Gå til innhold

Nvidia Forceware 61.34 testet.


Merlin

Anbefalte innlegg

Nu blev vi endelig vidne til ydelsen på et RETAIL GeForce 6800 Ultra kort / et grafikkort som kan erhverves i butikkerne meget snart. Med den nye ForceWare 61.34 driver synes nVIDIA at have noget at byde på og ligeledes er det noget overraskende, at se ASUS frigive et GeForce 6800 Ultra i et single slot design.. som ellers ikke var forventet (Mere om dette i vores kommende review af kortet).

 

Ydelsen fundet i den nye driver synes ligeledes at give en synlig forskel som tegner godt for nVIDIA videre driver udvikling.

http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=4559

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra ytelsesøkning i det meste med nye drivere, men fortsatt er jo ati overall vinneren, og særlig med max eye candy på. Ville nok valgt ati fortsatt om jeg hadde orka å hoppe så tili på grafikk kort vogna som jeg brukte før. Alt for mye negativt som taler mot 6800 ultra kortet. Dobbel kjøleløsning, sinnsykt strømforbruk osv...og jevnt over dårligere ytelse enn ati, spesiellt i høyeoppløsninger med maks grafikk. Litt av vitsen med så raske kort må jo være å makse alt...ellers så duger jo 9800 serien og 5900 serien godt enda.

Lenke til kommentar
Bra ytelsesøkning i det meste med nye drivere, men fortsatt er jo ati overall vinneren, og særlig med max eye candy på. Ville nok valgt ati fortsatt om jeg hadde orka å hoppe så tili på grafikk kort vogna som jeg brukte før. Alt for mye negativt som taler mot 6800 ultra kortet. Dobbel kjøleløsning, sinnsykt strømforbruk osv...og jevnt over dårligere ytelse enn ati, spesiellt i høyeoppløsninger med maks grafikk. Litt av vitsen med så raske kort må jo være å makse alt...ellers så duger jo 9800 serien og 5900 serien godt enda.

Helt enig med deg, mange fordeler med X800 kortene.

Btw, det er sikkert noen som kommer til å kalle deg ATI fanboy

nå siden du sier så MYE positivt om ATI men i virkeligheten er det FAKTA.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke noe å krangle på, men jeg synes dette forumet har for mye av folk som ikke tar en dritt for å kalle folk ATI fanboys. Enten så kaller de personen det fordi de er hardcore NVIDIA fans, og ikke gidder å innse at ATI faktisk er forran nå, eller så er de nøytrale. Jeg mener med en gang en person anbefaler 9800 Pro og argumenterer for det kaller personer han ATI fanboy. Finner dette veldig irriterende og jeg vet selv om mange personer på dette forumet som elsker å lage den kvalmen. F.eks: En tråd heter: "9800 Pro er det noe tess?" Det kommer inn en del svar til trådstarter om at 9800 Pro er et meget bra kort. Deretter kommer en ny person og sier at FX5900 også er et bra valg. Dette er i grunn ikke noe galt. MEN så svarer en person: "Here we go again, ATI vs Nvidia". Det er det som ødelegger og mange kaster seg på bølgen for å sloss om hvem som er best. Istedet for å la vær å nevne den setningen bryter det ut krig. Jeg prøver å fremheve at med en gang den setningen blir sagt kaster 100 andre personer seg på den og krigen er enda verre. Bare min tanke, og den holder jeg fast på uansett.

ATI eller Nvidia er smak og behag, synes at enkeltpersoner selv bør gjøre seg opp en egen mening om hva som er best. Selv foretrekker jeg ATI for øyeblikket grunnet en liten fordel over Nvidia, men dette kan snu seg og da er jeg ferdig med ATI inntill de reiser seg. Just a thought.

Lenke til kommentar

Ja.. det er tåpelig å kalle folk for fanboys fordi de har gjort seg opp en mening. Problemet oppstår når enkelte (og jeg sier ikke deg) begynner å slenge ut tullekommentarer som nvidia stinker og lignende. Da blir det useriøst og lite nyttig for alle parter.

 

Vet at dette er litt off topic, men kanskje det kan være sunt med en diskusjon om dette og? Kan komme noe godt ut av det.

Lenke til kommentar
Ja.. det er tåpelig å kalle folk for fanboys fordi de har gjort seg opp en mening. Problemet oppstår når enkelte (og jeg sier ikke deg) begynner å slenge ut tullekommentarer som nvidia stinker og lignende. Da blir det useriøst og lite nyttig for alle parter.

 

Vet at dette er litt off topic, men kanskje det kan være sunt med en diskusjon om dette og? Kan komme noe godt ut av det.

Ja, selv vet jeg at jeg anbefaler ATI ganske mye men har selv ikke fått konstruktiv tilbakemelding på dette. Jeg har fått slengt dritt etter meg, som ATI fanboy. Er vel ikke noe galt at jeg anbefaler et 9800 Pro fremfor et FX5900, når førstnevnte er bedre? Synes at de som kaller folk Nvidiot og fanATIcs at det er de som oppfører seg barnslig her ikke oss andre.

Lenke til kommentar

Nei det er ingenting galt med å anbefale det som du mener er best, og i tilfellet 9800 Pro vs 5900 er vel 9800 Pro best i minst 8 av 10 tilfeller :p Men etter min mening er det alltid best å si det du mener uten å samtidig trekke ned alternativet.

 

Nok engang sier jeg ikke at du gjør dette, men folk må kunne anbefale ett ati kort f.eks uten å samtidig få med seg at nvidia er dårlig. Det er mye det som provoserer folk tror jeg da..

