Gå til innhold

Kamera 1500.- til max 2500.- med bra kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikon Coolpix 3200 burde oppfylle dine krav. A4 er fullt mulig med dette kameraet, og selv om 4 megapixler er optimalt for A4, så skriver jeg ut bilder fra mitt 3,2 megapixel kamera og er storfornøyd med det.

 

3,2 megapixler

3x optisk zoom

Det er enkelt å bruke

Tar gode bilder i auto-modus

Røde øyne får du uansett med små kompakte, men det kan enkelt fjernes med diverse programvare

Fungerer fint innendørs

Mulig du må kjøpe oppladbart batteri og lader i tillegg (AA) ettersom den kommer i to utgaver, en med oppladbare og en uten, men tror den kun selges uten nå for tiden. Men en pakke med lader og batterier koster ikke mer enn ett par hundrelapper. Engangs AA batterier er nær håpløst, men det gjelder alle digitalkamera som bruker AA.

Det er lite og lett, men en liten "klump" på siden, gjør at det er godt å holde tross størrelsen.

Og som sagt, A4 er ikke noe problem.

 

Pris med batteri og lader : I underkant av 2500.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med "etter hennes krav, og ikke etter dine". Dersom hun mener at C-60 er stygt, så synes i hvert fall jeg at hun er kjempedum (sagt på en forsiktig og barnslig måte). Mju300 er i hvert fall ikke mye penere eller bedre på noen måte. Dersom hun skal ha et sexy kamera så er det vel kun IXUSene som gjelder, til tross for middels batterikapasitet og treg autofokus.

 

Dersom du vil ha et kamera som kanskje er kjedeligere i utseende enn de flashy ixus-kameraene, så ser Sonys W1 ut til å oppfylle alle dine ovenstående krav. Les test på www.steves-digicams.com...

 

Men nå så jeg at du trenger et kamera til max 2500... Hmm ja da er det verre.... Hva med et Fuji FinePix A340 Zoom? Har ikke prøvd det, men det ser bra ut :) 4 megapiksler og sånn... 2000 kroner... jaja

 

lykke til i hvert fall.

Lenke til kommentar
Jeg har 4 Sanyo Ni-Mh 2100 model HR-3U 1,2v batterier i fra min Olympus 5050 som jeg ikke lenger har bruk for, kan disse brukes i Nikon'en med bra resultat ?

Skulle ikke være noe problem det. mAh størrelsen virker ihvertfall ok. Ettersom du har fire slike batterier, og Nikon kameraet bruker kun to av gangen, så har du jo faktisk to sett med batterier. Det er jo greit.

 

Vil anbefale Nikon kameraet selv om det strekker budsjettet ditt. Du får neppe samme bildekvalitet i like lekker og enkel innpakning til en billigere pris.

Lenke til kommentar

En stor feil mange gjør når de kjøper kameraer til enkle brukere som barn og ektefeller er at de tar utgangspunkt i sine egne behov, og dette gjør at man ofte ender opp med vanskelige kameraer med masse kronglete funksjoner som aldri vil bli brukt. Kodak har ihvertfall de mest brukervennlige kameraene, og har ikke flere funksjoner enn det man absolutt trenger. Selv kjøpte jeg nylig et CX6330 som jeg ga bort som presang, men det finnes dyrere Kodak-kameraer med litt tøffere design. Er målet å trykke i stort format kan 5mp DX4530 til litt over 2000 kroner være et alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg synes nå ÆRLIG talt hun kan lære seg å bruke C-60en... Om ikke pga at det burde være unødvendig med ENDA et kamera, så bør det I HVERT FALL være unødvendig å kjøpe enda et kamera som er billigere OG dårligere enn C-60en..... For det er et kamera som kan ta UTROLIG bra bilder!

 

Jeg veit at Olympus er den produsenten som har "verst" menyer, men jeg har lest enkelte proffer som mener at når du først klarer å sette deg inn i dem, så kan man "tweake" kameraene mer enn det man kan hos andre. Derfor vil det være like greit først som sist å "investere" i å lære seg menyene... For ikke å snakke om hvor mye enklere det blir å fotografere generelt når du har litt basiskunnskap.

 

Jeg ser ikke helt hva problemet er? Si til henne at nå hjulet står på "P" så er den i automatisk, og ingenting kan gå feil. Vis henne hvordan hun ser bildet også, så har hun alt hun trenger!

 

ÅÅÅÅh jeg blir så sur på at folk ALDRI skal møte noen problemer overhodet! Om du virkelig går inn for det, så lærer du deg absolutt ALLE reglene og teknikkene til å fotografere på én ussel dag. Så bruker du kanskje et halvt år på å få alle tingene inn i praksis, og vips så er du en semi-proff for resten av ditt liv. Argh, det er så enkelt!

 

Nå veit jeg at du ble litt sur, og jeg beklager det, men denne posten var egentlig ikke ment kun på henne... Det er bare jeg som er litt frustrert for tida... Jeg sitter og redigerer på fire forskjellige videoprosjekt nettopp fordi andre mennesker er så late at de aldri lærte seg å redigere eller fotografere eller spille musikkinstrumenter..... OG fordi jeg er dum nok til ikke å si "nei", men i stedet "jeg tror ikke det... kanskje senere....".

 

Var altså ikke ment vondt. Men jeg blir syk... Ikke bruk mere penger på digitalkamera når du har 2 stk FLOTTE kamera!!!!!

Lenke til kommentar
For å si det sånn, når du har de kravene du har (Dere) har så er du nok nødt til å strekke budsjettet litt. Vansklig å få tak i et digital kamera som er "godt nok" til å skrive ut A4 til en pris av MAX 2500. :)

Har du prøvd Nikon Coolpix 3200? Eller sett testbilder? Jeg selger kameraet, og har testet det ut.

 

Jeg skriver ut A4 med ett eldre 3,2 megapixel kamera uten problemer, og det blir veldig bra. Ett kamera med samme kvalitet, hadde nok kostet rundt 2000-2500 i dag, så å si at man ikke får A4 med ett kamera til 2500 er bare tull. Det går utrolig fort i digitalkameraverdenen, og de nyeste kameraene til 2500 er gode nok til A4.

Lenke til kommentar
Er målet å trykke i stort format kan 5mp DX4530 til litt over 2000 kroner være et alternativ.

Jo flere megapixler på ett billig kamera, jo mer støy, dårligere optikk og svakere bildebrikke får man. I mange tilfeller er det bedre med ett 3,2 megapixel kamera til 2500 enn ett fem megapixel kamera til 2500. Du kan få bedre resultater med 3 megapixel kameraet i A4, enn 5 megapixel kameraet... for megapixler er langt fra alt (selv om det virker som noen tror det). Har sett testbilder av billige Kodak kamera med mange megapixler vs. f.eks Nikon og Canon kamera til samme pris, men med færre megapixler. På Kodak kameraene var bildekvaliteten grei nok i midten, men ut mot sidene, så man klart objektivets begrensninger... det så ut som alt untatt det som var i midten var i ufokus... på grunn av dårlig optikk og/eller bildebrikke. I tillegg kunne man tydelig se mer støy, som på lik linje med få megapixler begrenser størrelsen man kan skrive ut med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...