Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klinte til med Ghostbusters (2016) i kveld. Egentlig en film jeg ikke hadde tenkt å se. Men så får man den i 3D da.....

 

Selve filmen er ikke så gal, finnes mye bra i den, til tider ganske så morsom. Men den er umulig å sammenligne med originalen, den mangler Dan Akroyd og Bill Murray - eller den gjør jo ikke det. Damene fungerer greit, men ingen av de er på nivået til de to nevnte. Totalt sett er den ok, men ikke mer.

 

Men så er det 3D - og der er den veldig bra, flott dybde og klarhet hele veien, utrolig flott filmet og med et uvanlig flott bilde, nytelse å se på. Den har mer å by på - for cgi er imponerende - i 3D.

 

Filmen har formatet 2.39:1 - med sorte felt oppe og nede - fyller ikke ut 16x9. 3D cgi effektene går stadig ut i disse sorte feltene - noe som oppleves helt spesielt, kalles "frame breaking effects" og er på en måte Holy Grail for 3D fans. Denne filmen er stappfull av dette.

 

I tillegg i klimaks sekvensen i slutten av filmen, så går filmen full 16x9 og fyller hele skjermen med fet 3D. Veldig effektfullt med en slik ratio endring - når du har sett hele filmen i "smalt" format.

 

Obligatorisk å se for 3D fans.

 

Fant en liten omtale om dette:

 

https://www.vulture.com/2016/07/why-ghostbusters-looks-so-unusual-in-3-d.html

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Snublet i går over at det skal komme ny Ghostbusters nå med noen av de gamle skuespillerne fra den første. 

1. https://www.imdb.com/title/tt4513678/

2. https://en.wikipedia.org/wiki/Ghostbusters_2020

3. https://comicbook.com/movies/2019/11/11/ghostbusters-2020-title-reportedly-revealed-ghostbusters-afterlife/

he Jason Reitman-directed Ghostbusters 3, tentatively titled Ghostbusters 2020 and referred to as “GB20,” will reportedly be titled Ghostbusters: Afterlife, according to Italian movie site BadTaste.It. Sony Pictures has yet to confirm the title of its sequel to Ivan Reitman’s Ghostbusters and its 1989 followup Ghostbusters II. Ignoring Paul Feig’s female-led reboot in a return to the continuity established in 1984, the GB20 centers on a small town family (Mckenna Grace, Finn Wolfhard and Carrie Coon) who have a mysterious connection to characters portrayed by a returning Dan Aykroyd, Bill Murray, Sigourney Weaver, Annie Potts and Ernie Hudson in their original roles.

 

 

 

Gleder meg stort til det :)

 

 

Fant samtidig ut at jeg har gått helt glipp av denne remasteren. Håper det lages en god tittel basert på 2020 filmen aka standarden vi har sett på Spiderman og Batman.

 

Og en liten bonus for oss som lekte oss litt med dette før i tiden:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Klinte til med Ghostbusters (2016) i kveld. Egentlig en film jeg ikke hadde tenkt å se. Men så får man den i 3D da.....

 

Selve filmen er ikke så gal, finnes mye bra i den, til tider ganske så morsom. Men den er umulig å sammenligne med originalen, den mangler Dan Akroyd og Bill Murray - eller den gjør jo ikke det. Damene fungerer greit, men ingen av de er på nivået til de to nevnte. Totalt sett er den ok, men ikke mer.

 

Rick Moranis var halve filmen og vel så det. Han og alien dama. Ankroyd og Murray er til gjengjeld trivilelle typer vil jeg si.  

Lenke til kommentar

Så den 3:e filmen i Chan-wook Parks hevntrilogi i kveld - Lady Vengeance (2005). Synes alle 3 er bra, men denne siste var kanskje litt flottere filmet enn de tidligere. Sprø og absurd til tider, slik det skal være. Herlig stemning - flott filmmusikk.

 

En merkelig vri - er at filmen begynner i farger, men gradvis går over til sort-hvitt. Første gang jeg har opplevd, litt kult.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Ble nesten skuffa da jeg så Ghostbusters 2016 siden jeg hadde forventa et skikkelig elendig makkverk jeg kunne le av, men så viste den seg å være helt middels.

Vil si 2016 var i klassen makkverk når det gjelder uendelig fjaseri og skriking for noen billettpenger. Den hadde noen nesten underholdende stereotyper som datt flatt men ble forsøkt båret av *stjerner*. 

