Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Om de kommer å blinker så får jeg lyst til å blokkere dem med vilje. Jeg kan ikke for at veien er svingete vel? De skal ikke hindre min ferd i trafikken med deres eget dødønske (om det er et nødstilfeller eller ei). Vil de forbi kan de finne en egnet plass å kjøre forbi.

 

Og Haba Haba er en fæl sang, er jo helt flatt, ikke noe melodi i stemmen hennes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rævkjørere som ligger og pusher på meg for å få meg til å speede opp gjør seg selv en bjørnetjeneste. Da blir jeg såpass provosert at jeg legger meg nøyaktig på fartsgrensen.

 

Jeg bruker også en del ganger å gi signal med bremselys til bil bak om at den holder for kort avstand. Blink noen få ganger med bremselys samtidig som hånden holdes opp til speilet. De aller fleste forstår hintet...men noen blir faktisk provosert og rabiate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere idioter som leker "politi" og skal ha andre til å kjøre lovlig bare fordi dere selv mener dere har en moralsk forbanna plikt til å påse at alle er snille og flinke i trafikken burde levere fra dere sertifikatet i ferdigklippet tilstand umiddelbart.

 

Som påpekt, det kan være en *grunn* til at man må være litt mer aggresiv enn normalt i trafikken.

Som videre påpekt, "normale" råkjørere driver ikke og blinker og fløyter når de tar igjen lovlydige mønsterborgere (som dere tror dere er). De venter til det blir "forsvarlig" før de kjører forbi. Så får det bli opp til dem å sjanse på om UP står lengere bort og hanker de inn.

 

Selv har jeg vært i en situasjon hvor jeg så det nødvendig å sprite opp kjøremønsteret en god del. Ikke pga fødsel, men en annen uforutsett situasjon som krevde rask behandling. Veiene jeg kjørte på var 4-felts og oversiktlig (forbi flyplassen i Tromsø for lokalkjente), og jeg hadde det SVÆRT travelt. *Da*, selvfølgelig, er det en "lovlydig" i.d.i.o.t som på død og liv ser det som sin *plikt* å sperre meg ved å skifte felt hele tiden for å hindre meg i å komme forbi. Heldigvis klarte jeg å smette forbi grunnet en "avledningsmanøver" og slapp med det et senere katastrofalt utfall av situasjonen som krevde rask handling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bikeridr: Jeg aner ikke hvem av oss du sikter til her. Her er det ikke snakk om "lekepoliti" som hindrer folk med vilje, men råkjørere som mener at alle som kjører saktere enn dem selv er hindringer i veien.

 

Som påpekt, det kan være en *grunn* til at man må være litt mer aggresiv enn normalt i trafikken.

På samme måte kan det være en grunn til at folk ønsker å ligge under fartsgrensen. Hvis jeg har en foran meg som f.eks. holder 70 i 80-sonen, sørger jeg for å holde avstand frem til første forbikjøringsmulighet. Er det virkelig så vanskelig?

Lenke til kommentar

Det er ingen normale råkjørere som forsøker å flytte unna folk for å komme seg forbi. Det er bare en alt for inneffektiv måte å gjøre det på. Nesten ingen vil flytte seg unna. Alle som vil kjøre fortere enn fartsgrensen vet hvordan man kjører forbi. Derimot kan man finne enkelte ganger hvor den foran f.eks forsøker å blokkere forbikjøringer enten med hensikt eller uten å vite det, at noen vil gå frem med flashe-med-lysene-metoden.

 

Det er dermed veldig lite sansynlig at den gangen man får noen bak seg som flasher med lysene er fordi de hater en lovlydig trafikkant foran seg. Sjekk heller hva som evt. kan være feil. Dersom det er en veldig lang strekning uten forbikjøringsmuligheter kan det være noen som "må" forbi, og det være f.eks sivilt politi som vil hente den greia lengre frem som du var så irritert på som dosa forbi deg igjennom svingen. Å bruke blålysene vil avsløre dem, så det er ikke et alternativ. (jeg har forøvrig opplevd omtrendt det, politiet dosa forbi mot røde lys og alt for å ta vedkommende foran meg.. hadde de brukt blålysene for det ville de selvsagt ikke fått noen måling av han foran.. som forøvrig var veldig, veldig, veldig aggressiv før jeg intensjonelt slapp han forbi)

 

Det å aldri sjekke speil og det å gasse på med en gang det kommer en rettstrekning (av varierende grunner) vil ses på som å forsøke å blokkere forbikjøring enten man vil det eller ikke. Vil man ligge sakte igjennom svingene bør man vente med å gasse på før man vet at den bak ikke vil kjøre forbi den gangen det blir rett vei.

