icemat Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 får frysninger av navnet kazaa Kazaa er en popup F....§?"#¤!#¤*
mantra17 Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Har nettopp fått 1024/256 linje, og lasta ned disse: eMule, DC++, Azereus og BearShare. Hvilket er å foretrekke? Gidder ikke å installere alle og prøve. Eller, hvilket er ikke å anbefale? mantra17
Uderzo Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Har nettopp fått 1024/256 linje, og lasta ned disse: eMule, DC++, Azereus og BearShare.Hvilket er å foretrekke? Gidder ikke å installere alle og prøve. Eller, hvilket er ikke å anbefale? mantra17 Av de så anbefaler jeg DC++ og Azereus.
Irminsûl Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Skrevet 9. juni 2004 Har nettopp fått 1024/256 linje, og lasta ned disse: eMule, DC++, Azereus og BearShare.Hvilket er å foretrekke? Gidder ikke å installere alle og prøve. Eller, hvilket er ikke å anbefale? Jeg bruker Azereus akkurat nå. Har samme linjehastigheten som deg, og jeg får i snitt 20-50 KB i sekundet. DC++ prøvde jeg så vidt for litt siden og ble ikke spesiellt imponert; man kan visst bare laste ned fra én bruker av gangen. Håpløst for min del.
moray Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 man kan visst bare laste ned fra én bruker av gangen. Håpløst for min del. Kan laste ned fra mange på en gang..
Irminsûl Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Skrevet 9. juni 2004 man kan visst bare laste ned fra én bruker av gangen. Håpløst for min del. Kan laste ned fra mange på en gang.. Hvordan da? Hver gang jeg søker etter alternativer til en fil for å finne flere, begynner den bare på en ny nedlastning.
trenchypost Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Du bør styre unna alle sentraliserte p2p tjenester av flere grunner: 1. De er tregere enn de desentraliserte 2. De sprer virus og annet faenskap som ild i tørt gress 3. De lar deg søke på en brøkdel av den totale datamengden. Eks. Hvis det er 200,000 brukere på kaazaa må du ikke innbille deg at du søker blant alle disse. 4. ALLE sentraliserte p2p tjenester er idag overvåket av RIAA og vennene deres.
HåkonN Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 DC++ Finner det jeg trenger, og i STORE kvantum.... Disse svenskene sitter jo med fiber omtrent rett inn i PC`en, og noen av gutta deler 1000gb alene... Savner ikke kazaa nei... Eneste som er negativt er at utgiftene på harddisker stiger jevnt med antall timer nedlasting....
jorgis Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Altså: Kazaa Lite K++ til små greier, som f.eks. enkelte musikkfiler som alle har BT (BitTorrent) til store greier, som hele album, spill, filmer, programmer og lignende. Btw: De testet flyalarm her og... (loddefjord, Bergen)
jokki Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 (endret) Du bør styre unna alle sentraliserte p2p tjenester av flere grunner:1. De er tregere enn de desentraliserte 2. De sprer virus og annet faenskap som ild i tørt gress 3. De lar deg søke på en brøkdel av den totale datamengden. Eks. Hvis det er 200,000 brukere på kaazaa må du ikke innbille deg at du søker blant alle disse. 4. ALLE sentraliserte p2p tjenester er idag overvåket av RIAA og vennene deres. 1.Ja vel, så eDonkey2000, Direct Connect og BitTorrent er sentralisete nettverk(enten semi eller noe annet) og er tregere enn hva for noe?FastTrack og Gnutella er i grunnen ikke helt Desentraliserte de heller, de avhenger av supernodes som router søkene for at tingene skal svive fort rundt. I de fleste tilfellene blir de regnet som desentraliserte Overnet må vel være det eneste kjente fildelingsnettverket/protokollen jeg kommer som er helt Desentralisert, men overnet er klistret sammen med Edonkey2000. 