnte filmene. Det hele føltes noe påtvunget.

Lenke til kommentar

Togo 

Med 13 siberian huskies i huset var dette en obligatorisk film å se. Er det en ting man lærer fort når man blir sammen med en som har siberians er det at Balto er en skikkelig poser, og at Togo er den ekte helten. 

Filmen gjør egentlig det den prøver på, å fortelle om Togo, den tar hendelser som ikke er fra serum runnet. Men fra tidligere konkurranser også overdrevet litt. Men ikke alltid så mye. 

Historien viser flere virkelige hendelser  og det er riktig i at Seppala ikke trodde Togo ville være brukandes til noe.

Kona som har hatt rasen i 25 år, og kan sies og være en ekspert var fornøyd med filmen bortsett fra valpe Togo, etter litt Internett snusing fant vi ut at det er en ren raset siberian, men den er langhåret og aguti så den ser mer ut som en atletisk Euraser enn en siberian. 

De har også gjort både Togo og Balto blåøyde selv om de hadde brune øyne. 

Stjerne som ble 5 år i dag fulgte med på filmen om hennes kjente forfar. Valpe Togo lagde spesielt interessante lyder.

Men filmen gir æren tilbake til Togo og er en passende hyllest til det som faktisk var en veldig spesiell og unik hund.

7.5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Star wars rise of skywalker. (Ingen spoiler)

Jeg er en av de som ikke like last jedi. Den filmen skapte i mine øyne et lass med problemer å fikse opp i. På en måte kan jeg nå si at desverre tenkte j.j det samme som meg og hele denne filmen ble brukes til å fikse problemene til forrige film.  Med det resultat at denne filmen ble ekstremt rotete og fungerer mer som en "filler" film enn noe annet. 

 

Denne fimen manglet mye av hva en god star wars film trenger.  Men alt er ikke svart. Den ser og høres bra ut som vanlig.  Skuespillet er greit og hovedkarakterene har mye sjarm og god kjemi. Synes også historien var overraskende god og solid.  Kunne bare ønske den ble fortalt over to filmer,  ikke bare en.  Her måtte man starte litt på nytt etter last jedi. 

Sannheten er at denne filmen til dels klarte å fikse mange av problemene til last jedi og den filmen fungerer nå til dels pga denne.  Men det er nå likevel smertelig tydelig hvor dårlig planlagt disse tre filmene var. 

 

Totalt: 6 av 10

 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (8 timer siden):

Glass (2019)

Meget skuffende i forhold til de 2 første filmene, som var gode. Dette var ganske dårlig vil jeg si. 

 

5/10

 

Så Glass selv for et par kvelder siden. Ble også veldig skuffet over retninger filmen tok underveis. En del ting var også "feil", altså ikke troverdige. Dette blir for dumt - liksom. Hadde virkelig sett frem til denne, etter å ha sett Split. 

Så dette ble den absolutt største skuffelsen i 2019 - kanskje også etter 2000.

Lenke til kommentar

Flåklypa Grand Prix

Første gangen jeg ser denne etter at den ble remastra på BluRay. Bildekvaliteten er det ingenting å si på, Sylskarpt bilde på min VT60 Plasma, veldig imponert over hvor bra det ser ut. Lydsporet i DTS-HD Master er også utrolig bra, her sitter surround'en godt, og bil racet høres veldig bra ut, og da spesielt il Tempo Gigante.

Konklusjon: Helt rått! :)

 

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enemy Mine (1985) i kveld, glimrende Scifi film med Dennis Quaid & Louis Gossett Jr. - regissert av Wolfgang Petersen. Mye av effektene ser veldig daterte ut. Men det var ikke noe problem for meg. Fikk tak i den i en flott steelbook utgave (UK) til en grei pris, brukbart bilde og merkelig nok et 5.0 dts hd ma lydspor på blu rayen.

Har sans for Dennis Quaid, denne filmen fikk meg til å tenke på filmen Savior (1998), også med Dennis Quaid, som jeg husker jeg likte godt. Ingen utgivelse på blu ray dessverre. Finner den kun til salgs på Itunes & Google - på Google kun i SD - er Itunes utgaven HD? Eller er det andre steder å se den/kjøpe den i HD?

Merkelig at en slik god film ikke blir utgitt på blu ray.

https://www.imdb.com/title/tt0120070/?ref_=nv_sr_srsg_0

7.3 på imdb og greier altså, box office katastrofe men, men.

Lenke til kommentar

Once Upon a time in Hollywood

160 minutter med ingenting. Men det er 160 Tarantino-minutter med ingenting. Satt igjen uten å helt vite hva jeg har sett. Filmen er merkelig fornøyelig, med veldig godt skuespill. Ikke noe jeg kommer til å se igjen med det første, men jeg likte den.