 

Mine erfaringer viser forresten at ca. alle som presser seg opp på forankjørende gjør det av ren uvitenhet og ønsker ofte ikke å kjøre forbi. Enhver fører som vet litt om trafikken vet at når man presser seg opp til forankjørende har man ingen mulighet for å se hva som skjer foran, og dermed ingen mulighet for å se etter muligheter for forbikjøring.

Endret av gxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om de kommer å blinker så får jeg lyst til å blokkere dem med vilje. Jeg kan ikke for at veien er svingete vel? De skal ikke hindre min ferd i trafikken med deres eget dødønske (om det er et nødstilfeller eller ei). Vil de forbi kan de finne en egnet plass å kjøre forbi.

 

Og Haba Haba er en fæl sang, er jo helt flatt, ikke noe melodi i stemmen hennes.

 

 

Rævkjørere som ligger og pusher på meg for å få meg til å speede opp gjør seg selv en bjørnetjeneste. Da blir jeg såpass provosert at jeg legger meg nøyaktig på fartsgrensen.

 

Jeg bruker også en del ganger å gi signal med bremselys til bil bak om at den holder for kort avstand. Blink noen få ganger med bremselys samtidig som hånden holdes opp til speilet. De aller fleste forstår hintet...men noen blir faktisk provosert og rabiate.

 

Bikeridr: Jeg aner ikke hvem av oss du sikter til her. Her er det ikke snakk om "lekepoliti" som hindrer folk med vilje, men råkjørere som mener at alle som kjører saktere enn dem selv er hindringer i veien.

 

Som påpekt, det kan være en *grunn* til at man må være litt mer aggresiv enn normalt i trafikken.

På samme måte kan det være en grunn til at folk ønsker å ligge under fartsgrensen. Hvis jeg har en foran meg som f.eks. holder 70 i 80-sonen, sørger jeg for å holde avstand frem til første forbikjøringsmulighet. Er det virkelig så vanskelig?

De to over her, var det jeg siktet til.

Og ja, jeg aksepterer helt 100% flott de som vil kjøre i 70 i 80-sonen. Men jeg aksepterer *ikke* at de skal sørge for at jeg også *MÅ* kjøre i 70 fordi de mener det "ikke er trygt nok" å kjøre fortere.

 

 

Ikke at jeg er for trafikalsk moralpoliti, men kan du utbrodere noe mer om det som var så veldig viktig som krevde at du kjørte som du gjorde? Har på følelsen av at alt for mange mener de har allverdens rett til å råkjøre, når de egentlig bare dro hjemmefra 10 minutter for seint.

Akutt situasjon, og jeg ønsker ikke å utdype. Det sto om liv, men ikke nødvendigvis et menneskeliv.

Lenke til kommentar

Sånne er det vel best å bare slippe forbi ved første anledning. For alt vi vet kan h*n ha en fødende kvinne i passasjersetet, eller et eller annet annet akutt. Ingen vits i å gjøre seg vanskelig, i alle fall.

Jeg vil heller si det er 90% sannsynlighet for at det er en enslig tulling i en Audi, som ikke har noen usedvanlig god grunn til å kjøre idiot. Å ligge en halvmeter bak bilen foran fører heller ikke noe godt med seg, ei heller fører det til at det går noe fortere.

 

Nei, skal man irritere seg over alt i trafikken vil man nok få et kort og surt liv. Man må nok bare venne seg til at det finnes alt for mange egoistiske idioter der ute....

Lenke til kommentar

Om de kommer å blinker så får jeg lyst til å blokkere dem med vilje. Jeg kan ikke for at veien er svingete vel? De skal ikke hindre min ferd i trafikken med deres eget dødønske (om det er et nødstilfeller eller ei). Vil de forbi kan de finne en egnet plass å kjøre forbi.

 

Og Haba Haba er en fæl sang, er jo helt flatt, ikke noe melodi i stemmen hennes.

De to over her, var det jeg siktet til.

