Gå til innhold

selg gammelt utstyr sammen med andre


Anbefalte innlegg

Jeg og 2 kompiser aventerte i lokal avisa at vi skulle ha garasje salg på gammelt datautstyr. Selv hadde jeg ca. 2 kartonger med gammelt minne,hardisker,1 15 skjerm,spill, kabler osv....

Fikk igjen ca 3000,- for alt dette, samt at mine 2 kamerater fikk igjen ca 5000,- på sitt utstyr.

Dette var en veldig god ide for jeg hadde vel kastet alt dette tilslutt tror jeg.

Det som var fint var at det faktisk var mange som hadde brukt for det utstyret jeg mente var for gammelt av en eller annen grunn.

 

Bare en ide å tenke på for flere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt forslag!

 

Kanskje det også hadde vært en idè å organisere lokale garasjesalg et par ganger i året, der "alle" fra samme område ble invitert eller oppfordret til å være med.

 

Kanskje bruktmarkedet kan oppfordre til dette ved å lansere "årets store bytte/salg/kjøp-dag" med en liste over lokale møteplasser over hele landet.

Lenke til kommentar
Godt forslag!

 

Kanskje det også hadde vært en idè å organisere lokale garasjesalg et par ganger i året, der "alle" fra samme område ble invitert eller oppfordret til å være med.

 

Kanskje bruktmarkedet kan oppfordre til dette ved å lansere "årets store bytte/salg/kjøp-dag" med en liste over lokale møteplasser over hele landet.

Det var jo faktiskt et veldig godt forslag for alle som sitter igjen med masse overflødig utstyr, synd for meg jeg er tom nå :) hehe

men om 3-4 år har jeg vel et lite lager igjen.

 

Og for deg som heller ville satt det sammen selv, nå er det jo snakk om alt fra spill, minne,hk til kabler og skjermer da, dessuten var det mye der som var inkompitabelt med hverandre.

Lenke til kommentar
Godt forslag!

 

Kanskje det også hadde vært en idè å organisere lokale garasjesalg et par ganger i året, der "alle" fra samme område ble invitert eller oppfordret til å være med.

 

Kanskje bruktmarkedet kan oppfordre til dette ved å lansere "årets store bytte/salg/kjøp-dag" med en liste over lokale møteplasser over hele landet.

Veldig god ide. Hadde vært mye lettere å kjøpe brukt hvis man slapp oppkravsgebyr og greier, posten blir jo fete på alt salget av hardware... Jeg har tonnevis med utstyr som jeg kunne tenke meg å selge, men ikke orker å styre med oppkrav etc på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ja, det var ikke dumt.. har noen gamle pcer liggende (pentium 75mhz, det kommer til å bli en hitt :dribble: )

Tips: Det er som regel svært enkelt å overklokke disse (2 jumpere med selvforklarende tekst på hovedkortet MP 1,5->2 og FSB 50->66) 75MHz'ene gikk som regel til 120 MHz uten problemer eller behov for mer kjøling eller spenning. Vel, hvis du har vifte fra før på CPU'en og ikke bare passiv kjøler da.

 

100 eller 120MHz er et mye "rundere" og "finere" tall enn 75. Det gjør nok at det blir lettere å bli kvlitt saken. (dessuten får man jo gleden av å leke litt med overklokking enn så lenge)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
ja, det var ikke dumt.. har noen gamle pcer liggende (pentium 75mhz, det kommer til å bli en hitt :dribble: )

Tips: Det er som regel svært enkelt å overklokke disse (2 jumpere med selvforklarende tekst på hovedkortet MP 1,5->2 og FSB 50->66) 75MHz'ene gikk som regel til 120 MHz uten problemer eller behov for mer kjøling eller spenning. Vel, hvis du har vifte fra før på CPU'en og ikke bare passiv kjøler da.

