Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Som du sikkert har skjønt så kan du nevne den siste filmen du har sett og en liten kommentar hadde helle ikke gjort noe. Vil gjerne at det skal diskuteres litt om filma som dukker opp slik at det ikke blir en typisk hw-tråd :roll:

 

Siste jeg så var Cool Hand Luke [1967]. Meget bra film. Handler om fengselslivet i en arbeidsleir. Er en mix av Shawshank Redemption og One Flew Over the Cuckoo's Nest, The Great Escape og er på høyde med samtlige og til tider den beste av de alle. Symbolikken i filmen er også noe av det beste jeg har sett.

Endret av tjalla
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den siste filmen jeg så var "Duel" (eller som den heter på norsk: "Terror bak rattet" :() på TV3 i går kveld.

 

Dette er visstnok Spieldbergs gjennombruddsfilm, og enkelte drar det så langt som å si at det er hans beste. Er ikke helt sikker på at det var hans beste, men morsom var den. Hadde ikke store forhåpninger da jeg hørte om handlingen på forhånd, men den var fengende like vel.

 

Den handler kort og godt om en mystisk truck-sjåfør som følger etter en mann i en liten personbil og prøver å presse han av veien. Filmen var ikke direkte skummel, men heller morsom. Mye tøffe (og usedvanlige) kameravinkler, kameraføring og bruk av jumpcuts. Filmen hadde relativt tynn historie og moral, så det ble mest som å se en lang musikkvideo følte jeg. Uansett: en super film, og veldig anderledes. Anbefales :)

Endret av danielR
Lenke til kommentar

tjalla:

Joda, det er en del greie actionfilmer filmer med rappere. Ikke klassefilmer selvsagt, men topp underholdning spør du meg. DMX har jo f.eks spilt i et par greie filmer. Jeg hadde ikke store forventninger til Full Clip, men den var seriøst grusomt dårlig.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...