Om du kommer opp i ræva mi, ikke holder 1001-1002-1003-regelen, og står i og blinker med langlysa i ræva på meg så jeg blir blenda i speilet, er det du som skal bli fratatt lappen og ikke jeg. Om du ikke klarer å vente ti sekunder til neste plass det faktisk er TRYGT å kjøre forbi, så får det være ditt problem når du får traileren godt parkert i frontruta di. Jeg ofrer ikke mitt liv for deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Om du kommer opp i ræva mi, ikke holder 1001-1002-1003-regelen, og står i og blinker med langlysa i ræva på meg så jeg blir blenda i speilet, er det du som skal bli fratatt lappen og ikke jeg. Om du ikke klarer å vente ti sekunder til neste plass det faktisk er TRYGT å kjøre forbi, så får det være ditt problem når du får traileren godt parkert i frontruta di. Jeg ofrer ikke mitt liv for deg.

10 sekunder? På veiene i Lofoten? Jadda, jadda. Tenker vi sier 10 timer til jeg kommer meg forbi da.

Og hvis du blir blendet av etpar korte blink med langlysa mine eller lar deg irritere av fløyta mi når jeg i tillegg kjører med nødblink og med all mulig tydelighet viser at jeg, av en eller annen grunn, *TOTALT* uvedkommende deg, har det jævlig travelt, så er det *DU* som skal bli fratatt lappen. Du har faktisk *IKKE LOV* til å hindre meg i trafikken. Les deg litt opp på trafikkreglene og spesielt den passasjen der det står om "dersom en bakenforkjørende vil forbi..."

Dessuten, les *hvor* jeg ble hindret og forklar hvorfor det "var rett" å hindre meg akkurat der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos 3-sekunders regelen. Hvis ikke bilen bak klarer å overholde regelen så kan godt bilen foran hjelpe til med det. Dvs. ikke la seg presse til å kjøre raskere men bremse rolig ned helt til regelen er overholdt. De tar som regel hintet 20 km/t under fartsgrensa. Da kan man akselerere sakte opp til fartsgrensa igjen og problemet løses ofte uten at rævkjøreren klikker og blir en aggressiv idiot. Dessverre skjer det også noen ganger så man må bare være årvåken når man bruker denne teknikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen normale råkjørere som forsøker å flytte unna folk for å komme seg forbi. Det er bare en alt for inneffektiv måte å gjøre det på. Nesten ingen vil flytte seg unna. Alle som vil kjøre fortere enn fartsgrensen vet hvordan man kjører forbi. Derimot kan man finne enkelte ganger hvor den foran f.eks forsøker å blokkere forbikjøringer enten med hensikt eller uten å vite det, at noen vil gå frem med flashe-med-lysene-metoden.

 

Det er dermed veldig lite sansynlig at den gangen man får noen bak seg som flasher med lysene er fordi de hater en lovlydig trafikkant foran seg. Sjekk heller hva som evt. kan være feil. Dersom det er en veldig lang strekning uten forbikjøringsmuligheter kan det være noen som "må" forbi, og det være f.eks sivilt politi som vil hente den greia lengre frem som du var så irritert på som dosa forbi deg igjennom svingen. Å bruke blålysene vil avsløre dem, så det er ikke et alternativ. (jeg har forøvrig opplevd omtrendt det, politiet dosa forbi mot røde lys og alt for å ta vedkommende foran meg.. hadde de brukt blålysene for det ville de selvsagt ikke fått noen måling av han foran.. som forøvrig var veldig, veldig, veldig aggressiv før jeg intensjonelt slapp han forbi)

 

Det å aldri sjekke speil og det å gasse på med en gang det kommer en rettstrekning (av varierende grunner) vil ses på som å forsøke å blokkere forbikjøring enten man vil det eller ikke. Vil man ligge sakte igjennom svingene bør man vente med å gasse på før man vet at den bak ikke vil kjøre forbi den gangen det blir rett vei.

 

Mine erfaringer viser forresten at ca. alle som presser seg opp på forankjørende gjør det av ren uvitenhet og ønsker ofte ikke å kjøre forbi. Enhver fører som vet litt om trafikken vet at når man presser seg opp til forankjørende har man ingen mulighet for å se hva som skjer foran, og dermed ingen mulighet for å se etter muligheter for forbikjøring.

This, det finnes tre typer som kjører fort - de som er på sykehus, de som er på vei dit, og de som kan kjøre bil. Ligger han oppi ræva di, og så kjører forbi, er han en av de to første.

 

Derimot om du konstant ligger i 50 i svingene, 100 på rettstrekkene, og sakter ned hver gang det kommer møtende trafikk, så kommer det en dag til å ende med at noen kjører deg av veien.

