Gå til innhold

Lydnivå på Lacie eksterne harddisker


Anbefalte innlegg

Tenkte å benytte meg av MPX sitt veldig bra tilbud på en Lacie ekstern USB2/FW harddisk til 1800kroner.

 

Men før jeg bestemmer meg 100%, tenkte jeg bare å høre om noen har denne disken og/eller veit støynivået på den? Noen som veit om den har innebygd vifte ? Kjøpte nemlig en WD ekstern disk, og den bråka verre enn PCen, og har ikke lyst til å gjøre samme blema igjen :roll:

 

Link:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...215&g1=&g1text=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Lacie bigdisk, og den bråker. Første gang jeg skrudde den på, skvatt jeg skikkelig. Den høres godt når den står ved siden av en standard p2.8 med 2x80 mm vifter...

 

Har også en ekstern 2.5" ide-disk. Dette er praktisk talt lydløst, men ytelse/kapasitet er jo noe lavere...

 

Jo

Lenke til kommentar

Jeg har en LaCie F.A Porce Design 160 Gb FireWire. Den bråker litt. Den var stillere en min gamle shuttle, hørte den ikke da. Men nå når jeg har fått meg en litt stillere pc, så høres den ganske bra. Ikke jobbelyd, men en litt høyfrekvent idle lyd. Ikke plagsomt though. Men husk at oppfattelse av støy er ganske forskjellig.

 

Edit: Etter det jeg leste før jeg kjøpte den, så er den ganske stille for å være 7200 rpm disk. Har ikke hatt noen annen disk å sammelikne med, så kan ikke sammenlikne med noe. Er uansett fornøyd med disken. Ser fordømt bra ut.

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...