Gå til innhold

Test av Sony Ericsson K700


Anbefalte innlegg

QUOTE

Den har en heftig oppløsning på hele 176x220 piksler. Det er på nivå med de beste Symbian-telefonene, og gir dobbelt så mange bildepunkter som de 120x160 pikslers skjermene vi hittil har sett i mindre proff-telefoner.

 

 

 

Det står der at den er på høyde med de beste symbian-telefonene. Det står ingenting om den er overlegen skjermene til nokia, eller at den er bedre. Du sier også at han ene her bør se først før han uttaler seg. Ja, men hva med å gjøre det samme sjøl? Når blei skjermen til 6600 LITEN?

 

Til deg som tydeligvis er Nokia fan...

 

Skjermen til 6600 er ikke liten, men jeg sa på et generelt grunnlag at Nokia sine skjermer ikke er bra nok!

Og for hva det er verdt, jeg tror jeg aldri har sett en mobil som har sett mer billig ut, og hatt en styggere design enn netopp 6600, eller kanskje 3650 er en god kandidat?

Også kalt badeleken bland kjennere...

 

:tease:

 

Og jada, jeg bruker litt krydder for å få noe meninger og respons fra lesere...

 

Og til slutt, om jeg skal ha SE K700, aner ikke...

Nei, jeg er faktisk ikke nokia fanboy. Ja, jeg har hatt 6600 og har en 7610 nå. Jeg har alltid sagt at jeg alltid skal ha første mobilen som kom til Norge som hadde megapiksel kamera, og der var faktisk Nokia først ute. Og når Siemens S65 kommer ut så skal jeg også ha den tenkte jeg. Sony Ericsson kommer med en modell som ser utrolig bra ut om noen mnd, det er S700 jeg snakker om, og om lommeboka tillater det så kommer jeg nok til å ha den også. Jeg har også en T610 som jeg bruker. Før det har jeg hatt Z600. Var det noen som sa Nokia fanboy? Jeg kjøper det jeg har lyst på uansett merke.

 

Det var uheldig av deg å nevne 6600, for så å nevne at alle Nokias modeller har små skjermer. Det var din feil, og slik jeg ser det så mener du at alle Nokias modeller har små og dårlige skjermer. Kanskje forklare deg litt bedre neste gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

herlig.... jeg bare slenger ut noen meninger og ser det kommer tilbakemld på det, og det er også meningen!!!

Glimrende...

Når jeg nevnte Nokia og skjermene deres så sier jeg igjen , det er på et generelt grunnlag, de har endel mobiler ute på markedet, og det er ikke mange av dem med bra skjerm, eller STOR skjerm!

Det er vanskelig å komme utenom Nokia sine bra sider, men skjermene er ikke en av de!

Lenke til kommentar
Når jeg nevnte Nokia og skjermene deres så sier jeg igjen , det er på et generelt grunnlag, de har endel mobiler ute på markedet, og det er ikke mange av dem med bra skjerm, eller STOR skjerm!

Jada, det med Nokia generelt er vi helt med på. Jeg hadde sjiitlyst på 6230 inntil jeg prøvde den, og det gikk opp for meg hvor liten skjermen var og hvor gammelt grensesnittet var. Så på det området er vi helt enig.

 

Det vi (jeg og Eulogy) reagerte på, og argumenterer på her, er din påstand om at skjermen på 6600 er dårlig, spesielt når argumentet ditt er at nokia generelt har dårlige skjermer. For 6600 er nemlig unntaket.

 

Og hvis du, etter å ha lest det jeg skrev nå, nevner ordene "generelt grunnlag" mer i denne diskusjonen, blir det smekk. :p;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg tenkte å spore tilbake til det tråden omhandler igjen; testen av K700i..

 

Jeg var en av de absolutt første forbrukerne her i landet som fikk kloa i en rykende fersk K700i, og har derfor hatt den en god stund nå. Som de fleste andre så leste jeg det som var å oppdrive av informasjon anngående denne saken før jeg kjøpte den, og sitter igjen noe forundret over hvor mye av dette som var feil.. :dontgetit:

 

1. Batterilevetid 300 timer / 7 timer:

Absolutt, totalt sprøyt! Telefonen er ikke engang i nærheten av dette. Dersom en f.eks skriver ca 10 meldinger om dagen og ringer et par 10 minutters samtaler så må telefonen lades hver 2-3 dag. (nei, jeg har ikke noen animert skjermsparer eller liknende batterispisende funksjon påslått).