Lenke til kommentar

Om du kommer opp i ræva mi, ikke holder 1001-1002-1003-regelen, og står i og blinker med langlysa i ræva på meg så jeg blir blenda i speilet, er det du som skal bli fratatt lappen og ikke jeg. Om du ikke klarer å vente ti sekunder til neste plass det faktisk er TRYGT å kjøre forbi, så får det være ditt problem når du får traileren godt parkert i frontruta di. Jeg ofrer ikke mitt liv for deg.

10 sekunder? På veiene i Lofoten? Jadda, jadda. Tenker vi sier 10 timer til jeg kommer meg forbi da.

Og hvis du blir blendet av etpar korte blink med langlysa mine eller lar deg irritere av fløyta mi når jeg i tillegg kjører med nødblink og med all mulig tydelighet viser at jeg, av en eller annen grunn, *TOTALT* uvedkommende deg, har det jævlig travelt, så er det *DU* som skal bli fratatt lappen. Du har faktisk *IKKE LOV* til å hindre meg i trafikken. Les deg litt opp på trafikkreglene og spesielt den passasjen der det står om "dersom en bakenforkjørende vil forbi..."

Dessuten, les *hvor* jeg ble hindret og forklar hvorfor det "var rett" å hindre meg akkurat der.

Fint å prøve å legger ord i munnen min, ikke sant?

 

Hvor sa jeg LOFOTEN, hvor sa jeg DITT tilfelle? Om det er svingete veier det ikke er forsvarlig å kjøre forbi, så risikerer du MITT LIV ved å kjøre forbi der.

 

Og ligger jeg i fartsgrensa, og du vil forbi, så har du ikke krav på annet enn at jeg blinker inn når det er klart til å passere, og at jeg holder meg godt til siden. Er det ikke nok der du vil forbi, er det ikke trygt, og risikerer andres menneskeliv for egen egoisme, eller kanskje for å redde noen andres liv, hvem vet? Men jeg går iallefall etter tankegangen at andres liv er like verdifulle som mitt og mine, og jeg lar ikke de og deres få smellen for mine tabber.

 

Kom ikke du fram til sykehuset i tide, så er ikke feilen den ene bilen som ikke slapp deg forbi, så du ikke kunne kjøre i 100 istedet for 70 de 2 kilometerne. Da var det enten for sent, eller så tok du feil valg. Ambulansen kan kjøre fortere enn deg, de er garantert bedre sjåfører enn deg, og de har lys og sirener som folk har respekt for.

 

EDIT: Kan legge til at det er tatt opp her før, og så fremst det ikke er krise, at en bil kommer imot og den som kjører forbi er foran ditt sidevindu, så skal du ikke bremse.

 

Og jeg kan ikke vite at kona di skal føde eller noe. Vil du jeg skal vite det, så er ambulansen eneste måte.

Endret av Jimbolaia Jones
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om du kommer opp i ræva mi, ikke holder 1001-1002-1003-regelen, og står i og blinker med langlysa i ræva på meg så jeg blir blenda i speilet, er det du som skal bli fratatt lappen og ikke jeg. Om du ikke klarer å vente ti sekunder til neste plass det faktisk er TRYGT å kjøre forbi, så får det være ditt problem når du får traileren godt parkert i frontruta di. Jeg ofrer ikke mitt liv for deg.

10 sekunder? På veiene i Lofoten? Jadda, jadda. Tenker vi sier 10 timer til jeg kommer meg forbi da.

Og hvis du blir blendet av etpar korte blink med langlysa mine eller lar deg irritere av fløyta mi når jeg i tillegg kjører med nødblink og med all mulig tydelighet viser at jeg, av en eller annen grunn, *TOTALT* uvedkommende deg, har det jævlig travelt, så er det *DU* som skal bli fratatt lappen. Du har faktisk *IKKE LOV* til å hindre meg i trafikken. Les deg litt opp på trafikkreglene og spesielt den passasjen der det står om "dersom en bakenforkjørende vil forbi..."

Dessuten, les *hvor* jeg ble hindret og forklar hvorfor det "var rett" å hindre meg akkurat der.

Fint å prøve å legger ord i munnen min, ikke sant?

 

Hvor sa jeg LOFOTEN, hvor sa jeg DITT tilfelle? Om det er svingete veier det ikke er forsvarlig å kjøre forbi, så risikerer du MITT LIV ved å kjøre forbi der.

Lofoten tok jeg med siden jeg har fått den oppfatning at det er der du hovedsaklig kjører og jeg vet hvordan vegene der er (generelt like elendige, men mye smalere som/enn resten av Nord-Norge).

Jeg har uthevet hvor du henviser til *mitt* tilfelle.

Og ligger jeg i fartsgrensa, og du vil forbi, så har du ikke krav på annet enn at jeg blinker inn når det er klart til å passere, og at jeg holder meg godt til siden. Er det ikke nok der du vil forbi, er det ikke trygt, og risikerer andres menneskeliv for egen egoisme, eller kanskje for å redde noen andres liv, hvem vet? Men jeg går iallefall etter tankegangen at andres liv er like verdifulle som mitt og mine, og jeg lar ikke de og deres få smellen for mine tabber.

 

Kom ikke du fram til sykehuset i tide, så er ikke feilen den ene bilen som ikke slapp deg forbi, så du ikke kunne kjøre i 100 istedet for 70 de 2 kilometerne. Da var det enten for sent, eller så tok du feil valg. Ambulansen kan kjøre fortere enn deg, de er garantert bedre sjåfører enn deg, og de har lys og sirener som folk har respekt for.

 

EDIT: Kan legge til at det er tatt opp her før, og så fremst det ikke er krise, at en bil kommer imot og den som kjører forbi er foran ditt sidevindu, så skal du ikke bremse.

 

Og jeg kan ikke vite at kona di skal føde eller noe. Vil du jeg skal vite det, så er ambulansen eneste måte.

Som indikert, i mitt tilfelle gjaldt det ikke nødvendigvis menneskeliv og følgelig ville ikke en ambulanse hjelpe. Uansett ville jeg måtte vente til ambulansen skulle kommet til meg først, og med det miste ytterligere tid.

Jeg har ikke noe mer å tilføre denne diskusjonen og du har tydeligvis bestemt deg for å forhindre folk å kjøre forbi deg uansett årsak.

Forøvrig er jeg svært enig i gxi's innlegg sitert av Filmzes 3 poster lenger opp. Stort sett også enig med Filmzes' tilsvar.

 

Jeg venter også på:

Dessuten, les *hvor* jeg ble hindret og forklar hvorfor det "var rett" å hindre meg akkurat der.

Lenke til kommentar

Eg vil bare minne folk på noe folk flest tydeligvis har glemt ut: På speilet er det ofte en liten vippebryter som endrer vinkelen på speilet slik at man ikke blir blendet av bilister bak seg. Vipper man den tilbake er speilet tilbake i normal posisjon igjen(ikke gjør dette før "problemet" bak er borte). Å bli blendet over tid av bilister bak seg med feil lysinnstilling, feil lysbruk eller bevisst langlys for å irritere deg bør derfor overhode ikke være et tema.

 

Så alle bør ta seg en runde med knappene i sin egen bil. Uante funksjoner kan vise seg.

 

Og vær så snill å reflekter litt mer over årsaken til at folk blinker bak deg. Det trenger ikke være at de vil at du skal kjøre i grøfta fordi de skal forbi, men kan være alt i fra at du kjører for sakte(feil visning på speedometeret), ønsker å signalere at de gjerne vil forbi ved neste forbikjøringsmulighet og kan kanskje trenge din hjelp til det(sett ned hastigheten littegrann på neste strekning) osv. Ja, det finnes mange fartsidioter der ute og eg treffer på mange av de selv. Men av og til så kan selv verdensmestre som oss feiltolke signaler eller situasjoner.

 

Så får eg en bil bak meg som febrilsk blinker med langlysene og ligger noen få centimeter bak meg så vurderer eg flere alternative årsaker, etter at eg har mottatt signalet og vippet opp speilet. Kjører eg for sakte? Er det noen utrykningskjøretøy bak meg? Oppfører bilen min seg unormalt(punktert dekk?)? Er det et ferjeleie i nærheten som noen prøver å rekke frem?

 

Nå kjører eg sjeldent akkurat på fartsgrensa selv(i 70-80 soner), så i de situasjonene eg opplever så snakker vi ofte om en god del over fartsgrensen(fort 10+ over). Treffer eg på andre bilister som ligger 85 i en 80 sone så slår eg meg til ro med det. Men treffer eg noen som ligger i 78-82 i 80 sone så kjører eg gjerne forbi der hvor forholdene er gode for det når tjangsen byr seg. Men i mellomtiden følger eg bilen forran med normal avstand.