 

100 eller 120MHz er et mye "rundere" og "finere" tall enn 75. Det gjør nok at det blir lettere å bli kvlitt saken. (dessuten får man jo gleden av å leke litt med overklokking enn så lenge)

Ante ikke at 75Mhz`ene var så klokkevillige.. :wow: Har en gammel 75mhz maskin og der presset jeg den opp i 90mhz, var bare å flytte på en jumper og så var det i orden...

 

Det gøyeste hadde vært å få tak i et gammelt Hk der man kunne stille på MP, Volt og samt FSB..Da kan man jo klokke langt?

Lenke til kommentar
Godt forslag!

 

Kanskje det også hadde vært en idè å organisere lokale garasjesalg et par ganger i året, der "alle" fra samme område ble invitert eller oppfordret til å være med.

 

Kanskje bruktmarkedet kan oppfordre til dette ved å lansere "årets store bytte/salg/kjøp-dag" med en liste over lokale møteplasser over hele landet.

Enig, vi skulle hatt en egen garasjesalgtråd kun for registererte forummedlemmer

her i forum, mindre muligheter for svindel osv.

Lenke til kommentar
en del av de samme delene som havner på "dynga" som det ikke er lov og hente fra kan jo også havne der  :cool:

jeg er ikke helt med...!

Det er vel slik at det ikke er lov å ta med stæsj fra Grønmo & Co, slik at datating som hadde havnet der kunne blitt med på garasjesalg istedenfor.

 

Tipper det var det som skulle sies...

Lenke til kommentar

CorVette: Det finnes neppe så mange klokkevenlige kort til Pentium 75MHz. (Socket4/5) men de fleste lar deg justere FSB til 50, 60 og 66MHz. Og Multiplier til 1 1,5 eller 2. Men jeg kan ikke huske noen Socket4/5-kort med spenningsjustering.

 

Pentium er forresten glimrende til lydløse systemer siden de utvikler mellom ca 5 og 20W avhengig av modell og stepping. Det er bare synd at de ikke duger til særlig mer enn Win95, kabal og notepad.

Lenke til kommentar
CorVette: Det finnes neppe så mange klokkevenlige kort til Pentium 75MHz. (Socket4/5) men de fleste lar deg justere FSB til 50, 60 og 66MHz. Og Multiplier  til 1  1,5 eller 2. Men jeg kan ikke huske noen Socket4/5-kort med spenningsjustering.

 

Pentium er forresten glimrende til lydløse systemer siden de utvikler mellom ca 5 og 20W avhengig av modell og stepping. Det er bare synd at de ikke duger til særlig mer enn Win95, kabal og notepad.

Det har du så rett i. Den P75Mhz`en jeg klokket til 90Mhz, Ble nesten for varm, men da var det en liten kjøleribbe på og. Satt på en kjøleribbe fra en Celeron 466Mhz, + en 40mm stillegående vifte (les: stillegående ) Skrudde av maskinen etter å ha kjørt den hardt, og Cpu`en var såvidt lunka, nesten kald... :w00t: Konge kjøling til en P75Mhz :w00t:

 

Kjører forresten Win98 på den, med 88mb ram :p

 

Edit: la til noe...

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
en del av de samme delene som havner på "dynga" som det ikke er lov og hente fra kan jo også havne der  :cool:

jeg er ikke helt med...!

Det er vel slik at det ikke er lov å ta med stæsj fra Grønmo & Co, slik at datating som hadde havnet der kunne blitt med på garasjesalg istedenfor.

 

Tipper det var det som skulle sies...

Ahh, nå er jeg med. Har tatt mye datautstyr fra fyllplassen.

 

Angående det markedet skulle det heller vært arrangert et stort et i en stor hall. Der kunne alle samle seg og selge hvis de hadde noe, evnt kjøpe.. Mye bedre enn å ha spredte kjøp og salg...!

 

angående medlemmer så skulle det igrunnen vært kun registrerte som hadde adgang, men det hadde jo vært fint hvis vi kunne slippe allmenheten til og da med tanke på at man er samlet i en svær hall....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...