Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Håndholdt var en fæl trend etter var det Blair With heksa? Dogme brukte det vel også? Danmark.

 

Nå ser det bare billig og ille ut. Husker jeg ble redd på Spiderman Homecoming som hadde litt av dette...

 

Blair Witch ja, "found fotage" er ikke min favorittsjanger  :D

 

Dette er litt som med "The Loudness War" for musikk. Tror en del lydmiksere og regissører kobler dette feil. De tror fyllerørfilmingen/adhd klippingen er en av årsaken til at visse filmer, som for eksempel noen av Bourne filmene - gjør det bra på boxoffice.

 

Akkurat som en i hjelkomprimet plate av for eksempel Adele (eller hva som helst) selger godt/streames mye - så bidrar den elendige masteringen til det gode salget.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror filmbransjen har skjønt at håndholdt ikke er greia..

 

Paranormal activity grøss hadde vel dette, husker en dårlig krigsfilm/terrorister film men en kjent skuespiller også.

 

Men om jeg finner ut at en kino er håndholdt så reiser jeg meg og går. Liker ikke å bli svimmel. Var like før på Spiderman. Men det var bare en lang sekvens...

 

Musikk har med å gjøre at stereoanlegg er avleggs... Det er dyrt og folk prioriterer annerledes på lyd enn i 70-80. I 90 mot 2000 så endret ting seg med Napster og iPod....

 

Idag blir man sett på som sær om man har hifi, er ensom entusiast blandt mine venner. Har vel mer aksept av mor og søster for anlegget enn venner. En kamerat har HK Onyx og en annen god venn har Exibel blåtann høytaler tårn fra Clas.

 

Flertallet har en mindre blåtann høytaler, ørepropper og kanskje et headsett.

 

 

Dette er bransjen klar over, musikerne også...

 

Middels Dr som er mer vanlig er kanskje et kompromiss for både Streaming of album I fysisk format???

 

 

Metallica Death Magnetic kanskje er et demonisk ordspill som egentlig betyr Death"of"Dynamic

 

Sorry litt offtopic, mener dette er litt forskjell. Altså shaky budgett håndholdt og loudness.

 

Fakta er at film har bedre lyd på både Streaming og fysisk format enn musikk...

 

Grunnen er fordi film faktisk sees i kino, og Streaming med surround eller dvd/BD.

 

Det er få som ser storfilm hovedsakelig på mobil....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Spotlight
 
Utrolig interesant og viktig tema.
Filmen er aldri kjedelig, skuespillerne gjør alle en god jobb. Selv om det er et dystert tema så er filmen på en måte "feelgood" da vi får se at saken blir publisert og som vi vet av historien så sender dette en bølge gjennom verden og får tatt mange prester.

8.5 av 10

El Camino: A breaking bad movie

Som andre har nevnt, en unødvendig film. Det skjer svært lite og jeg skulle egentlig ønske den aldri ble laget. Du kan fint hoppe over denne.

6 av 10
 

Lenke til kommentar

Gjensyn med Mad Max: Fury Road (2015), fantastisk action. Så den også i 3D som gjorde det enda mer morsomt. Lydsporet - i Atmos er hinsides.

 

Veldig god underholdning, men jeg skjønner enda ikke full pott hos anmeldere og en haug med nominasjoner av Oscars - og noen vinnere. Filmen konkurrerte med The Revenant, The Martian, Bridge of Spies osv.....

 

Filmen er ganske så harry, deilige damer i våte t-shirts (eller hva det er) og kun action med minimalt plot.

 

Normalt blir slike filmer ikke satt satt pris på av anmeldere & Oscars.

Lenke til kommentar

Gjensyn med Mad Max: Fury Road (2015), fantastisk action. Så den også i 3D som gjorde det enda mer morsomt. Lydsporet - i Atmos er hinsides.