2. Hvorfor spres virus seg raskere gjennom eDonkey2000, Direct Connect eller BitTorrent enn gjennom Gnutella eller FastTrack? Du må jo selv velge å laste ned filen som er infisert. Dette er fort gjort på eDonkey2000, Gnutella og Fast.Track, men på Direct Connect og BitTorrent er filene verifiserte. 3.Nå må du bestemme deg, er du for eller mot Sentraliserte nettverk? FastTrack er Desentralisert, men som du sier er det dårlig til å søke bland brukerene. Søkene gjennom FastTrack fåregår på den måten at det først søkes rundt ditt region for så å spre søket om til verden. Gnutella raskere søk igjen, mens Gnutella2 har enda raskere søk igjen. Disse er Desentraliserte. BitTorrent kan man i utgangspunktet ikke søke på. Man kan søke på metadata filene men dette er ikke det samme. 4. RIAA har anmeldt fildelere fra både BitTorrent, Gnutella, eDonkey2000, Direct Connect og FastTrack.Altså fra både sentraliserte og desentraliserte nettverk. Skal jeg gi deg et eksempel på et skikkelig sentralisert nettverk? Waste, her bygges nettverket rundt en person, men starteren er ikke nødvendig etterpå og er beskyttet av MD5 kryptering som bare RIAA kan drømme om å kryptere. Endret 9. juni 2004 av jokki
Supervisor Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Hvordan da? Hver gang jeg søker etter alternativer til en fil for å finne flere, begynner den bare på en ny nedlastning. Reverse Connect
Irminsûl Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Skrevet 10. juni 2004 Hvordan da? Hver gang jeg søker etter alternativer til en fil for å finne flere, begynner den bare på en ny nedlastning. Reverse Connect Kan noen gå god for dette programmet, eller? Gidder ikke bruke det hvis det er mange servere som ikke aksepterer det.
jokki Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Ville heller brukt IntraDream på grunn av en bedre støtte for multisource downloading. Du kommer deg altids inn på nok hub-er. Var inne på 32 av 33 mulige når jeg klikket meg nedover fra toppen.
Gromle Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 WinMX, gammelt og bra! Funker bra til film og musikk. Brukes helt i kombinsasjon med MXMonitor.
Supervisor Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Det er mange som er bedre - oDC, RevConnect, BCDC++, StrongDC++...
DigitaL BlasteR Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Det som er bra med DC++ er at man kan sjekke hva folk deler. Det er jo SVÆRT LITEN sjanse for at man f.eks laster ned filmen Swordfish hvis personen deler filmen Underworld. Altså man finner sjeldent korrupte og ødelagt filer på dc++. Har selv aldri fått virus med dc++ så lenge jeg har brukt det.(Begynner å bli et par år nå...) Til Monster: Jeg brukte også KazaaLite lenge og ville absolutt ikke gå over til noe annet fordi jeg følte meg så trygg på kazaa. Men med dc++ har du så utrolig mange mulighet som du ikke har med kazaa. Last ned komplette album, hele divx filmer, fullepakkede spill+++. Det er så utrolig kult med DC, i.o.m at man kan sjekke hva folk deler. For man finner som ofte noe fett i Share'n deres, og bare henter ned det som er interessant. Ting man ikke hadde tenkt på ellers. Det er akkurat dette som skiller dc++ seg fra andre nedlastings appz. Og som tidligere nevnt, finner man sjeldent virus og adware/spyware i sharen til folk(min erfaring). Folk deler det de selv bruker av spill,filmer,mp3,bilder etc. Jeg håper du tar deg litt tid til å lære deg DC++ og åssen det funker. Hvis du gjør det, da skal jeg love deg at du får mye nytte av det Lykke til videre, Monster, /D.G
OlaTK Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Bruker for det meste BITtorrent, clienten tar lite ressurser og jeg oppnår gode hastigheter. Men det er jo mange forskjellige clienter du kan bruke.
mars001 Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Bruker BitTorrent jeg også, bruker dc++ en sjelden gang hvis jeg skal ha noe småtteri. BT er genialt, er medlem på en side som er 0-day
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå