Gå til innhold

Krav til Far Cry


Anbefalte innlegg

Har hørt at man trenger 9800 for å kjøre alle detaljer og settings på max..

og at f.eks 9600pro lagger litt på medium :hmm:

 

Ville berre påstå at jeg kjører ALT på max i 1152*864 oppløsning... Den eneste plassen jeg kan merke antydning til lagging/hakking er når jeg kommer innenfra og ut der jeg kan se utover landskapet, men det er over på et sekund...

 

(bruker cat 4.4 og kortet er flashet til 9600xt)

 

er dette normalt med et sånt kort?

blei ganske imponert da jeg oppdaget at spillet hadde fin flyt med full detalj og settings:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 9800pro maks klokka til over 9800xt speed på en 2280mhz amd xp cpu og på de store brettene så leser den ofte på disken. Dette fører til litt lagg. Men senere i spillet på mindre brett går det aldri tregt. Mye ram er mao viktig i dette spillet fordi det er store brett med mye detaljert Grafikk. Tror jeg skal selge de 2x256 corsair xms 4000 ram brikkene mine og heller gå for 1 gig med ddr400 ram med lavere timings.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Tror det finnes ingen skjermer som er mindre en 40 hertz, Hertz er bilder i sekundet hvis jeg ikke tar feil. Om 40 fps er mye eller lite i et spill kommer helt ann på hva slags type spill det er. Skal du spille kabal så ser du ikke forskjell på om du har 25 eller 1000 for å ta et eksempel. Øyet leser 24 bilder i sekundet hvis jeg husker rett fra naturfagstimene og da må du vel ha minst 24 fps for å ikke oppleve det som unormalt. Men i visse spill så er ikke 24 bilder i sekundet nokk, ikke spør meg hvorfor men slik trodde jeg det fungerte.

Lenke til kommentar
Du har alt på max? AA, anistropisk filtrering? alt på max?

 

får ikke kjøre alt på max i 1280 med 9800xt, 1.0gb ram i dual, 3200+, uten at det lagger.

tror du bør slakke på detaljene for å slippe lag.

alle "spilldetaljene" på max...min feil..

nei ikke noe AA eller AF...

da lagger det som bare f*en ;)

Lenke til kommentar
Tror det finnes ingen skjermer som er mindre en 40 hertz, Hertz er bilder i sekundet hvis jeg ikke tar feil. Om 40 fps er mye eller lite i et spill kommer helt ann på hva slags type spill det er. Skal du spille kabal så ser du ikke forskjell på om du har 25 eller 1000 for å ta et eksempel. Øyet leser 24 bilder i sekundet hvis jeg husker rett fra naturfagstimene og da må du vel ha minst 24 fps for å ikke oppleve det som unormalt. Men i visse spill så er ikke 24 bilder i sekundet nokk, ikke spør meg hvorfor men slik trodde jeg det fungerte.

Vil ikke stare denne diskusjonen igjen men, øyet ser fra ca. 15 og opp som beveglig, men jo mer jo bedre

Lenke til kommentar
Tror det finnes ingen skjermer som er mindre en 40 hertz, Hertz er bilder i sekundet hvis jeg ikke tar feil. Om 40 fps er mye eller lite i et spill kommer helt ann på hva slags type spill det er. Skal du spille kabal så ser du ikke forskjell på om du har 25 eller 1000 for å ta et eksempel. Øyet leser 24 bilder i sekundet hvis jeg husker rett fra naturfagstimene og da må du vel ha minst 24 fps for å ikke oppleve det som unormalt. Men i visse spill så er ikke 24 bilder i sekundet nokk, ikke spør meg hvorfor men slik trodde jeg det fungerte.

det kan uansett vere forskjell på skjermene..f.eks at bildet henger litt igjen..

Har selv merket stor forskjell når det gjelder flyt i spill pga skjermer...

Har prøvd en litt eldre skjerm på maskina mi(60hz uten det har noe å si) men jeg følte liksom at bildet ikke helt "hang med" :cool:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...