 

Teknisk sett var 2016 kanskje god, men takk for at Dan Aykroyd & crew ser det nødvendig å lage en ordentlig oppfølger. 

 

Og når jeg ser Leslie Jones tweet om filmen  så føles det bare mer rett. Snakk om "crybabies" som drar alle "Im an entitled person" korta. Nok til å bli litt kvalm :)

https://twitter.com/lesdoggg/status/1086748467828019200?lang=en

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Filmaften - en 3 filmers ?

Darkman (1990) regissør - Sam Raimi, med Liam Neeson & Frances McDormand - solid!

Mimic (director's cut) (1997) regissør Guillermo  del toro, med Mira Sorvino & Jeremy Northham - undervurdert - en skikkelig klassiker, imponerende surround lyd.

Green Book (2018) regissør Peter Farrelli (den ene av Farrelli brødrene som bl.a. regisserte Me, Myself & Irene), med Viggo Mortensen & Mahershala Ali - fantastisk film, utfordrer og tilfredsstiller på alle måter. Mye kul musikk og imponerende bildekvalitet - blu ray.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (14 timer siden):

Filmaften - en 3 filmers ?

Darkman (1990) regissør - Sam Raimi, med Liam Neeson & Frances McDormand - solid!

 

En noe oversett og ikke minst undervurdert perle av en film. Utvilsomt en av de feteste superheltfilmene som er laget.

 

"I'm everyone - and no one. Everywhere - nowhere. Call me... Darkman."

 

Håhåh!

Lenke til kommentar

Så Solo: A Star Wars Story (2018) i kveld. Hadde ikke store forventinger, men ble ganske skuffet av den elendige belysningen og de dempede fargene. Tenkte hele veien at det antagelig var en uerfaren regissør - og fikk skikkelig sjokk da Ron Howard dukket opp i etterteksten.

For egen del var egentlig filmen grei nok - men jeg mislikte altså sterkt palletten og mangelen på lys. Mulig det hadde litt med at jeg så 3D versjonen, 3D effektene var også veldig begrenset.

En slik film - som egentlig var ganske ok - med masse moro å se, spektakulære Scifi stæsjting - så får man ikke oppleve det, på grunn av tullinger som ikke gidder å gi deg mulighet til å se det :realmad:

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (1 time siden):

Så Solo: A Star Wars Story (2018) i kveld. Hadde ikke store forventinger, men ble ganske skuffet av den elendige belysningen og de dempede fargene. Tenkte hele veien at det antagelig var en uerfaren regissør - og fikk skikkelig sjokk da Ron Howard dukket opp i etterteksten.

For egen del var egentlig filmen grei nok - men jeg mislikte altså sterkt palletten og mangelen på lys. Mulig det hadde litt med at jeg så 3D versjonen, 3D effektene var også veldig begrenset.

En slik film - som egentlig var ganske ok - med masse moro å se, spektakulære Scifi stæsjting - så får man ikke oppleve det, på grunn av tullinger som ikke gidder å gi deg mulighet til å se det :realmad:

Den så ganske bra ut på UHD. Har ikke sett 3D-versjonen, men UHDen var solid på OLED i hvert fall. Var faktisk ekte 4K også. Fikk tommel opp i min bok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (6 timer siden):

Den så ganske bra ut på UHD. Har ikke sett 3D-versjonen, men UHDen var solid på OLED i hvert fall. Var faktisk ekte 4K også. Fikk tommel opp i min bok.

Nei, det har nok ikke noe å gjøre med oled ? Nettet er stappfullt av kommentarer om muted colors og dim lighting.

https://www.theodysseyonline.com/why-did-solo-maul-colors

Filmen er rett og slett veldig "stygg" & uattraktiv - noe som er uvanlig for en Star Wars film, som regel er de veldig flotte å se på - med flotte farger, klare bilder og flott belysning.

Ble liksom som en lunken cola uten kullsyre. En slik "dårlig" produsert film frister ikke til gjensyn. 

Edit: Leste at Ron howard ble kalt inn for å redde filmen, midtveis. Ikke hans valg, da med belysning og farger. Tilliten til Ron er gjennomrettet ?

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Mener å huske Solo var et friskt pust i kontrast til "farge-terroreren" man får servert i eks. mange avengers filmer. Endelig en litt "voksen" star wars produksjon igjen, mener jeg å huske var tanken som slo meg.

Men nå er det en stund siden jeg så den så får nesten se den på nytt igjen med tanke på temaet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...