Det er en Tarantino-film, det er kanskje greit å ha i bakhodet før man starter. På en eller annen måte gjør det filmen atskillig enklere å se.

 

7/10

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The Irishman (2019)

En del stilige scener, dyktig skuespill, litt kul humor og sånt, men det var stort sett alt det var. 
Ikke særlig interessant handling, omtrent blottet for nerve, spenning og denslags.
Mest bare en  3,5 times egotrip med kul Italiensk-Amerikansk gangstermiljø. Ingen minneverdig opplevelse.
Skal ikke si helt bortkastet, men ser den neppe igjen. 

6/10

  • Liker 3
Lenke til kommentar

The King

 

Et forferdelig generisk kjipt navn. 

Og for en mixed bag.
På en side er historien bare bøl, den følger ikke Shakespear sin versjon i større grad og den følger i hvertfall ikke historien sin versjon i det hele tatt. Rustningene ser ut som noe fra 100 år senere blandet med noe fra game of thrones, mye av rustingen ser dårlig laget ut, ting passer ikke osv. Den nye kona til Henry V er tydeligvis fra Woodstock 1968 og ikke fra 1415, men hennes totalt uhistoriske meninger og oppførsel Cedric fra Harry Potter spiller Prins Louis som han er Voldemort med en fransk aksang, noe som er små festlig å se på, men veldig rart. Sånn filmatisk er Henry V en utrolig kjip karakter, veik og kjedelig, igjen en slags hippe peace and love type karakter ikke i det hele tatt hvordan Henry tydeligvis var. Filmen gjør mye ut av at Henry ikke vil gå til krig, men Henry ville gå til krig, han var veldig pro krig, Lindsey Graham og John Bolton ville elsket Henry V. 
Så det er så masse tull med filmen. 

MEN filmen gjør et par ting riktig, først og fremst rustning av stål blir ikke kuttet i 2 av sverd av stål, her ser kanskje for første gang(bortsett fra Excalibur) at rustning funker, ridderne ruller rundt på bakken og slår hverandre mens de prøver å stikke sverd og dolker gjennom glippene i rustningen til og med en sene hvor en uheldig ridder får en dolk gjennom åpningen i visiret på hjelmen. 
Og når de som i alle filmer må ha en hovedperson uten hjelm(Sir John) lager de en helt plausibel grunn, til hvorfor han må få av seg hjelmen. I den ekstremt uhistoriske kampen mellom Henry og Hotspur ser man kanskje en av de mest realistiske kampene i rustning på film, om man ser bort i fra de tullete huggene med sverd mot hverandre, så viser kampen at de havner på bakken, og begynner å bryte noe som var en vanlig hendelse når begge var i full rusting, og Hotspur ender som mange riddere med en dolk i halsen. Den ydmyke dolken har krevd langt flere ridder liv enn noe sverd eller øks. 
Og ja selv om rustningene ikke er bra laget, er de i hvertfall laget av metal og ikke noe uburkelig motorsykkel lær jakke shit. 

Så filmen skal få noen + poeng, men som film er den kjedelig, karakterene er tynne og svake, ting er ulogiske, det er tydeligvis en tidsmaskin involvert (regner med den dukker opp i deleted scenes) den er dårlig på historie, den har noen ok aspekter, men kan ikke akurrat gi en film mye poeng bare fordi sverd ikke er lightsabers. jeg tror ikke dette er en film mange får mye ut av enten de er interessert i historie eller ikke. Det virker som en halv film på mange måter, de ville lage shakespear, men samtidig ikke. Henry V  fra 40 og 90 tallet er bedre shakespear filmer, filmen lider først og fremst av dårlig karakterer og skuespiller prestasjoner. Det er ingen karakterer som virker troverdige, ingen karakterer virker sterke, de er enten svake eller små gale alle sammen(eller fra fremtiden) 

4/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Crawl ( 2019)

Omtrent som forventet for en typisk B-film, kanskje et lite hakk bedre.
Det var de ganske typiske virkemidlene som ble brukt i en slik type film. Og det v ar greit nok laget
Også typiske teite ulogiske valg som ble gjort, for å lage mer spenning.

Eksempel:

Spoiler

De hadde fint sjansen til å komme seg opp på taket lenge  før. Det selvfølgelige trygge valget
for å komme unna alligatorne, og kunne signalisere om hjelp.
Istedet rotet de seg nedi kjelleren på nytt.

Men fin spenning i filmen, det var adri kjedelig.

6/10
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...