 

Selv har eg kun brukt langlysene for å signalisere at bilen fremfor kjører for sakte. Det vil si en god del under fartsgrensen, ikke min ønsket hastighet. Vi snakker da om 60-70 i 80 sonen på gode kjøreforhold i dagslys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du kommer opp i ræva mi, ikke holder 1001-1002-1003-regelen, og står i og blinker med langlysa i ræva på meg så jeg blir blenda i speilet, er det du som skal bli fratatt lappen og ikke jeg. Om du ikke klarer å vente ti sekunder til neste plass det faktisk er TRYGT å kjøre forbi, så får det være ditt problem når du får traileren godt parkert i frontruta di. Jeg ofrer ikke mitt liv for deg.

10 sekunder? På veiene i Lofoten? Jadda, jadda. Tenker vi sier 10 timer til jeg kommer meg forbi da.

Og hvis du blir blendet av etpar korte blink med langlysa mine eller lar deg irritere av fløyta mi når jeg i tillegg kjører med nødblink og med all mulig tydelighet viser at jeg, av en eller annen grunn, *TOTALT* uvedkommende deg, har det jævlig travelt, så er det *DU* som skal bli fratatt lappen. Du har faktisk *IKKE LOV* til å hindre meg i trafikken. Les deg litt opp på trafikkreglene og spesielt den passasjen der det står om "dersom en bakenforkjørende vil forbi..."

Dessuten, les *hvor* jeg ble hindret og forklar hvorfor det "var rett" å hindre meg akkurat der.

Fint å prøve å legger ord i munnen min, ikke sant?

 

Hvor sa jeg LOFOTEN, hvor sa jeg DITT tilfelle? Om det er svingete veier det ikke er forsvarlig å kjøre forbi, så risikerer du MITT LIV ved å kjøre forbi der.

Lofoten tok jeg med siden jeg har fått den oppfatning at det er der du hovedsaklig kjører og jeg vet hvordan vegene der er (generelt like elendige, men mye smalere som/enn resten av Nord-Norge).

Jeg har uthevet hvor du henviser til *mitt* tilfelle.

Og ligger jeg i fartsgrensa, og du vil forbi, så har du ikke krav på annet enn at jeg blinker inn når det er klart til å passere, og at jeg holder meg godt til siden. Er det ikke nok der du vil forbi, er det ikke trygt, og risikerer andres menneskeliv for egen egoisme, eller kanskje for å redde noen andres liv, hvem vet? Men jeg går iallefall etter tankegangen at andres liv er like verdifulle som mitt og mine, og jeg lar ikke de og deres få smellen for mine tabber.

 

Kom ikke du fram til sykehuset i tide, så er ikke feilen den ene bilen som ikke slapp deg forbi, så du ikke kunne kjøre i 100 istedet for 70 de 2 kilometerne. Da var det enten for sent, eller så tok du feil valg. Ambulansen kan kjøre fortere enn deg, de er garantert bedre sjåfører enn deg, og de har lys og sirener som folk har respekt for.

 

EDIT: Kan legge til at det er tatt opp her før, og så fremst det ikke er krise, at en bil kommer imot og den som kjører forbi er foran ditt sidevindu, så skal du ikke bremse.

 

Og jeg kan ikke vite at kona di skal føde eller noe. Vil du jeg skal vite det, så er ambulansen eneste måte.

Som indikert, i mitt tilfelle gjaldt det ikke nødvendigvis menneskeliv og følgelig ville ikke en ambulanse hjelpe. Uansett ville jeg måtte vente til ambulansen skulle kommet til meg først, og med det miste ytterligere tid.

Jeg har ikke noe mer å tilføre denne diskusjonen og du har tydeligvis bestemt deg for å forhindre folk å kjøre forbi deg uansett årsak.

Forøvrig er jeg svært enig i gxi's innlegg sitert av Filmzes 3 poster lenger opp. Stort sett også enig med Filmzes' tilsvar.

 

Jeg venter også på:

Dessuten, les *hvor* jeg ble hindret og forklar hvorfor det "var rett" å hindre meg akkurat der.

Jeg har enda ikke sagt noe om ditt tilfelle, det er du som vrir mine ord. Om DU kommer opp i ræva på meg, om det var ved tilfellet du snakket om, om det var på Autobahn, om det var i en rakett rundt jorda, så hadde jeg gjort det samme.

 

Jeg nevnte ALDRI SPESIFIKT ditt tilfelle ved flyplassen i Tromsø.

 

Ang.

Dessuten, les *hvor* jeg ble hindret og forklar hvorfor det "var rett" å hindre meg akkurat der.

Jeg har fortsatt aldri nevnt spesifikt ditt tilfelle, så du har desverre ingen krav på at jeg skal svare på det. Jeg har svart generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...