glennraa Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Hei jeg har i en ny pc satt i en eldre disk med win xp på for å få tilgang til di filene jeg hadde på den gammle, alt går fint, disken editerer seg i windows og jeg kan lagre og allting på den, jeg får også tilgang til alle filer i windows mappen og i programmfiler ,men da jeg skal inn på feks mine dokumenter på den gammle disken så får jeg bare beskjed om at jeg ikke har rettigheter til det. Jeg er inne som administrator men får fortsatt ikke tilgang, jeg har også logget på i safemode som administrator, men får ikke tilgang til disse filene? noen som har noen tips???
Hårek Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Kan det være denne? "Access is Denied" Error Message When You Try to Open a Folder
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 (endret) Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ha tak i), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det EDIT : Omtrent det samme som hårek mener Endret 7. mai 2004 av ronnyaa
glennraa Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Skrevet 7. mai 2004 Det virker ikke, jeg har xphome og med å følge den prosedyren får jeg bare opp Generelt deling og tilpass som alternativer etter å valgt egenskaper på ei mappe feks. jeg er inne som administrator.
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Er ikke sikker på om dette funker på xp home men prøv : åpne explorer -> tools -> folder options -> view -> fjern krysset der det står "use simple file sharing"
glennraa Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Skrevet 7. mai 2004 Får ikke opp simple file sharing under avansert her altså, må være noe med xp home
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 (endret) http://support.microsoft.com/default.aspx?...;308421&sd=tech EDIT : If you are running Windows XP Home Edition, in order to have access to the Security tab, you must first start in Safe Mode and log on with an account that has Administrative rights. Endret 7. mai 2004 av ronnyaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå