Gå til innhold

Warcraft III cinematics > Ruby movien


Anbefalte innlegg

såg i dag Ruby filmen på ati.com, etterfølgt med eit hyggelig tilbakeblikk på Warcraft III cinematics'ane i Warcraft III mappa mi.

 

Eg må berre sei at ruby har _lite_ og stille opp mot Blizzards talentfulle team :w00t:

 

Om warcraft 3 cinematics og ruby er i to heilt forskjellige sjangrar innen "3danimerte filmar" kan eg vurdere å trekke tilbake min påstand.

 

og eit siste spørsmål: kva dataspel produsent klarer å lage like bra cinematics som blizzard? O_o

 

(om dokke har warcraft III innstallert, sjekk ut mappa -> movies og gå gjennom filmane("høgreklikk->velg programm").. Eg anbefaler serlig OrcEd og HumanEd. Men ikkje sjekk filmane om dokke ikkje he spelt campaignen,er drøss med spoilera der.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WarCraft er movies. Filmer altså. Ruby demoen rendrer alt mens du kjører den. Er som en benchmark, eller spill om du vil.

Ja det e sant det ... husker dere da nvidia kom med sin GF 3 og viste og en slags film kun i grå farger av en lampe som hopper rund på romet ?

Lenke til kommentar

eh... hva må man gjøre for å spille av disse filene utenfor spillet? Filekstensjon .mpq er det ingen av mine programmer som gjenkjenner...

 

Edit: Jeg fant utav det, fikk spilt av med windows mediaplayer.

 

Men disse filmene spilles ikke av når jeg spiller warcraft. Hvorfor ikke det. Hva er galt?

Endret av Azaz
Lenke til kommentar

Det er sant at cinematicsen til blizzard er bra. På en måte er det ikke sammenlignbart med rubydemoen. Rubydemoen skal kunne rendres i realtime av deres x800kort, og hensikten er å vise kraften til disse kortene. Warcraft 3 cinematics er som sagt tidligere videofiler.

 

Men på den andre siden så vil jeg si at blizzardfolka er kunstnere, og når jeg ser på deres cinematics ser jeg at alt er kult. Bevegelser, stemmer, stemning og handling. Når jeg ser rubydemoen ser jeg lite kunst og mest programmering og matematikk. Her er det lagt mest vekt på virkelighetsnært grafikk osv.

 

Dersom blizzard hadde fått i oppgave å lage demo for x800-serien og fått verktøyet de trenger, så tror jeg demoen hadde blitt bedre :yes:

 

Men det er selvfølgelig bare mine meninger.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke spille av de filene i "movie" mappen med Windows media player 9.

 

Hvordan kan jeg se dem da? (uten å runde spille selfølgelig)

 

Edit: nå funka det uten at jeg har gjort noe som helst, seriøst: hva feiler? :ermm:

Endret av -spyder-
Lenke til kommentar
husker dere da nvidia kom med sin GF 3 og viste og en slags film kun i grå farger av en lampe som hopper rund på romet ?

Om jeg forstår deg rett, snakker du om Nvidias etterligning av kortfilmen Luxo Jr, opprinnelig fra 1986, Pixars første cg-kortfilm. Pixar er firmaet bak Finding Nemo, Monsters, Inc og Toy Story-filmene.

 

Her er filmen, forrresten -

http://www.pixar.com/shorts/ljr/theater/short_320.html

Lenke til kommentar

den filmen om lampen som hopper rundt, rendret i realtime av en GeForce 3 var en gammel film laget av Pixar. Pixar trengte den gangen de lagde filmen en cray supercomputer for å rendre filmen... ikke i realtime. Hver eneste "frame" krevde flere timer. Hvis jeg ikke husker feil 8 timer på en frame! Filmen var ikke i gråtoner??! Disse levende, rustene lampene hoppet jo rundt på en farget ball eller noe.

 

Nvidia viste det frem GF3en dems med denne filmen (de levende lampene) og hadde med John Carmack som skrøt av kortet og.

 

se http://www.pouet.net for masse demos. Mange bra. Se unreal. Det er i dos. Gammelt, laget av noen finner. Imponerende.

 

EDIT: MBST kom meg vist i forkjøpet. Takk for linken foresten :)

Endret av Allsop musematte
Lenke til kommentar
Men disse filmene spilles ikke av når jeg spiller warcraft. Hvorfor ikke det. Hva er galt?

Vel sikkert er vel enkelt svar men du må klare de forskjellige campains for å få se filmene.

Jeg har klart campaigna men filmene kommer ikke, går bare videre til neste campaign...

Lenke til kommentar
Men disse filmene spilles ikke av når jeg spiller warcraft. Hvorfor ikke det. Hva er galt?

Vel sikkert er vel enkelt svar men du må klare de forskjellige campains for å få se filmene.

Jeg har klart campaigna men filmene kommer ikke, går bare videre til neste campaign...

Vel noen av filmene får du bare se første gangen du klarer det og det oppdraget om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...