 

2. Twofaced design:

Her antydes det stadig at dette er en rein telefon på den ene siden, og et reint kamera på den andre. Enhver reklame på f.eks TV så vises det en blid person som bruker sin K700i som et kamera.. dvs med HELE skjermen til visning av bildet som taes. Dette er ikke mulig med telefonen! Hvis noen her kan bevise meg feil, så vil jeg gjerne høre hvordan en kan ta bilder med HELE skjermen til forhåndsvisning av motivet en skal ta bilde av.

 

3. Solid minnekapasitet:

32 MB minne (OK, endret til 41 i ettertid). Dette er ikke verdt en døyt når en ikke får tilgang til denne slik som en vil. Det hjelper lite med 41 MB minne når en likevel er begrensa til ca 80 SMS tilsammen i innboks/utboks før telefonen begynner å bitche om at minnet er fullt.

 

så amobil:

Dette er helt i rekord-sjiktet for en mobiltelefon, og sørger for at det å ha lagringsplass til bilder, spill og meldinger er et ikke-problem.

Beklager, meldinger er ikke noe "ikke-problem"..

 

Plagsomme småfeil og mangler:

Knappen "2" har en tendens til å kile seg fast.

Den grafiske menyen har en forsinkelse fra joystikken (nei, jeg har ikke gammel firmware).

 

Alvorlige feil som burde vært bedre kjent:

SMS --> K700i tar ikke alltid imot SMSer. Dette er spesielt et problem med den originale firmwaren den kommer med. Ved å oppgradere til nyere firmware ble dette problemet NESTEN borte, men den går fremdeles glipp av en melding i ny og ne. Dette er faktisk så alvorlig at jeg personlig ikke kommer til å kjøpe Sony Ericsson igjen..

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å spore tilbake til det tråden omhandler igjen; testen av K700i..

 

Jeg var en av de absolutt første forbrukerne her i landet som fikk kloa i en rykende fersk K700i, og har derfor hatt den en god stund nå. Som de fleste andre så leste jeg det som var å oppdrive av informasjon anngående denne saken før jeg kjøpte den, og sitter igjen noe forundret over hvor mye av dette som var feil.. :dontgetit:

 

1. Batterilevetid 300 timer / 7 timer:

Absolutt, totalt sprøyt! Telefonen er ikke engang i nærheten av dette. Dersom en f.eks skriver ca 10 meldinger om dagen og ringer et par 10 minutters samtaler så må telefonen lades hver 2-3 dag. (nei, jeg har ikke noen animert skjermsparer eller liknende batterispisende funksjon påslått).

 

2. Twofaced design:

Her antydes det stadig at dette er en rein telefon på den ene siden, og et reint kamera på den andre. Enhver reklame på f.eks TV så vises det en blid person som bruker sin K700i som et kamera.. dvs med HELE skjermen til visning av bildet som taes. Dette er ikke mulig med telefonen! Hvis noen her kan bevise meg feil, så vil jeg gjerne høre hvordan en kan ta bilder med HELE skjermen til forhåndsvisning av motivet en skal ta bilde av.

 

3. Solid minnekapasitet:

32 MB minne (OK, endret til 41 i ettertid). Dette er ikke verdt en døyt når en ikke får tilgang til denne slik som en vil. Det hjelper lite med 41 MB minne når en likevel er begrensa til ca 80 SMS tilsammen i innboks/utboks før telefonen begynner å bitche om at minnet er fullt.

 

så amobil:

Dette er helt i rekord-sjiktet for en mobiltelefon, og sørger for at det å ha lagringsplass til bilder, spill og meldinger er et ikke-problem.

Beklager, meldinger er ikke noe "ikke-problem"..

 

Plagsomme småfeil og mangler:

Knappen "2" har en tendens til å kile seg fast.

Den grafiske menyen har en forsinkelse fra joystikken (nei, jeg har ikke gammel firmware).

 

Alvorlige feil som burde vært bedre kjent:

SMS --> K700i tar ikke alltid imot SMSer. Dette er spesielt et problem med den originale firmwaren den kommer med. Ved å oppgradere til nyere firmware ble dette problemet NESTEN borte, men den går fremdeles glipp av en melding i ny og ne. Dette er faktisk så alvorlig at jeg personlig ikke kommer til å kjøpe Sony Ericsson igjen..

