Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hehe nei. Teste med 1080 sc evga. Få ikke maskinen til bios.

Og stiller ikke på noe i bios, ram er som de var da jeg kjøpte maskinen i 2013-14?

Skal teste i en maskin som hadde ett død 2080Ti kort, har ikke kort.

Men må mekke litt først. hehe.

De gamle kabinettene har ikke plass til 3090 kortene mine, så må mekke litt.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 7/13/2021 at 11:20 AM, Kjetil Lura said:

https://apps.foldingathome.org/serverstats

Kjører du beta? Er lite jobber til dem nå.

PS. Beta er av her hos meg. 5 kort og ligger nå på 28mill.

Hadde håpet den droppet beta om det ikke var betajobber og ikke at jeg måtte ta av flagget ^^ 

Kanskje jeg skal bli flinkere til å blokke iper, ene 2080ti ligger på 5,5 mill, mens de andre på 2,6.. 

Syns de ofte er uten jobb, iallefall daglig, siden jeg ikke kan sjekke de hele tiden, så blir de ofte satt på 24h pause før klienten gidder å prøve igjen.

Lenke til kommentar

Begynte så smått med Linux igjen på den ene foldepc’n men det var litt knot å få ting på stell. 
 

Kjører Linux Mint 19.3 pga Python2. Er dette fortsatt påkrevd for FAHcontrol? 
 

PPD begynte veldig lavt og FAHCore22 la beslag på 100% av den ene CPU kjernen. Sitter med en dårlig magefølelse. 
 

Driverne er Nvidia 470, som er de nyeste tilgjengelig i Mint.

Må man også installere OpenCL? 
 

Har noen bedre erfaring med en annen distro til folding?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får svare meg selv.

Benyttet denne guide, på Linux Mint 20.2

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=108&t=36830

Brukte versjon 470 av Nvidiadriverne selv om guiden refererer til 460. Tror kanskje 470 kom etter guiden var skrevet så poenget er vel å bruke den siste fra  NVIDIA. 

Ett av cluene i guiden er å sjekke om GPU=false ligger inne, og slette denne. Da poppet begge skjermkortene mine opp uten noen problem, og folder nå med forventet PPD. 
 

Hvis man starter NVIDIA-driveren så kan man gå inn på hvert enkelt kort og dra viftene opp på maks samt sette GPU til high performance mode. 
 

Med en god nettlinje så tar det under tjue min fra man begynner å laste ned Linux ISO’n til riggen er oppe og går. Selv om Linux av og til kan være knotete er det veldig smidig å installere en ny distro. 
 

Edit:

Den ene CPU kjernen ligger av en eller annen grunn fortsatt på 100% hele tiden, selv om jeg bare folder på GPU. Ser at det er FAHCore_22 som belaster den. 

CPU er riktignok en spinkel G3250 med to kjerner på 3.2 GHz men den skal ikke være så dårlig at den ikke klarer å holde liv i FAHCore. Kanskje noe med Linux? 

 

 

Endret av 88charlie
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...