PT Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 hva står forkortelsene AC/DC og KISS for? Vet ikke hva forkortelsen (hvis det er en) står for, men mener å huske noe at AC/DC betyr homofil elns
Svin Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 ac/dc - alternate current/ direct current kiss - kyss...
TLZ Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 hva står forkortelsene AC/DC og KISS for? Vet ikke hva forkortelsen (hvis det er en) står for, men mener å huske noe at AC/DC betyr homofil elns AC/DC hadde problemer i begynnelsen fordi det det betyr bifil (begge deler) men det er nok mer strøm greier de tenker på ja..
PT Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 AC/DC hadde problemer i begynnelsen fordi det det betyr bifil (begge deler) Det var det ja
Peterman Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Enkelte fanatiske, kristne og konspiratoriske bevelgelser fra USA hadde flere kreative forslag til hva band navn egentlig betydde. Kiss - Knights In Satans Service AC/DC Anti Christ / Devils Child
Whiteshit Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 ac/dc - alternate current/ direct current Eller på godt norsk : Vekselstrøm og likestrøm
Dorian Gray Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 ac/dc - alternate current/ direct currentkiss - kyss... kyss? er det ikke mer enn det? *skuffa*
krizkriz Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 kyss? er det ikke mer enn det? *skuffa*Det betyr nok noe, men de var vel i en eller annen form for hasjrus når de bestemte navn på gruppa, og nå husker ingen hva det står for
Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 KISS=Keep It Simple Stupid Neida, ikke vet jeg...
Dunestar Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 AC/DC: Anti-Christ/Death of Christ KISS: Ingen forkortelse, men bare kult bandnavn
sweetness Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 (endret) ac/dc - alternate current/ direct current Eller på godt norsk : Vekselstrøm og likestrøm Har en kompis som er dødsvoren AC/DC fan og han sier at de aldri har sagt hva det står for... btw: dere som piper om anti-christ\death child o.l --> ville ikke det fremgått mer i musikken ? Endret 18. desember 2005 av dub
ikkeno Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 ac/dc - alternate current/ direct current Tror jeg leste en plass at de fant på navnet når de så på en symaskin
Peterman Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 (endret) btw: dere som piper om anti-christ\death child o.l --> ville ikke det fremgått mer i musikken ? siterer meg selv Enkelte fanatiske, kristne og konspiratoriske bevelgelser fra USA hadde flere kreative forslag til hva band navn egentlig betydde. Har sett dette i en dokumentar om satanisme/okulttisme. Slike konspirasjonsteorier om blandt annet skjulte budskap i rock og heavy metal var populære i USA, spesielt blandt hvite middelklasse kvinner med mye for fritid. Det er for eksempel fra de kantene 'parental advisory' merket, som finnes på mange albumomslag kommer fra. Endret 4. juni 2004 av Peterman
kaiern Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Har sett dette i en dokumentar om satanisme/okulttisme. Slike konspirasjonsteorier om blandt annet skjulte budskap i rock og heavy metal var populære i USA, spesielt blandt hvite middelklasse kvinner med mye for fritid. Det er for eksempel fra de kantene 'parental advisory' merket, som finnes på mange albumomslag kommer fra. Exactly
orjanos3.16 Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Kiss navnet betyr ingen verdens ting. Gruppa kjørte rundt, og snakket om et navn til bandet. De slengte forslag ut i lufta, og etterhvert slang noen ut, "hey, what about KISS?" (tror det var Paul Stanley, hvis jeg ikke husker feil). Det ble stille, og etterhvert ble de enige om det navnet. Ikke alt har en dyp mening folkens:)
Dark_Avenger Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 (endret) AC/DC står 100% sikkert for: Alternating Current/Direct Current. Angus og Malcom Young som grunnla, og spiller lead- og rytmegitar i bandet, hentet navnet fra et klistermerke på strømforsyningen til morens symaskin! EDIT: Sorry ikkeno Jeg så ikke at du hadde nevnt det med symaskinen i svaret ditt. Du har helt rett ihvertfall! Endret 4. juni 2004 av Dark_Avenger
Dorian Gray Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Eg har hørt at han leste det på en radio, men det er sikkert feil hvis dere begge har hørt symaskin.. hadde vært kult hvis AC/DC het Sewing Machine da.. hadde de solgt like bra?
ikkeno Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Eg har hørt at han leste det på en radio, men det er sikkert feil hvis dere begge har hørt symaskin.. hadde vært kult hvis AC/DC het Sewing Machine da.. hadde de solgt like bra? Hvorfor skulle det være feil? eller ment du: men det er sikkert IKKE feil hvis dere begge har hørt symaskin..
Musty Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 han mente jo at det han hadde lest, at de fant navnet fra en radio var feil, og at symaskinteorien er riktig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå