Gå til innhold

Egget! Ett gpu kjøle prosjekt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Perius: måtte du fjerne shimen rundt coren på 9800 kortet ditt ? evt. åssen gjorde du det ?

Har ikke tatt ut kortet enda.. Dette skjer ikke før i morgen. Så jeg vet egentlig ikke hvordan det ser ut under kjøleren... :p

Vi får se hvordan det går. Skal jobbe i hele morra med pc'n så det kommer sikkert en update iløpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Da var sakene på plass i kabinettet. Beklager men det ble ingen bilder under monteringen. Kameraet var tomt for strøm..

Men her er noen bilder av makkverket i ferdig positur.

 

full_.jpg

 

GPU_.jpg

 

NB_.jpg

 

CPU_.jpg

 

Tempen gikk som antatt opp endel på cpu siden det var kun den som var vannkjølt tidligere.

CPU tempen ligger nå på ca 45°c idle med viftene på minimum. Og 55°c ved maks last. Da er den mildt overklokket. (P4 3.06 @ 3196Mhz

NB gikk ned 10°c til 32°c.

GPU'n skal jeg prøve å få målt tempen på hvis jeg får lånt meg ett ir termometer.

 

Konklusjonen må bli at det er deilig med en støysvak pc!

Lenke til kommentar
Ingen spørsmål er dumme... Bare måten de blir stillt.

Topp plata har blitt gjenget opp med 1/2" rørgjenge.

Hvis du lurer på hvordan man gjenger, så kan jeg lage en liten bit i morra med litt gjenger og hull osv.

Som jeg knipser en del bilder av under prosessen.

Hadde du giddet det? Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Perius: måtte du fjerne shimen rundt coren på 9800 kortet ditt ? evt. åssen gjorde du det ?

Shimen fikk bare være der. tror den har ganske bra kontakt.

Målte tempen bak på skjermkortet (med en litt buggy temp måler) var ca 50°c ved load.

Siden det er ett powercolor kort får jeg ikke klokket opp minnet så mye som jeg kunne ha tenkt meg.

Ligger nå på 421/343. kan helt sikkert gå opp endel til på core. Men siden jeg har så mye koblet på en liten radiator, vil jeg vente til jeg får noe som er litt grommere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...