Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
""" skrev (41 minutter siden):

Helt sykt å klage på hvordan Solo ser ut, men samtidig hylle Hobbiten-filmene for hvordan de ser ut. Helt sprøtt IMO.

Blir vel ikke akkurat imponert over dine argumenter her - om det finnes noen?

Men mine erfaringer stemmer godt overens med for eksempel reviews på blu-ray.com av disse filmene. Hvor Solo i 2D & 3D & 4k får ganske laber karakter - til å være en nyere påkostet film. Mens Hobbit filmene i alle varianter for veldig gode karakterer.

Men du kanskje så de på kino og har annen erfaring der i fra? Jeg har ikke sett de på kino.

 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 timer siden):

Mener å huske Solo var et friskt pust i kontrast til "farge-terroreren" man får servert i eks. mange avengers filmer. Endelig en litt "voksen" star wars produksjon igjen, mener jeg å huske var tanken som slo meg.

Men nå er det en stund siden jeg så den så får nesten se den på nytt igjen med tanke på temaet.

Min mening om dette er selvsagt ingen fasit, men jeg ser at veldig mange har reagert negativt. Leser blant annet at de fikk mye klager fra kinogjengere og at dette kan ha vært feil oppsett av projektorer. Mulig man må justere noe spesielt for denne filmen? 

Jeg har ikke noe imot mørke filmer - skrekk og alvorligere saker kan effektivt være mørke. Men litt glad action/adventure med glimten i øyet og i tillegg spektakulær Scifi - så blir det liksom "feil" - imo.

Jeg ser at mannen bak den manglende belysningen er cinematografen Bradford Young - som også lyssatte Arrival (2016) Arbeidet han gjorde der passet perfekt.

Lenke til kommentar

Ble en dobbel i kveld,

The Seventh Son (2014) - en film jeg vagt husker ble fullstendig slaktet da den kom. Ganske så imponerende cast, Jeff Bridges, Julianne Moore, Alicia Vikander osv.

Hadde ingen planer om å skaffe filmen - men så at den kom i 3D - og da blir det noe helt annet. Fikk tak i en tysk versjon - som har norsk tekst, ble vel ingen utgivelse her - pga elendig mottagelse.

Bare si det med en gang - dette er ikke noe å anbefale å se i 2D. Men den har så gode 3D effekter at jeg må gi den en skikkelig anbefaling. En veldig vakker film, flott filmet og kule effekter - dybden er til tider veldig imponerende. Jeg får en panikklippingsdeal-følelse fra filmselskapet over regissøren - av filmen, den er veldig komprimert - flatt jern fra begynnelse til slutt, kunne lett trengt en halvtime eller time til.

Blir ikke lenge til denne havner i spilleren igjen.

Så ble det et gjensyn med Air Force One (1997) - regissør Wolfgang Peterson - med Harrison Ford, Gary Oldman, Glenn Close. Fullstendig absurd film - men veldig god underholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En skikkelig film aften - 3 filmer, litt deilig var at alle 3 filmene hadde med en favorittsang:

Morrissey - Everyday is Like Sunday

Elvis - Suspicious Minds

Queen - Don't Stop Me Now

Ant-Man and the Wasp (2018) - veldig lett underholdning, i prinsipp popcornfilm, men flott filmet og ganske fantastisk 3D som Marvel har perfeksjonert etterhvert, en nytelse å se på. Lun fin humor. Men filmen er ganske fantastisk med sin 3D og det er filmet på en slik måte at den hele tiden fremhever dette.

Shazam (2019) - en film jeg ikke har verken lest eller hørt særlig om. Dette var en uvanlig vri på superheltsjangeren. En film med masse feelgood og stort hjerte. En veldig positiv overraskelse! Ikke like god 3D som forrige film, men allikevel bra. 

Avsluttet kvelden med en skikkelig favoritt, som jeg aldri blir lei av - Fequency (2000) en nesten perfekt film. 

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (På 18.11.2019 den 23.38):

Blir vel ikke akkurat imponert over dine argumenter her - om det finnes noen?

Men mine erfaringer stemmer godt overens med for eksempel reviews på blu-ray.com av disse filmene. Hvor Solo i 2D & 3D & 4k får ganske laber karakter - til å være en nyere påkostet film. Mens Hobbit filmene i alle varianter for veldig gode karakterer.

Men du kanskje så de på kino og har annen erfaring der i fra? Jeg har ikke sett de på kino.