Lenke til kommentar
Nei det er ingenting galt med å anbefale det som du mener er best, og i tilfellet 9800 Pro vs 5900 er vel 9800 Pro best i minst 8 av 10 tilfeller :p Men etter min mening er det alltid best å si det du mener uten å samtidig trekke ned alternativet.

 

Nok engang sier jeg ikke at du gjør dette, men folk må kunne anbefale ett ati kort f.eks uten å samtidig få med seg at nvidia er dårlig. Det er mye det som provoserer folk tror jeg da..

Ja carnifex, selv kan jeg aldri huske at jeg har anbefalt et ATI kort og sagt at Nvidia er dårlig og bare møkk. Jeg/dere kan heller si: "lavere ytelse" hvis det er tilfellet ;)

 

Edit: Ser at denne posten har gått off-topic. Tror vi heretter holder oss til topic ;)

Endret av Merlin
Lenke til kommentar

Blir nok X800xt på meg. vant i nesten alle testene. og når man skrudde på med full AA og høy oppløsning dro ati enda mer i fra nvidia 6800 ultra :w00t:

 

litt rart at noen i det hele tatt gidder og kjøpe nvidia 6800 ultra.

 

-Det koster mer.

-Yter dårligere.

-Bruker mer strøm.

-Tar mye mer plass i kabinette.

-Kan overklokkes lavere en x800 på tester jeg har sett.

-Blir mye varmere.

 

i mine øyne har nvidia drette seg ut igjen :thumbdown:

Lenke til kommentar
Blir nok X800xt på meg. vant i nesten alle testene. og når man skrudde på med full AA og høy oppløsning dro ati enda mer i fra nvidia 6800 ultra :w00t:

 

litt rart at noen i det hele tatt gidder og kjøpe nvidia 6800 ultra.

 

-Det koster mer.

-Yter dårligere.

-Bruker mer strøm.

-Tar mye mer plass i kabinette.

-Kan overklokkes lavere en x800 på tester jeg har sett.

-Blir mye varmere.

 

i mine øyne har nvidia drette seg ut igjen :thumbdown:

Takk for at du tar deg tid til å bevise mine poenger...

Lenke til kommentar
Blir nok X800xt på meg. vant i nesten alle testene. og når man skrudde på med full AA og høy oppløsning dro ati enda mer i fra nvidia 6800 ultra 

 

litt rart at noen i det hele tatt gidder og kjøpe nvidia 6800 ultra.

 

-Det koster mer.

-Yter dårligere.

-Bruker mer strøm.

-Tar mye mer plass i kabinette.

-Kan overklokkes lavere en x800 på tester jeg har sett.

-Blir mye varmere.

 

i mine øyne har nvidia drette seg ut igjen

 

Er ikke helt enig der.

Jeg skal ha et X800XT PE selv, men nVidia slo ATI flere steder når det gjelder ytelse.

6800 ultra kortene overklokker generelt av hva jeg har sett greit, mens X800XT PE overklokker veldig dårlig med stock kjøler.

 

Det er vel prisen du betaler for den lille plassen og støyen vifta lager.

 

Vi får også hva PS3 gjør med ytelsen til nVidia.

 

Jeg vil ikke si at nVidia har driti seg ut, men at de har laget et litt mindre attraktiv modell enn ATI er jeg enig i.

 

Både 6800 serien og X800 serien gir mye ytelse, og uansett hvilke man kjøper av de blir man nok fornøyd.

 

 

Både nVidia og ATI kan komme med drivere som øker ytelsen, men det er opp til tiden og vise. ;)

Lenke til kommentar
Jeg må si at driverene gir en grei økning men milevis fra de 30% som ble sagt...

Husk at det var the inq som sa dette.

 

Både 6800 serien og X800 serien gir mye ytelse, og uansett hvilke man kjøper av de blir man nok fornøyd.

Det sa de om FX serien også i begynnelsen. Men så dro ATI i fra. Kan trygt si at jeg ikke er fornøyd med FX5900U kortet mitt i forhold til prisen.

 

Tror nok ikke at GF6800 merker den voldsomme boosten i applikasjoner med SM3.0.

Er ikke så mange som vet hvordan dette vil påvirke ytelsen. Jeg synes det er fortidelig å "tro" noe enda. Venter på tester, og senere optimaliseringer.

Lenke til kommentar

ATi:(X800/pro)

 

*Bra ytelse

*tar mindre plasse(bredde, lengde, høyde)

*bråker mindre

*dc3? (veit ikke helt stavelsen på d)

*billigere

*bedre bildekvalitet med AA.

*ATi!!!

-svakere i openGL

-ikke ps3

 

 

nVidia: (6800/ultra)

 

*bra ytelse

*ps3

*bedre i opneGL

*klokker bra

*nVidia!!!

*bra bildekvalitet!!

-kan bli varmt, bråker

-er mye større en ATi-kortene

-litt stiv pris(enda)

 

 

Det jeg har oppfattet kortene som:)

Lenke til kommentar
Raptor' date='15/06/2004 : 13:47']
ATi:(X800/pro)

 

*bedre bildekvalitet med AA.

Feil!

 

Den er tilnærmet lik identisk hvis du sammenlikner NV40 og R420

Faktisk så er har vel nVidia overtaket der nå, med det dere supersampling aa sakene. Dog med større "hit" på ytelsen da, som forsåvidt vi alle vel kan innrømme at ati ikke trenger og jobbe like mye med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...