Ganske enig med deg. Har prøvd totalt fire k700, og alle hadde en eller annen irriterendes feil Den første var det så mye støy i høytaleren, pluss at batteriet ikke holdt i mer enn en dag, altså mindte enn 3oo timer.... Den andre kjøpte jeg forrige uke. Der ble alle mobilnummerene slettes, pluss at batteriet var fortsatt dårlig. Den tredje nå på fredag. Der ble alle jobbnummerene slettet, pluss det samme med batteriet. Den fjerde prøvde jeg i butikken i går, etter å ha levert inn den forrige. Der ble faktisk alle privatnummerene slettet. Så nå har jeg gitt opp prosjektet med k700. Heller en gammal 6110 med mye bedre batteri og bedre telefonbok...

Lenke til kommentar
så amobil:
Dette er helt i rekord-sjiktet for en mobiltelefon, og sørger for at det å ha lagringsplass til bilder, spill og meldinger er et ikke-problem.

Beklager, meldinger er ikke noe "ikke-problem"..

Vi tenkte her på MMS-meldinger, som er relativt plasskrevende, men det går kanskje ikke godt nok frem. Har korrigert dette nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes at sony ericsson k700i er bra assa.....jeg har selv prøvd å ta bilder med det og så ikke noen problemer med oppløsningen....OG SKIKKELIG BRA MED UNDERHOLDNING..

en riktig bra mobil...

 

JEG SKJØNNER BARE IKKE HVORFOR SONY ERICSSON K500I ER DET BESTE I TESTEN..DEN FORTJENER IKKE en sekser skal jeg si....den har lite med minne og oppløsningen i kameraet er ikke like bra som k700i :thumbdown:

 

Ellers vil jeg anbefale en samsung som kommer, ikke lenge til kommer i slutten av november eller begynnelsen av desember...

den har dobbelt så mye minne som sony ericsson k700i (ca 80 MB) og støtter til å med 265.000 farger :w00t: den har tilbehør (datakabel som kan transportere filer og mp3 fra Pc en :) og design er en sånn skikkelig smooth slide, der det kan ta tastaturet ned. mobilen er ikke stor... :tease:

den har høyere oppløsning.... ;)

Lenke til kommentar
så ikke noen problemer med oppløsningen..

Oppløsningen er jo ikke akkurat noe å skryte av ;)

 

den har lite med minne og oppløsningen i kameraet er ikke like bra som k700i :thumbdown:

Minne er jo ganske bra til å være i den klassen. Og K500i og K700i har begge VGA kamera (640x480)

 

Ellers vil jeg anbefale en samsung som kommer, ikke lenge til kommer i slutten av november eller begynnelsen av desember...

D500?

 

tilbehør (datakabel som kan transportere filer og mp3 fra Pc en :)

De fleste mobiler støtter vel datakabel?

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å spore tilbake til det tråden omhandler igjen; testen av K700i..

 

Jeg var en av de absolutt første forbrukerne her i landet som fikk kloa i en rykende fersk K700i, og har derfor hatt den en god stund nå. Som de fleste andre så leste jeg det som var å oppdrive av informasjon anngående denne saken før jeg kjøpte den, og sitter igjen noe forundret over hvor mye av dette som var feil.. :dontgetit:

 

1. Batterilevetid 300 timer / 7 timer:

Absolutt, totalt sprøyt! Telefonen er ikke engang i nærheten av dette. Dersom en f.eks skriver ca 10 meldinger om dagen og ringer et par 10 minutters samtaler så må telefonen lades hver 2-3 dag. (nei, jeg har ikke noen animert skjermsparer eller liknende batterispisende funksjon påslått).

 

2. Twofaced design:

Her antydes det stadig at dette er en rein telefon på den ene siden, og et reint kamera på den andre. Enhver reklame på f.eks TV så vises det en blid person som bruker sin K700i som et kamera.. dvs med HELE skjermen til visning av bildet som taes. Dette er ikke mulig med telefonen! Hvis noen her kan bevise meg feil, så vil jeg gjerne høre hvordan en kan ta bilder med HELE skjermen til forhåndsvisning av motivet en skal ta bilde av.

 

3. Solid minnekapasitet:

32 MB minne (OK, endret til 41 i ettertid). Dette er ikke verdt en døyt når en ikke får tilgang til denne slik som en vil. Det hjelper lite med 41 MB minne når en likevel er begrensa til ca 80 SMS tilsammen i innboks/utboks før telefonen begynner å bitche om at minnet er fullt.

 

så amobil:

Dette er helt i rekord-sjiktet for en mobiltelefon, og sørger for at det å ha lagringsplass til bilder, spill og meldinger er et ikke-problem.

