Gå til innhold

Maskinen slår seg av etter 2-3sek! noen tips?


SpaKonG

Anbefalte innlegg

Etter at jeg skulle sette i en ny ram-brikke, samme hastighet som de jeg hadde fra før..333mhz...

maskinen slo seg på, men slo seg automatisk abv etter 2-3 sekunder, jeg tok ut ram'en å prøvde, men maskinen vil fremdeles ikke starte. den bare skrur seg av..

 

Har en mistanke om strømforsyningen.. men noen andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klokka du ned før du bytta brikker? kan jo hende de nye brikkene ikke tåler den hastigheten du hadde (så i profilen din at du kjørte på 2.3ghz).

resett cmos. gå inn i bios og kontroller fsb hastighet.

Hvis du ikke har hatt av cpu vifta så er det vel ikke at den er for varm.

Høres ut som for høy klokk.

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
klokka du ned før du bytta brikker? kan jo hende de nye brikkene ikke tåler hastigheten.

resett cmos. gå inn i bios og kontrollerr fsb hastighet.

hadde klokket ned igjen ja, utenom multiplieren, men fsb står på 166(333) ja:)

prossesoren er en xp2500+..som kjører på xp3000+ nå etter at jeg har klokket ned igjen fsb.. multiplier står på 13.

 

har ikke byttet brikker, har sett til en ny 512-brikke i tilleg til de eg hadde før;)

Endret av SpaKonG
Lenke til kommentar

prøv å sett ned multipliern også, hender rambrikkene blir ustabile under overklokk selv om frekvensen ikke er for høy. hadde tatt å "jumpa" cmos, for defaults. prøvd med kun den gamle minnebrikka? kan jo hende den nye er defekt, sånt skjer.

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
prøv å sett ned multipliern også, hender rambrikkene blir ustabile under overklokk selv om frekvensen ikke er for høy. hadde tatt en "jumpa" cmos, for defaults. prøvd med kun den gamle minnebrikka? kan jo hende de nye er defekte, sånt skjer.

ja har tatt ut den nye igjen, ahr testet etter det, har og reseta biosen...

;)

Lenke til kommentar

hmmz, pc lever litt sitt eget liv, er vel litt usansynelig at psu røyk akkurat i det du skulle sette i ny minnebrikke. så det er nok dette som bugger, men veit at cmos lagrer maskinvare så hvis du prøver å ta ut den nye minnebrikka deretter resette cmos så den glemmer den nye maskinvaren.

 

Prøv også å ta ut noen andre unødvendige komponenter som trekker strøm. cdrom en harddisk osv.

Lenke til kommentar
hmmz, pc lever litt sitt eget liv, er vel litt usansynelig at psu røyk akkurat i det du skulle sette i ny minnebrikke. så det er nok dette som bugger, men veit at cmos lagrer maskinvare så hvis du prøver å ta ut den nye minnebrikka deretter resette cmos så den glemmer den nye maskinvaren.

 

Prøv også å ta ut noen andre unødvendige komponenter som trekker strøm. cdrom en harddisk osv.

der er sannsynli, der er en q-tec :laugh:

har prøvd med bare cpu, med og uten minne, uten pci-kort, uten hd og cdrom..

har reseta cmos flere ganger:p

Lenke til kommentar
hmmz, pc lever litt sitt eget liv, er vel litt usansynelig at psu røyk akkurat i det du skulle sette i ny minnebrikke. så det er nok dette som bugger, men veit at cmos lagrer maskinvare så hvis du prøver å ta ut den nye minnebrikka deretter resette cmos så den glemmer den nye maskinvaren.

 

Prøv også å ta ut noen andre unødvendige komponenter som trekker strøm. cdrom en harddisk osv.

der er sannsynli, der er en q-tec :laugh:

har prøvd med bare cpu, med og uten minne, uten pci-kort, uten hd og cdrom..

har reseta cmos flere ganger:p

da har du vel ikke så mange alternativer igjen.

prøv en anne psu :p

 

ikke det at jeg har fått oppheng ellerno, men må bare påpeke viktigheten av å resette cmos hver gang du prøver en ny vri med maskinvaren. (at du gjør det FØR du prøver med bare den gamle ram-brikka.)

 

Hadde samme problem for en stund sia da jeg skulle installere mer ram i min maskin, det viste seg at den ene brikka var defekt. Hvis jeg prøvde en oppstart med kun de gamle brikkene etter at jeg hadde testa den nye ville ikke systemet boote. jeg MÅTTE resette cmos først.

Lenke til kommentar
Hmm, skjekk at du som sagt ikke kjører klokk på noe..

 

Spesiellt viktig, skjekk at RAM volten er korrekt på begge brikkene i følge produsent.

kommer jo ikke inn i biose da...

står lenger oppe at maskina slår seg av etter 2-3 sekunder...

har ikke sjanse å komme inn i biosen..

 

har restetta cmos manga ganger..

har årøvd me og uten minnebrikker, mange kombinasjoner...

det samma sjer når jeg starter opp med bare cpu m/vifte på hovedkortet...

 

prøvd me to forskjellige psu\er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...