Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke slik jeg tenker på, begge skjermene er Widescreen.

Problemet er at hvis oppløsningen blir høyere enn 1360X768 på

TV'en, så blir bildet kornete, dette gjelder også ved lavere oppløsning.

 

Så hvis jeg skal klone bildet ut fra skjermkortet til 2 skjermer, når

skjermene har ulik optimal oppløsning, hvordan skal jeg da sette det opp?

Noe program jeg trenger?

 

22" Widescreen skjermen har oppløsning 1680X1050

 

Takknemlig hvis noen vet hvordan jeg kan fikse dette...

 

Petter

Lenke til kommentar
Har ikke4 lest hele tråden men skjønte ikke førstepost helt, må man kjøpe et spesielt skjermkort avhengig av hva og hvor mange skjermer man vil koble til? Så hvis jeg har et 8800gts skjermkort så kan ikke jeg koble til flere skjermeR?

Førstepost er fra 2004, "snart" 4 år siden, og markedet har nok forandret seg. ;)

Nærmere alle dagens skjermkort (som ikke er ment for å ta mindre plass osv..) har flere skjermutganger.

Skal du derimot ha 3 skjermer eller mer så må du kjøpe adaptere.

Og ja, 8800GTS har naturligvis støtte for to skjermer.

Lenke til kommentar
Har ikke4 lest hele tråden men skjønte ikke førstepost helt, må man kjøpe et spesielt skjermkort avhengig av hva og hvor mange skjermer man vil koble til? Så hvis jeg har et 8800gts skjermkort så kan ikke jeg koble til flere skjermeR?

Førstepost er fra 2004, "snart" 4 år siden, og markedet har nok forandret seg. ;)

Nærmere alle dagens skjermkort (som ikke er ment for å ta mindre plass osv..) har flere skjermutganger.

Skal du derimot ha 3 skjermer eller mer så må du kjøpe adaptere.

Og ja, 8800GTS har naturligvis støtte for to skjermer.

Aha, skjønner. Hvor får man kjøpt adaptere egentlig ? Elkjøp?

Lenke til kommentar

Du får kjøpt det på de felste nettbutikker ivhertfall: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10414

 

F.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336739

(for å koble opp tre skjermer til en enkelt skjermutgang på skjermkortet)

 

Men om det hadde gått ann å f. eks koble tre stk skjermer på en skjermkutgang, og så tre andre igjen på den andre skjermutgangen vet jeg ikke? Ville jo vært litt tøft å prøvd ut. :D

Lenke til kommentar
Blir nok heavy belastning på skjermkortet da. Prøve å kjøre Crysis i 1680x6 x 1050 eller noe. Full surround med skjermer :p

Det blir det nok. :p

Ps: De adapterene har maks oppløsning på 1280x1024 per skjerm, så maksimaloppløsningen du kan få er altså 3840x1024 med tre skjermer, og hvis 6 skjermer hadde gåt så ville det blitt en 3840x2048. (om man antar at du ønsker å sette den ene raden under/over den andre :p)

 

Edit: Husker jeg fikk 29FPS i benchmarktesten i FEAR med 3840x2560 i oppløsning. :)

0xAA/16xAF Max grafikkinstillinger (no soft shadows)

På et 8800GTX uklokket.

 

Så ville tippet det med en ca 35FPS (3840x2048) :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har et Nvidia 7900GT.

 

Jeg vil bruke to skjermer. Jeg har en 22" og en 17". Har 22 tommern rett foran meg. Det er den jeg bruker til vanlig. F.eks nå. 17 Tommeren står til høyre for meg nå.

 

Nå vil jeg ha oppgavelinja på den store skjermen (siden jeg sitter å surfer). Men hvis jeg skal se film vil jeg se film på storskjermen og ha oppgavelinja på lilleskjermen. Hvordan bytter jeg dette enkelt?

 

Når jeg spiller vil jeg ha spillet, F.eks Counter-Strike Source, på storskjermen og oppgavelinja på lilleskjermen. Har prøvd det men får spillet og oppgavelinja på den store skjermen. Hvis jeg trykker noe på den lille skjermen, så minimerer spillet (som vises på den store skjermen) seg.

Hva gjør jeg?

 

 

Håper dere skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar

Fordeler:

Kan ha mye rart på ene skjermen, som msn, musikk osv. uten at det blir i veien. Du kan også vise en film på bare en skjermen, så kan du sitte på nettet på den andre i mens. For de som driver med noen form for grafisk arbeid eller programmering er det ganske deilig å kunne ha flere dokumenter oppe, og at de samtidig har mye plass hver.

 

Ulemper:

Du taper noen få fps i spill, så om det lagger burde du deaktivere den ene skjermen, og så aktivere den når du er ferdig.

Tar mye plass :p

Lenke til kommentar

Ok, realiserer at dette kan hende at noen har spurt før meg men tråden er på hele 39 sider så jeg orker ikke å lese igjennom alt.

