Gå til innhold

Sniktitt på Jade Empire (Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For alle dem som er lei av turbaserte kampsystemer eller "klikk og se på"-gameplay, er dette en sann velsignelse som gir en større dybde til kampene, for tallene og statistikken er selvsagt fremdeles i bakgrunnen

 

Noooooooooo! Pokker ta, der var det spilelt ødelagt for min del. Får vente på KotOR2 da :(

Lenke til kommentar
For alle dem som er lei av turbaserte kampsystemer eller "klikk og se på"-gameplay, er dette en sann velsignelse som gir en større dybde til kampene, for tallene og statistikken er selvsagt fremdeles i bakgrunnen

 

Noooooooooo! Pokker ta, der var det spilelt ødelagt for min del. Får vente på KotOR2 da :(

Hvorfor det? De tar det beste fra begge verdener - tall og typisk rollespill-kamper og kombinerer det med morsomt, Dark Alliance-aktig "twitch"-gameplay. Det blir jo betraktelig morsommere enn å bare trykke på en fiende og se fyren din slå ham helseløs?

Lenke til kommentar
Hvorfor det? De tar det beste fra begge verdener - tall og typisk rollespill-kamper og kombinerer det med morsomt, Dark Alliance-aktig "twitch"-gameplay. Det blir jo betraktelig morsommere enn å bare trykke på en fiende og se fyren din slå ham helseløs?

Trist at noen konstruerer egne rammer til hvilke typer spill de kan spille. Enda tristere at de ikke engang venter til spillet kommer ut og tester det før de finner ut om de liker eller misliker det nye spillsystemet Bioware har tenkt ut.

 

Selv har jeg full tiltro til at Bioware, som enda har til gode å lage et dårlig spill, vet hva de holder på med og kommer til å servere en spennende spillopplevelse.

Lenke til kommentar

Jeg har bare funnet ut opp i gjennom spilltilene at jeg HATER rollespill hvor man selv skal klikke for hvert slag. KotOR var en av tidenens største positive erfaringer for meg selv - hovedsakelig pga de hadde fått til slikt kampsystem som jeg liker. Og jeg tviler sterkt på at selv Bioware kan greie å lage en combatsystem som man selv "kontrollerer" som jeg kommer til å like. STERKT

Lenke til kommentar

Personlig hater jeg turbaserte-kampsystemer. Det er så utrolig håpløst å se at fienden står en halv meter fra deg, og bommer når han skal skyte på deg (noe man opplever hyppig i KOTOR). Jeg kan ikke fordra at man ikke har kontroll, i alle fall når jeg vet at de kan lage et bedre system.

 

Turbasert funker i f.eks Icewind Dale og Baldurs Gate-spillene, mye fordi jeg vet at det ikke ville passet med real time i 2d med kun fugleperspektiv.

 

Noe jeg tror vil gjøre Jade Empire _mye_ mer utfordrende er at man sannsynligvis ikke kan sette spillet på pause for å tenke ut taktikker o.l, og det gjør med en gang spillet mye mer "flytende". Kampene ser også veldig bra ut, i alle fall på video. Fantastisk å se på de utrolige komboene man kan gjøre, samtidig som alt rundt deg går i et treigt tempo.... matrix-style anyone? =)

 

 

Setting kan bli fantastisk, det faktum at spilleren skifter mellom to verdener utenfor din kontroll er spennende. Dette spillet gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...