Beklager, meldinger er ikke noe "ikke-problem"..

 

Plagsomme småfeil og mangler:

Knappen "2" har en tendens til å kile seg fast.

Den grafiske menyen har en forsinkelse fra joystikken (nei, jeg har ikke gammel firmware).

 

Alvorlige feil som burde vært bedre kjent:

SMS --> K700i tar ikke alltid imot SMSer. Dette er spesielt et problem med den originale firmwaren den kommer med. Ved å oppgradere til nyere firmware ble dette problemet NESTEN borte, men den går fremdeles glipp av en melding i ny og ne. Dette er faktisk så alvorlig at jeg personlig ikke kommer til å kjøpe Sony Ericsson igjen..

1. Batterilevetiden. At moderne skjermer drar mye strøm er vel ingen hemmelighet, så når du "tester" standbytid med å bruke telefonen hver dag, blir det feil. 7 timer taletid stemmer nok, 300 timer standbytid er vel muligens litt i overkant. Men ingen annen telefon i samme klasse kan skilte med vesentlig bedre standbytid.

 

2. Det er fullt mulig å vise bilder i hele skjermen.

 

3. Minnet er ikke 31 og ikke 41, men 42MB. Det finnes måter å omgå problemet med fullt meldingsminne. Lagre sms som mal og du kan fylle hele minnet med sms-er.

 

Angående dine påståtte feil:

At knapp 2 kiler seg, var rapportert på de aller første modellene, og er nå et ukjent problem.

Menyen på de modellene jeg har tilgang på er alt annet en trege. Eneste man kan oppleve som tregt er animasjonene som blir kjørt i hovedmeny. Men at det skulle være plagsomt, er pirk.

At k700 ikke tar imot sms. Er det nettverksfeilen til Telenor du sikter til, gjelder dette ikke bare K700i. Ellers har jeg aldri hørt om andre som har rapportert denne feilen.

 

Hvis du skal uttale deg om feil på mobiltelefoner, er det en fordel at du faktisk har opplevd dette selv. Hele innlegget ditt virker lite troverdig, og det virker som om du rett og slett har pløyd gjennom en masse forum for å finne feil ved K700.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg fikk min forrige helg, god telefon, er veldig fornøyd med denne i forhold til 3650en jeg hadde før. Det med at 2tallet kiler seg fast stemmer på min telefon, men det er bare hvis du presser den ned og opp(mot skjermen) og selv da kiler den seg ikke så langt ned at det gir noe utslag på mobilen, den er bare litt lavere enn vanlig. Det er bare å vippe den ned igjen...

 

 

Men en ting jeg virkelig synes dere burde nevnt i testen, en ting som plager meg veldig, er måten det lille gummilokket over kontakten nederst på telefonen er formet... Det er bortimot umulig å få opp det lokket med neglen hvis man har helt kortklipte negler, hvis jeg tar i for hardt, presser kanten seg under neglen min (AU!), og hvis jeg ikke presser neglen langt nok inn, slipper den kanten og lager hakk i den.

 

ellers en kongetelefon! (stort sett)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
1. Batterilevetiden. At moderne skjermer drar mye strøm er vel ingen hemmelighet, så når du "tester" standbytid med å bruke telefonen hver dag, blir det feil. 7 timer taletid stemmer nok, 300 timer standbytid er vel muligens litt i overkant. Men ingen annen telefon i samme klasse kan skilte med vesentlig bedre standbytid.

 

2. Det er fullt mulig å vise bilder i hele skjermen.

 

3. Minnet er ikke 31 og ikke 41, men 42MB. Det finnes måter å omgå problemet med fullt meldingsminne. Lagre sms som mal og du kan fylle hele minnet med sms-er.

 

Angående dine påståtte feil:

At knapp 2 kiler seg, var rapportert på de aller første modellene, og er nå et ukjent problem.

Menyen på de modellene jeg har tilgang på er alt annet en trege. Eneste man kan oppleve som tregt er animasjonene som blir kjørt i hovedmeny. Men at det skulle være plagsomt, er pirk.

At k700 ikke tar imot sms. Er det nettverksfeilen til Telenor du sikter til, gjelder dette ikke bare K700i. Ellers har jeg aldri hørt om andre som har rapportert denne feilen.

 

Hvis du skal uttale deg om feil på mobiltelefoner, er det en fordel at du faktisk har opplevd dette selv. Hele innlegget ditt virker lite troverdig, og det virker som om du rett og slett har pløyd gjennom en masse forum for å finne feil ved K700.

