Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Dubious skrev (På 12.10.2021 den 22.08):

Hvilke andre kostnader?

Om man uansett må ha bil til andre ting så er det kun "drivstoffet" som teller.

Mye billigere for meg å ta bussen, men mye mer praktisk å ta bilen.

Værditap og forsikring feks er delvis avhengig av kjørelengde. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri kjør med tilhenger til dalen.. Kjørte 80 i de fleste steder der jeg kunne.. Så fort det kom noen bak meg, enten det var en rett slette eller blindsone i en sving.. Alle som var bak meg tok sjansjen utenom en bil når jeg kjørte hjemover.. Opplevde nesten 3 front kollisjoner med lastebiler og biler mot biler.. Utrolig at å ligge bak en tilhenger i 80 gjør folk gale..

Tar en annen vei når jeg kjører neste gang, for faen og mye idioter som er på veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Må jeg nevne dimlinger som velger å kjøre på sommerdekk i dag? Kjørte i morges forbi en fyr som stod å haika desperat sånn halvveis uti veien ved siden av sin nygrøftede bil. Stå der litt til, din jævla

i d i o t.

Det der er så vakkert. 

Når føret er slik i Osloområdet tar jeg motorsykkelen, slik at jeg kan kjøre forbi køen og rekke det jeg skal. 

--

Hvorfor skal så mange på død og liv ligge tett bak kjøretøy med henger? Har kjørt en del rundt med henger den siste måneden, og stort sett hver gang har jeg en eller annen tulling som i en kontroll ville blitt regnet som en del av vogntoget mitt på slep... Skjønner ikke at ikke folk er redde for å få dritt som spretter ut av en henger inn i frontruta si. 

Lenke til kommentar

Faen så mange idioter man egentlig møter i Oslo når jeg kjører lastebil. 

Er et nytt prosjekt jeg kjører på, så daglig gjennom Oslo E6. 

14 tonn tomvekt og 500hk største motor. Så raskere enn flere biler vel og merke. 

Merker spesielt når man skal kjøre rorbi biler som somler i 70-80 at de skal gi på når de ser en lastebil forbikjøre dem gjennom Oslo. 

Eller mange som brått hiver seg ut foran. Får de et lite blink for å bare poengtere at "du var litt nærme nå" er det flere som viser fingeren eller bremser. Som om lastebiler ikke har lov å kjøre rundt de. 

Senest idag kjørte jeg 90kmy i venstrefila, en bil ligger og somler i 75 og hele høyrefila er ledig i flere km. Blinker på han, han tar ned ruta, ut langfingeren og bråbremser for å plage meg. På tide å skaffe seg dashbordkamera gitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Darkbill skrev (1 time siden):

Faen så mange idioter man egentlig møter i Oslo når jeg kjører lastebil. 

Er et nytt prosjekt jeg kjører på, så daglig gjennom Oslo E6. 

14 tonn tomvekt og 500hk største motor. Så raskere enn flere biler vel og merke. 

Merker spesielt når man skal kjøre rorbi biler som somler i 70-80 at de skal gi på når de ser en lastebil forbikjøre dem gjennom Oslo. 

Eller mange som brått hiver seg ut foran. Får de et lite blink for å bare poengtere at "du var litt nærme nå" er det flere som viser fingeren eller bremser. Som om lastebiler ikke har lov å kjøre rundt de. 

Senest idag kjørte jeg 90kmy i venstrefila, en bil ligger og somler i 75 og hele høyrefila er ledig i flere km. Blinker på han, han tar ned ruta, ut langfingeren og bråbremser for å plage meg. På tide å skaffe seg dashbordkamera gitt. 

Kjipt. Opplever at de fleste viser hensyn her i Bergen. Får sjeldent fingeren selv om det skjer.

Sist var det fordi jeg tuta på en som satt og tasta mens det ble grønt lys. Han stansa på neste lyskryss og gjorde det samme. Så jeg tuta igjen. Ny finger. Og så sperret han veien i neste kryss igjen, med vilje, mens han viste fingeren. Hva er greia, liksom? Hadde det vært omvendt og jeg ikke kjørte på grønt hadde jo den typen ligget på fløyta og tatt en idiotforbikjøring ved første dårlige anledning. 

(Vil noen gjette biltype?). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (9 minutter siden):

Kjipt. Opplever at de fleste viser hensyn her i Bergen. Får sjeldent fingeren selv om det skjer.

