Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Detta är ju helt kanon!

Enda bekymret som jag ser det är att en LCD kopplad digitalt alltid vill vara primary mot en CRT kopplad analogt, i alla fall i full span mode. Det innebär att CRT'n förblir i 60hz vilket ju är irriterande vid surfning (märks framför allt vid ljus bakgrund). Men i film ska det ju teoretiskt inte spela någon roll. Jag får inte till Media player 10 eller Media player classic att spanna filmen över båda skärmarna, ser bara en lila ruta i den sekundära medans filmen syns gott i den primära.

I den gamla kontrolpanelen kryssade man bara i för "theatre mode" så slapp man den lila rutan om man använde tv-ut, men den optionen är "grå" nu.

Någon som har ett eller annat trix?

 

*Edit:Leif

Endret av mackanz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Detta är ju helt kanon!

Enda bekymret som jag ser det är att en LCD kopplad digitalt alltid vill vara primary mot en CRT kopplad analogt, i alla fall i full span mode. Det innebär att CRT'n förblir i 60hz vilket ju är irriterande vid surfning (märks framför allt vid ljus bakgrund). Men i film ska det ju teoretiskt inte spela någon roll. Jag får inte till Media player 10 eller Media player classic att spanna filmen över båda skärmarna, ser bara en lila ruta i den sekundära medans filmen syns gott i den primära.

I den gamla kontrolpanelen kryssade man bara i för "theatre mode" så slapp man den lila rutan om man använde tv-ut, men den optionen är "grå" nu.

Någon som har ett eller annat trix?

 

*Edit:Leif

Dette var et spennende spørsmål, går det ikke ann å "tvinge" skjermkortet til å kjøre på en høyere hz?

Lenke til kommentar

Det stemmer, skulle legge ut en guide på rage3d.com, men måtte rett og slett holde den tilbake. Jeg trodde jeg skulle klare det på et par minutter (samme som i extended mode - lag en manuell oppløsning), men har nå brukt et par dager. Det er og blir 60Hz, man kan rett og slett ikke velge noe annet i SPAN mode. Dersom en går utenom CCC, og endrer refresh rate igjennom Windows display properties, kan man kun velge 60Hz her også.

Lenke til kommentar
Det stemmer, skulle legge ut en guide på rage3d.com, men måtte rett og slett holde den tilbake. Jeg trodde jeg skulle klare det på et par minutter (samme som i extended mode - lag en manuell oppløsning), men har nå brukt et par dager. Det er og blir 60Hz, man kan rett og slett ikke velge noe annet i SPAN mode. Dersom en går utenom CCC, og endrer refresh rate igjennom Windows display properties, kan man kun velge 60Hz her også.

Kjipt, ser ut til at nVidia er fortsatt det beste valget for 2 skjermer og span, ihvertfall inntil videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+891234

Beklager hvis dette spørsmålet allerede er besvart, men all informasjonen gjør meg noe forvirret. Nå har jeg koblet opp en Compaq 15" på VGA-utgangen og en Samsung 19" på DVI-utgangen på mitt Radeon 8500LE-kort. Jeg har oppgradert til de siste Catalyst-driverene.

 

Problemet er at selv om Windows registrerer at det finnes flere skjermer på kortet og sender bilde til begge, klarer den ikke å skille mellom de to. Jeg finner ingen måte å stille de inn individuelt på. Hvordan skal jeg gå frem for å få til dette?

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette spørsmålet allerede er besvart, men all informasjonen gjør meg noe forvirret. Nå har jeg koblet opp en Compaq 15" på VGA-utgangen og en Samsung 19" på DVI-utgangen på mitt Radeon 8500LE-kort. Jeg har oppgradert til de siste Catalyst-driverene.

 

Problemet er at selv om Windows registrerer at det finnes flere skjermer på kortet og sender bilde til begge, klarer den ikke å skille mellom de to. Jeg finner ingen måte å stille de inn individuelt på. Hvordan skal jeg gå frem for å få til dette?

Altså, vises samme bilde på begge skjermene (clone), er startmenyen strukket over en skjerm (independent) eller strukket over begge (span)?

 

Hva ser du hvis du høyreklikker på skrivebordet->egenskaper->instillinger (kan du ta en skjermdump av dette)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Altså, vises samme bilde på begge skjermene (clone), er startmenyen strukket over en skjerm (independent) eller strukket over begge (span)?

Samme bilde vises på begge skjermen, altså "clone."

 

Slik ser "egenskaper" ut. Har fått inntrykk av at man helst skal kunne velge mellom en skjerm 1 og skjerm 2 her.

post-23-1095513645_thumb.jpg

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Beklager å måtte komme med dårlig melding, men 8500 kommer i et par forskjellige varianter. 8500LE var en versjon blant 5stk?? Veldig forvirrende, men mange valgte blant annet å spare på komponentene for å kutte ned prisen, og utelate RAMDAC #2 som var nødvendig for extended/span mode. I praksis betyr det at du har to utganger som deler på 1 RAMDAC. Med andre ord - clone mode. Du har flere skjermer, du har to utganger, men kun clone mode tilgjengelig på kortet ditt.

 

Kilder

The Tech Report, Hercules Prophet FDX 8500LE

XpertVision RADEON 8500 Video Card Review

 

NB: Hvis jeg tar feil her, må noen for all del rette meg opp!

Lenke til kommentar
Kjører Windows 2000. Det virker som om kortet oppfatter at jeg har koblet til to skjermer som kan kjøre forskjellige innstillinger, men vil ikke la meg gjøre det..?

Du har ikke installert Catalyst-driverene..... Jeg prøvde det samme, hvis den menyen kommer oppp har du ikke fått det til. Jeg avinstallerte de andre driverne-restartet-installerte Catalyst driverne-restartet og da funket det.

Lenke til kommentar

Kjempe fin guide, men jeg lurer på:

Jeg har et helt ok skjermkort: ATi Radeon 9500/9700PRO

Mongo navn, jeg veit, men det heter nå engang det!

MEn det jeg lurte på var:

Hvis jeg skaffer meg et PCI kort som tillegg, som er dårlig, kan jeg da feks surfe, skrive mail o.l. på det kortet/skjermen og spille spill og filmer på AGP kortet med bra grafikk? og også når jeg ikke spiller bruke det som "widescreen" hvis du skjønner hva jeg mener.... Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Kjempe fin guide, men jeg lurer på:

Jeg har et helt ok skjermkort: ATi Radeon 9500/9700PRO

Mongo navn, jeg veit, men det heter nå engang det!

MEn det jeg lurte på var:

Hvis jeg skaffer meg et PCI kort som tillegg, som er dårlig, kan jeg da feks surfe, skrive mail o.l. på det kortet/skjermen og spille spill og filmer på AGP kortet med bra grafikk? og også når jeg ikke spiller bruke det som "widescreen" hvis du skjønner hva jeg mener.... Takker for alle svar

Ja

Lenke til kommentar

Beklager om dette er besvart før, men jeg spør alikevel;

 

Har nå to skjermer, på mitt ATI 9800 pro-kort, en på DVI og en på VGA-utgangen. Tenkte nå jeg skulle få til surround-gaming slik som i demo-videoen fra Boye, men uten hell. Har satt de til span nå, og kjører i 2500x1024 oppløsning. ( :D )

I windows funker det helt fint, men så snart jeg starter ett spill spretter den tilbake i clone-modus, slik at jeg har samme bilde på begge skjermene. Har lagt inn .net-pakken og de nyeste ati-driverne som beskrevet. Noen som kan hjelpe meg her? :)

Endret av v0id
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...