Men så til mitt spørsmål, jeg har akkuratt kjøpt meg en ekstra skjerm og har merket at om et program kjører i fullskjerm-modus så blir det minimert om jeg prøver å gjøre noe på den andre skjermen. Så det jeg lurer på er om det bare er en innstilling eller om det er noe det ikke går an å gjøre noe med.

Har Nvidia 8800 gts og 2 stk samsung syncmaster 720n om det skulle hjelpe.

Og oppsettet har en tendens til å skifte hvilken side jeg kan gå inn på den andre skjermen.

hovedskjermen står til høyre og skjerm nr 2 står til venstre så naturlig vis vil jeg gå inn på skjerm nr 2 fra hovedskjermen via å trekke musen til venstre men det endrer seg hele tiden. Slik at når jeg skal inn på skjerm nr 2 så må jeg trekke musen til høyre.

noen som kan hjelpe meg?

 

Ok nå har det blitt enda verre for nå går det ikke å kjøre multiple display wizard og det blir fikset etter å ha gjort det men nå får jeg det ikke til lengre!!

Beklager for skrivefeil...

Endret av odderling
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og da er bredbåndslinjen på plass!

 

Neverwinter Nights 2: Mask of the betrayer kom ut for en tid tilbake, og med et nytt nVidia 8800GT er det en sann nytelse å spille i dualhead 3200x1200. Et knallbra spill, spesielt med cutscenes i dualhead. Enormt overrasket over hvor bra 8800GT kortet taklet dette! Helt enkelt dobbelt så raskt som det gamle 7800GT kortet.

 

Bildene ligger i spoilertag i tilfelle det røper litt for mye :)

 

 

 

nwn2_motb_dualhead_01.jpg

nwn2_motb_dualhead_02.jpg

nwn2_motb_dualhead_03.jpg

nwn2_motb_dualhead_04.jpg

nwn2_motb_dualhead_05.jpg

nwn2_motb_dualhead_06.jpg

nwn2_motb_dualhead_07.jpg

nwn2_motb_dualhead_08.jpg

nwn2_motb_dualhead_09.jpg

nwn2_motb_dualhead_10.jpg

nwn2_motb_dualhead_11.jpg

nwn2_motb_dualhead_12.jpg

nwn2_motb_dualhead_13.jpg

nwn2_motb_dualhead_14.jpg

nwn2_motb_dualhead_15.jpg

nwn2_motb_dualhead_16.jpg

nwn2_motb_dualhead_17.jpg

nwn2_motb_dualhead_18.jpg

nwn2_motb_dualhead_19.jpg

 

 

 

Det at fullscreen minimeres når du skifter fokus er normalt. Med tanke på at spørsmålet har dukket opp regelmessig tror jeg nok det kommer som en liten bombe for noen :)

 

En løsning er å kjøre i vindu (CTRL+ENTER eller ALT+ENTER, litt usikker akkurat nå). Du kan via Windows justere vinduer/tekst etc. slik at disse tar minst mulig plass, f.eks. en sort vindustittel med rød tekst med knøttliten "X" øvert til høyre etc. Justeres under Display Properties -> Appearance --> Advanced. Det var en her på forumet som lekte seg med å gjøre dette uten selve vinduet hvis jeg forstod det riktig, mulig han klarte det til slutt? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på nesten det samme.

Jeg har en Panasonic TV (1080*1920) og en LG 19" standard PC-skjerm (1024*1280).

PCen har et MSI NX8800GTS skjermkort med 2xDVI utganger.

TVen er koblet på utgang 2 med overgang til HDMI, mens skjermen er koblet til utgang 1 med overgang til analog/RGB.

 

Jeg vil gjerne se film på TVen mens jeg kan la PCen stå på skrivebordet/MSN/internet eller whatever.

Problemet er at jeg ikke får det til.

 

Prøver å få til denne Feature Mode, men finner liksom ikke helt frem i menyen. Søkte på Hjelp i programmet og fikk opp:

NOTE: Full-screen video mirroring is not available for GeForce 8 series and later GPUs, and under Windows Vista for any GPUs.

 

Finnes det ingenting jeg kan gjøre?

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Utrolig kult :-)

Jeg skulle gjerne hatt meg to skjermen, men det får bli senere en gang.

Jeg lurer på om det er mulig å bruke bærbar skjermen som sekundærskjerm til en stasjonær?

Jeg vet jeg kan koble til sekundær skjerm på bærbaren, men synes det er litt for mye pes å koble fra og til + stasjonæren min jobber mye raskere med de programmene jeg bruker.

Kanskje jeg forklarte litt dårlig, men kan prøve igjen. Jeg har en stasjonær og en bærbar pc.

Jeg lurer på om jeg kan bruke laptop skjermen som en sekundær skjerm til stasjonær pcen.

Kanskje det finnes ett program som lar det gjøres? Skjerm over nettverk kanskje!?

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...