Gå til innhold

Dual boot m/windows XP Home og XP pro


Anbefalte innlegg

:hmm: Har fått ett delikat lite problem her.Jeg har to hardisker,på den ene har jeg innstalertXP home mens på den andre disken har jeg XP pro.Normalt sett skulle jeg ha valget når jeg starter op pc,n om hvilket jeg skulle velge,men den går bare automatisk opp i home versjonen.Jeg har vært inne i boot.ini.fila og der ligger kun home.Jeg tenkte jeg skulle prøve å legge pro på ny for evt.å reparere denne.Jeg starter da plata fra cd-rom og får valget mellom å innstalere denne eller

å reparere windows.Da velger jeg å reparere og videre får valget mellom de to windows jeg har om hvilken jeg skal velge.Det bildet jeg har foran meg da på skjermen er svart med to setninger med hvert sitt os.Jeg setter innsettingspunktet der hvor jeg vil velge men finner ikke riktig kommando for dette valget.Er det noen her som vet hva jeg skal trykke for å starte reprasjon av XP Pro her å komme videre?Eller er format og ny innstalasjon eneste mulighet.

Jeg har søkt forumer rundt forbi og søkt på google men finner kun måten å fjerne os fra dual boot og ikke legge inn ett i oppstart.Er meget taknemelig for all den hjelp jeg kan få. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om du ikke finner valg for å sette opp dual boot under egenskaper på Min Datamaskin og arkfanen avansert \ oppstart og gjennoppretting. Er ikke helt sikker men mener du kan sette opp dette her i W2K så kansje det går i XP pro eller home også. Lykke til :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...