Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er med. samme brukernavn som her :)

Skal prøve å få det igang på skolens maskiner også, men tviler litt på at det går (sånn irriterende rettighetssperring) :hrm:

 

 

Edit: AMD Athlon 2500+, forresten

De rettighetene er satt nettopp for å hindre at folk innstallerer alt mulig på maskinene. Dersom du ønsker dette innstallert på skolens maskiner får du ta kontakt med sytemansvarlig der. Men jeg tror nok svaret blir nei. Det er iallefall svaret du hadde fått hos meg om det var på skolen jeg jobber.

tviler ikke på at det er fornuftig, men ansvarlige folk er sjelden flinke nok...dessverre

 

ungdomsskolen jeg gikk på: "BIOS, hva er det?" (og hun mente det...) :roll:

 

videregående: acrobat reader ikke installert, flash ikke eksisterende, word viser feilmeldinger hver oppstart, hver gang en slår på maskinen kommer et par tonn med meldinger om at man mangler rettigheter til å accesse filer her og der, samt den ufarlige men like fremt irriterende meldingen om at jeg ikke kan åpne veiviseren for internett-tilkobling som kommer opp hver gang jeg åpner exploder...

 

hurra.... :thumbdown:

 

 

også er det nt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble akkurat ferdig med en enorm Work Unit som jeg har drevet med siden jeg startet denne tråden; ga 249 poeng alene :)

 

Team Ranking (incl. aggregate) 8522 of 31282.

Grattis:)fint hvis du har planer om å poste team plasering her av og til,så kunne vi tatt med en grunnplassering, fra foreksempel når vi var 10 medlemer. Da hadde vi sett utgangspungt og nå tid, fint å kunne legge merke til klatringen(for vi skal klatre folkens)

 

Kjenner jeg ble engasjert i dette, tar helt av :blush:

 

Vet du puretamil hva som skjer vist en slår av maskinen?vil den forsette der den slapp når du starter igjenn?

Lenke til kommentar
Ble akkurat ferdig med en enorm Work Unit som jeg har drevet med siden jeg startet denne tråden; ga 249 poeng alene :)

 

Team Ranking (incl. aggregate) 8522 of 31282.

Grattis:)fint hvis du har planer om å poste team plasering her av og til,så kunne vi tatt med en grunnplassering, fra foreksempel når vi var 10 medlemer. Da hadde vi sett utgangspungt og nå tid, fint å kunne legge merke til klatringen(for vi skal klatre folkens)

 

Kjenner jeg ble engasjert i dette, tar helt av :blush:

 

Vet du puretamil hva som skjer vist en slår av maskinen?vil den forsette der den slapp når du starter igjenn?

Hehe, takker. Jo, vi får holde øye med hvordan vi klatrer.

 

Om du høyreklikker inne i programvinduet og velger "Configure", for så å gå på fanen som heter "Advanced", vil du se en innstilling kalt "Checkpointing frequency". Denne angir hvor ofte arbeidet lagres, og den står vel default rundt 15 minutter; altså risikerer du maksimalt å miste 15 minutter med arbeid :thumbup:

Lenke til kommentar

Den amminokjeden(eller hva det er) heter p546_BBA5,begge mine pc er jobber med denne, men pc ene er på forskjellig prosent nivå,vil disse bli lagt sammen slik at vist den ene er 75% og den andre er 25%?og vil den da være ferdig?

 

Team Ranking (incl. aggregate) 6946 of 31282

Lenke til kommentar
Den amminokjeden(eller hva det er) heter p546_BBA5,begge mine pc er jobber med denne, men pc ene er på forskjellig prosent nivå,vil disse bli lagt sammen slik at vist den ene er 75% og den andre er 25%?og vil den da være ferdig?

Nei, begge vil gå til 100%, og du vil få poeng for begge. Hver enkelt aminosyrekjede/protein blir simulert mange ganger for at man skal være sikker på hvordan det foldes.

Lenke til kommentar
Kjører nå en Client og en Console versjon samtidig på en P4 2.6c, med HT på.

CPU last ligger nå konstant på 100%.

 

Selfølgelig dobbles ikke ytelsen, men de fleste får visst en økning på rund 16%.

Samme her, er vel første gang jeg har sett 100% konstant load på p4-maskinen min... Dette ser bra ut, hardware-teamet vokser fort nå! :w00t: Jeg vet ikke med dere, men min pc skal iallefall stå på i heeeele natt ;)

Lenke til kommentar
Kjører nå en Client og en Console versjon samtidig på en P4 2.6c, med HT på.

CPU last ligger nå konstant på 100%.

 

Selfølgelig dobbles ikke ytelsen, men de fleste får visst en økning på rund 16%.

Samme her, er vel første gang jeg har sett 100% konstant load på p4-maskinen min... Dette ser bra ut, hardware-teamet vokser fort nå! :w00t: Jeg vet ikke med dere, men min pc skal iallefall stå på i heeeele natt ;)

Da må vel jeg gjøre det samme da :yes:

Lenke til kommentar
Den amminokjeden(eller hva det er) heter p546_BBA5,begge mine pc er jobber med denne, men pc ene er på forskjellig prosent nivå,vil disse bli lagt sammen slik at vist den ene er 75% og den andre er 25%?og vil den da være ferdig?

Nei, begge vil gå til 100%, og du vil få poeng for begge. Hver enkelt aminosyrekjede/protein blir simulert mange ganger for at man skal være sikker på hvordan det foldes.

Guttorm, mine to maskiner har også fått akkurat den saken også.

 

etter det jeg kan se og finne ut så får man 47 poeng for den.

 

http://folding.stanford.edu/cgi-bin/allprojects#546

http://vspx27.stanford.edu/psummaryC.html

 

PS. med meg ivertfall, viss du klikker oppe i høyre hjørne i den svarte boksen på den grafiske klienten så blir ett browser vidu åpnet og du blir ført til prosjekt siden som er http://folding.stanford.edu/cgi-bin/allprojects hvor man kan lese om hva slags protein du jobber på, hensikt, tidsfrist og som oftest poengscore man vil få ved å fullføre den spesifikke WU man jobber på.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Hmm ja, har min über PC her, 1.3GHz AMD athlon, den står på 24 timer i døgner når jeg er på jobb...sover osv. Får ny PC neste uke, men reiser på ferie på fredag nå...så pcn får sikkert stå på til neste onsdag eller torsdag og jobbe med dette(da jeg kommer hjem igjen) ;)

 

MvH jihn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...