Sist var det fordi jeg tuta på en som satt og tasta mens det ble grønt lys. Han stansa på neste lyskryss og gjorde det samme. Så jeg tuta igjen. Ny finger. Og så sperret han veien i neste kryss igjen, med vilje, mens han viste fingeren. Hva er greia, liksom? Hadde det vært omvendt og jeg ikke kjørte på grønt hadde jo den typen ligget på fløyta og tatt en idiotforbikjøring ved første dårlige anledning. 

(Vil noen gjette biltype?). 

Fordommene mine sier BMW. Men kanskje også en Tesla. 

Lenke til kommentar
Darkbill skrev (17 timer siden):

Faen så mange idioter man egentlig møter i Oslo når jeg kjører lastebil. 

Er et nytt prosjekt jeg kjører på, så daglig gjennom Oslo E6. 

14 tonn tomvekt og 500hk største motor. Så raskere enn flere biler vel og merke. 

Merker spesielt når man skal kjøre rorbi biler som somler i 70-80 at de skal gi på når de ser en lastebil forbikjøre dem gjennom Oslo. 

Eller mange som brått hiver seg ut foran. Får de et lite blink for å bare poengtere at "du var litt nærme nå" er det flere som viser fingeren eller bremser. Som om lastebiler ikke har lov å kjøre rundt de. 

Senest idag kjørte jeg 90kmy i venstrefila, en bil ligger og somler i 75 og hele høyrefila er ledig i flere km. Blinker på han, han tar ned ruta, ut langfingeren og bråbremser for å plage meg. På tide å skaffe seg dashbordkamera gitt. 

Jeg har ofte tenkt at lastebilsjåfører er sørenmeg veiens helter. Kjører rundt hver dag, omringet av stressa idioter. Takk!

Jeg ser ofte at lastebilsjåfører lager en luke foran seg for å unngå stopp på motorvei i kø, jeg er mostander av denne praksisen (øke kø-lengde) i alle andre tilfeller - MEN, hver eneste dag ser jeg folk som kjører alt for langt i buss/taxifelt for så å hive seg inn i nevnte luke og lage stopp for lastebilen. 

Sitter i kø på E18 nesten daglig, så jeg har stor medfølelse med lastebiler på veien og prøver å gi plass og lage luke i de tilfellene jeg kan. 

 

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 minutter siden):

Jeg har ofte tenkt at lastebilsjåfører er sørenmeg veiens helter. Kjører rundt hver dag, omringet av stressa idioter. Takk!

Jeg ser ofte at lastebilsjåfører lager en luke foran seg for å unngå stopp på motorvei i kø, jeg er mostander av denne praksisen (øke kø-lengde) i alle andre tilfeller - MEN, hver eneste dag ser jeg folk som kjører alt for langt i buss/taxifelt for så å hive seg inn i nevnte luke og lage stopp for lastebilen. 

Sitter i kø på E18 nesten daglig, så jeg har stor medfølelse med lastebiler på veien og prøver å gi plass og lage luke i de tilfellene jeg kan. 

 

Jeg har en annen oppfatning av denbe luke teknikken du snakker om. Køen blir kanskje lenger i lengde, men mye mer smidig

 

Etter mitt syn, om alle i kø holder kort avstand, blir det mange små bråstopp. Som har en dominoeffekt, hvor bråstoppen bare øker og øker per bil bakover. 

Holder alle 2-3 billengder avstand går køen sakte uten stopp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (21 minutter siden):

Jeg ser ofte at lastebilsjåfører lager en luke foran seg for å unngå stopp på motorvei i kø, jeg er mostander av denne praksisen (øke kø-lengde) i alle andre tilfeller

Det er en sikkerhetsluke, den avstanden vogntoget kan stoppe uten å bråbremse.
Bråbrems kan forskyve lasten.

og det sparer masse drivstoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Darkbill skrev (1 time siden):

Jeg har en annen oppfatning av denbe luke teknikken du snakker om. Køen blir kanskje lenger i lengde, men mye mer smidig

 

Etter mitt syn, om alle i kø holder kort avstand, blir det mange små bråstopp. Som har en dominoeffekt, hvor bråstoppen bare øker og øker per bil bakover. 

Holder alle 2-3 billengder avstand går køen sakte uten stopp. 

2-3 billengder er perfekt luke det👌 alt med måte, og det du sier her er jo bare jevn køkjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...