 

Nå vet jeg ikke om det er det tekniske eller artistiske du snakker om, men Hobbiten ser jo ut som det kunne vært en middels spansk såpeopera. Mellom den ekstremt rare glowen karakterene ofte har, laber CGI og høy bildefrekvens ser det hele ganske forferdelig ut. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (14 timer siden):

Dette fikk brikkene til å falla på plass ift. en del "superhelt" og "fantasy realm" filmer som har kommet ut siste årene.

 

Han har mange gode poenger - som nok er korrekte. Selv er jeg på langt nær så kritisk som fyren i videoen - årsaken er vel at jeg har vært filmgal siden starten av cgi og selv "dårlig" cgi i dag er som regel nok til å imponere meg.

Han har flere videoer om cgi, blant annet hans 10 favoritt cgi filmer. Her nevner han Rogue One - og jeg kan bare stemme inn i det. Selv om jeg så filmen bare for for noen dager siden, har jeg allerede lyst til å se den igjen - mye på grunn av at den er så spektakulær.

Så forresten The Mule (2018) i går. Herlig film.

Lenke til kommentar

Spider-Man: Far From Home (2019) - i 3D. Spektakulær så det holder, skikkelig eye-candy. Gjentar vel for nte gangen at Marvel har løst 3D formelen, dette ser fantastisk ut. Lekkert å se på. Men, for egen del synes jeg liksom at Spiderman ikke passer inn i Marvel opplegget - det føles litt feil. Men det er bare meg - jeg synes Sam Raimies filmene er i en helt annen klasse enn denne runden - liker også The Amazing Spiderman filmene en god del mer enn dette. Men for all del - denne filmen er bra!

Når vi først er innom Sam Raimi - det ble et par til fra denne karen i kveld:

Drag Me From Hell (2009) - herlig skrekk - komedie? Kul film.

The Gift (2000) - en gammel favoritt, med Cate Blanchett, Katie Holmes - og Keanu Reeves - som ond konemishandler, det er det ikke ofte man ser.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (14 minutter siden):

Synes Pixels var god underholdning. En sånn film som alle hata av en eller annen grunn selv om de ikke hadde sett den.

Ja! Så ble filmen seriøst slaktet også:

https://p3.no/filmpolitiet/2015/08/pixels/

Artig at han nevner at filmen er et 3D overfall. Lurer på hva han synes når han går og ser en 4 DX film.

Merker i flere anmeldelser at det går i at "alle" misliker" Adam Sandler. Filmen er ikke morsom - slår man fast, litt slik at hvis du ser filmen og ler - så gjør du feil.

Men jeg lo av mye i filmen, særlig Josh Gad sin figur, f.eks når han drar i gang foran militærgutta ?

Har vel aldri selv vært en stor Adam Sandler fan - men nå har jeg lagt til The Ridiculous 6 i min liste på Netflix ?

Lenke til kommentar

Prøvde meg på 6 Underground (2019), Netflix - i kveld. Slo av halvveis. Skikkelig adhd klipping og filming. Det kan funke om det er en handling og tema som virkelig fenger - men for meg var det lite som fenget her, ikke noe av interesse. Unntatt Alfaen i begynnelsen da ?

Liker jo Transformer filmene til Michael Bay men.. Kanskje prøve filmen på lille tven, litt enklere å se på slik hyperklipp opplegg - og kanskje teste en kveld hvor hjernen virkelig er klar for å kobles ut. Flott bilde og fet lyd ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (På 18.11.2019 den 22.33):

Sprettet plasten på 3D versjonen av Rogue One (2016) - litt for sammenligning med Solo. En nesten absurd forskjell, Rogue One er lekker å se på hele veien - og med brukbar 3D. Siste akten er helt rå!

I tillegg er det en veldig mye bedre film - imo. Min klare favoritt av den siste runden med Star Wars filmer.

Her har jeg en meningsfelle. Rogue One er min favoritt. Solo er kul men litt fjernt fra storyen.

Vet ikke hvorfor, Rogue er helt rå i lyd, bilde og effekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

6 Underground

Dette er et typisk Michael Bay produkt, og det syntes. Fant ikke filmen i seg selv nevneverdig bra, men det er en helt grei "skru-av-hjernen-og-se-på-vanvittige-eksplosjoner-film". Gjør seg godt med noe snop på en fredagskveld.

6/10

 

On 12/3/2019 at 3:21 AM, Mr_Spock said:

The Gift (2000) - en gammel favoritt, med Cate Blanchett, Katie Holmes - og Keanu Reeves - som ond konemishandler, det er det ikke ofte man se

Ambefaler The Watcher (ironisk nok også fra 2000), hvor Keanu også spiller badguy. 

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...