Hør her gutten min..

 

Jeg har overhode ikke pløyd igjennom tester for å finne feil med denne mobilen. Faktisk var alle tester som lå ute på det tidspunktet jeg kjøpte mobilen meget positive (hvilket var årsaken til at jeg kjøpte den). Alle feil jeg har skrevet om er utelukkende erfaringer jeg selv har gjort med denne telefonen.

 

Jeg forstår at du er en fan av Ericsson, og sansynligvis vil gråte mange bitre tårer etter å få servert noe neagtivt om din lille religion her. La nå ikke dette føre til at du starter å slenge grunnløse annklagelser på andres innlegg.

 

1. At moderne skjermer drar mye strøm er vel ingen hemmelighet, så når du "tester" standbytid med å bruke telefonen hver dag, blir det feil.

 

Helt enig, men nå var det ikke det jeg drev å testet heller da. Det var snakk om 7 timers taletid eller 300 timer standby. Sett at en snakker 3,5 timer i telefonen, da skulle det være ca 150 timer standby igjen. med 24 timer i døgnet så snakker vi her om ca 6 døgn. I mitt eksempel var det bare 30 minutter om dagen med telefonbruk (20min samtale + 10 sms). på seks dager er dette da 3 timer "bruk".

 

Nå er det alltid noe avvik på hva produsenten oppgir, så jeg kunne godtatt 5 dager under disse forutsetnigene. men 2-3?! Nei det syntes jeg ikke var noe å skryte av

 

2. Det er fullt mulig å vise bilder i hele skjermen.

 

Jasså, sier du det? Det går ikke på min i hvertfall. hvordan går jeg frem for å gjøre det da? Min vil bare vise bildet liggende på skjermen med masse luft over og under bildet. Dette gjelder også med "slideshow"-funksjonen..

 

Eneste man kan oppleve som tregt er animasjonene som blir kjørt i hovedmeny. Men at det skulle være plagsomt, er pirk.

 

Igjen helt enig dersom dette hadde vært tilfellet. Problemet er at det faktisk henger etter med inntil ett sekund hver gang en flytter markøren. Og da kaller jeg det ikke lenger for pirk.

 

At k700 ikke tar imot sms. Er det nettverksfeilen til Telenor du sikter til, gjelder dette ikke bare K700i. Ellers har jeg aldri hørt om andre som har rapportert denne feilen.

 

Vel, det var ikke Telenor som var skyld i dette tilfellet (utrolig som det kan høres ut). Da jeg leverte inn telefonen for oppgradering av software og utbedring av knapper osv. så ble jeg fortalt av teknikeren der at dette var et kjent problem med denne telefonen. Så nå har du altså hørt om det ;)

 

Hvis du skal uttale deg om feil på mobiltelefoner, er det en fordel at du faktisk har opplevd dette selv. Hele innlegget ditt virker lite troverdig, og det virker som om du rett og slett har pløyd gjennom en masse forum for å finne feil ved K700.

 

Jeg vil ha meg frabedt slik fjortiss-holdning. mitt innlegg var seriøst og korrekt basert på mine erfaringer med denne telefonen. det må da gå ann å skrive inn erfaringer som har vært dårlige uten at en eller annen innbitt fanklubb skal starte å kalle det for løgner og oppspinn.

 

Selv kommer jeg nok til å se på k750 også, da i det håpet om at SE kan forsone seg igjen med en god telefon. men tro meg; jeg kommer ikke til å kjøpe den før den har vært testet av forbrukere i noen måneder til.

Lenke til kommentar

Når det gjelder mp3 spilleren , går det ann å presse inn en times tid med musikk.

128 kb mp3 kan konverteres til 64 kb AAC, som har minst like god kvalitet.

Desverre finnes det nesten ikke noen konverteringsprogrammer som konverterer til AAC. Det enste som finnes er synkroniseringsprogrammet iTunes.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er dette telefonen for meg?

 

Jeg er ute etter en telefon som jeg kan ringe med og sende SMS og har en god fargeskjerm. Stort mer enn det krever jeg ikke av en mobiltelefon. Vil egentlig ikke ha kamera, men det gjør ingenting. Er ikke store forskjellen i pris, tror jeg. Men denne her har jo radio og greier.

 

Er dette telefonen for meg, eller bør jeg se etter noe enklere? Finnes det noe billigere med få funksjoner utenom ringe/SMS og som har en god fargeskjerm?

Endret av john7936
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...