 

Veldig god underholdning, men jeg skjønner enda ikke full pott hos anmeldere og en haug med nominasjoner av Oscars - og noen vinnere. Filmen konkurrerte med The Revenant, The Martian, Bridge of Spies osv.....

 

Filmen er ganske så harry, deilige damer i våte t-shirts (eller hva det er) og kun action med minimalt plot.

 

Normalt blir slike filmer ikke satt satt pris på av anmeldere & Oscars.

"Mad Max: Fury road" er fantastisk bra. Topp underholdning. Det eneste jeg har å utsette på filmen er at den synes å ha to hovedkarakterer. Max og Furiosa. Max burde vært hovedkarakter.

 

Jeg så faktisk "Mad Max: The Road Warrior" for ikke så lenge siden. Den er bedre enn Fury road. The Road Warrior er vel en av de beste actionfilmer noensinne?

Lenke til kommentar

"Mad Max: Fury road" er fantastisk bra. Topp underholdning. Det eneste jeg har å utsette på filmen er at den synes å ha to hovedkarakterer. Max og Furiosa. Max burde vært hovedkarakter.

 

Jeg så faktisk "Mad Max: The Road Warrior" for ikke så lenge siden. Den er bedre enn Fury road. The Road Warrior er vel en av de beste actionfilmer noensinne?

 

Har de samme tankene som deg.

 

Jeg gjorde "tabben" at å regne med en film om Mad Max og den feite bilen hans, første gang jeg så Fury Road. Dermed satte jeg ikke særlig pris på filmen - satt liksom og ventet på at historien skulle begynne.

 

Men nå fokuserte jeg på Furiosa i stedet og da fungerte det veldig mye bedre.

 

Jeg er veldig glad i de tidligere Mad Max filmene og elsker karakteren. Fury Road er en laber Mad Max film - men en skikkelig rå actionfilm.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Joker.

 

Den må ses. En moderne klassiker. Hvordan mannen bak The Hangover-serien klarer å skape en samtidshybrid av Scorcese og tegneserier er for meg helt uforståelig, men mannen må være talentfull. Og som mange andre før meg har sagt bør Phoenix få en Oscar for innsatsen han legger ned. Bedre enn Ledger for meg, selv om rollene ikke nødvendigvis er sammenlignbare.

Lenke til kommentar

Gjensyn med Mad Max: Fury Road (2015), fantastisk action. Så den også i 3D som gjorde det enda mer morsomt. Lydsporet - i Atmos er hinsides.

 

Veldig god underholdning, men jeg skjønner enda ikke full pott hos anmeldere og en haug med nominasjoner av Oscars - og noen vinnere. Filmen konkurrerte med The Revenant, The Martian, Bridge of Spies osv.....

 

Filmen er ganske så harry, deilige damer i våte t-shirts (eller hva det er) og kun action med minimalt plot.

 

Normalt blir slike filmer ikke satt satt pris på av anmeldere & Oscars.

En stor del av skryten går ut på at den mer eller mindre kun benytter seg av praktiske effekter i en tid der alt annet er CG. I tillegg ser den jo helt vanvittig pen ut.

 

Selv likte jeg den ikke noe særlig, sett bort fra noen sitater her og der.

Lenke til kommentar

En stor del av skryten går ut på at den mer eller mindre kun benytter seg av praktiske effekter i en tid der alt annet er CG. I tillegg ser den jo helt vanvittig pen ut.

 

Selv likte jeg den ikke noe særlig, sett bort fra noen sitater her og der.

 

Noe som egentlig ikke er helt riktig. Det er jo masse CGI gjennom filmen, og noe av det er til og med av noe varierende kvalitet hvis du bare fokuserer på CGIen i de scenene. Men det George Miller & co gjorde så utrolig riktig i deres bruk av CGI er at de bruker det som et hjelpemiddel ala hva Steven Spielberg & co gjorde i Jurassic Park. De praktiske effektene tar hovedrollen, mens CGIen tar birollen og hjelper til der de praktiske effektene ikke helt strekker til. Perfekt bruk av CGI!

 

 

Må forresten legge til at chrome-versjonen av Mad Max: Fury Road (og Logan!) er enda fetere enn den vanlige versjonen. Gir den en enda fetere stemning.

Lenke til kommentar

Joker.

 

Den må ses. En moderne klassiker. Hvordan mannen bak The Hangover-serien klarer å skape en samtidshybrid av Scorcese og tegneserier er for meg helt uforståelig, men mannen må være talentfull. Og som mange andre før meg har sagt bør Phoenix få en Oscar for innsatsen han legger ned. Bedre enn Ledger for meg, selv om rollene ikke nødvendigvis er sammenlignbare.

100 % enig med alt du skriver.

 

JOKER er den beste filmen jeg har sett på flere år. Den var såpass bra at jeg skal se den igjen på kino til uken. Tror jeg aldri har sett en film to ganger på kino før, men denne er helt fantastisk.

 

Soleklar 10/10.

 

Og hvis ikke Joaquin Phoenix får en Oscar for denne rollen kan de likesågodt legge ned hele prisutdelingen. Herregud for en fantastisk prestasjon!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjensyn med Mad Max: Fury Road (2015), fantastisk action. Så den også i 3D som gjorde det enda mer morsomt. Lydsporet - i Atmos er hinsides.

 

Veldig god underholdning, men jeg skjønner enda ikke full pott hos anmeldere og en haug med nominasjoner av Oscars - og noen vinnere. Filmen konkurrerte med The Revenant, The Martian, Bridge of Spies osv.....

 

Filmen er ganske så harry, deilige damer i våte t-shirts (eller hva det er) og kun action med minimalt plot.

 

Normalt blir slike filmer ikke satt satt pris på av anmeldere & Oscars.

Jeg likte Mad max, synes den er mye bedre film enn de gamle.. men det er nå meg.

 

 

Kinofestival på gang.

 

Malificent

Joker

Rambo

Once upon a time in Hollywood

John Wick 3

 

Lurer på om jeg orker flere filmer...

Lenke til kommentar

Teenage Ninja Mutant Turtles (2014) Har ikke noe forhold til disse skilpaddene, har bare hørt om de tidligere. Michael Bay producer - og med Megan Fox.

 

Dermed er det bare å koble fra hjernen og hente seg en megabolle med popcorn  :D

 

Herlig film, flott filmet og et sinnsykt Atmos lydspor med en bass fra en annen verden. Fantastisk 3D, blir bare sittende å gape. Er veldig mye eyecandy action her. Ja også er Megan Fox med - vi får se masse av henne.

 

Gleder meg til å se oppfølgeren, 3D selvsagt og håper det er Atmos på den også - og at Megan er med der også.

Lenke til kommentar

Under en steinhimmel (1974)

 

I utgangspunktet en sterk film om frigjøringen av Bjørnevatn, og i forlengelsen Øst-Finnmark og Finnmark forøvrig. Det er første gang jeg ser denne, og da i forbindelse med 75-årsmarkeringen for frigjøringen. Ekstra spesielt, da jeg har sterk tilknytning til Finnmark.

 

Når det er sagt: Er dette krigsfilm? Er det en western? Er det Monty Python? Hvor _bra_ filmen må nok diskuteres med flere hensyn i bakhodet. Norsk-sovjetisk produksjon, men lydsporet minner mer om "Bonanza". Jeg har ingen ting å komme med på det filmtekniske, men jeg vil påstå at man ikke kan ha høye forventninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dredd (2012) - er vel 3:e eller 4:e gangen jeg ser denne filmen, nå i 3D for første gang. Veldig kul film. Sykt fett lydspor på denne også - akkurat som Turtles & Mad Max - subwoofer/rumperister heaven!!

 

Synd det ikke ble flere filmer med Karl Urban som Dredd, synes denne er en klassiker. Men ser den skuffet stort box office messig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...