Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløse nettverk er fremtiden, men hva skal en velge? Noen med erfaring for mine preferanser?

 

Har kabelinternett gjennom avidi. OK erfaring på 1/2 år med en stasjonær maskin. Jeg har fast IP og er DHCP-klient hos server Avidi.

 

Ønsker å koble til flere maskiner. Jeg forsøkte utvidelse med MULTI-ab. (intil 4 maskiner) og fikk tilsendt "D-link. DE-805TP". Den virket ikke!

 

Etter å ha tenkt meg om ønskes TRÅDLØST NETTVERK for å unngå kabling og "plenbruk" om sommeren. Hos Komplett.no har de "SMC Barricade 3 ports 10/100 + 1 Wan" trådløs bredbånds router. Den har blant annet DHCP-server on board. Kan den settes opp lokalt for internt nettverk uten å komme i konflikt med avidis server? Er det andre produkter som fungerer sikkert/er bedre?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 23:46, Loko skrev:

Gå på de litt større komponent-shoppene på weben (psdata.no , komplett.no , Multicom.no ETC) . De ahr som regel linker til produsenten, som igjen inneholder masse tekniske spessifikasjoner...


 

Ingen dumm ide :smile: Takk..

 

Men produsentr pleier å rose sine produkter opp i skyene, og utelate å fortelle om eventuelle "svakheter"

 

men man finner jo det meste på nettet, så jeg får ta meg en "google-search" på temaet.

Lenke til kommentar

Trådløse nettverk er ikke fremtiden .. det er nåtiden

de er bare ikke så veldig raske enda.

803.11a ble lansert for tre uker siden (støtter 54mbit) i motsetning til 803.11b som støtter opp til 11mbit.

 

Jeg har satt opp et trådløst nett her, tilkoblet fem hustander med i alt 11 maskiner.

ved bruk av Cisco Aironet produkter, samt endel utstyr kjøpt fra statene (NB! kort fra statene kan ha sterkere sende efekt enn de norske, og i ht nork logvining skal det ikke være med enn 50MW ut av kortene, tollvesnet er rimelig strixe på dette!)

 

Jeg er gjerne behjelpelig om du skulle ha litt mere komkrete spørsmål, eller send mag en mail på [email protected] så kan jeg sikkert hjelpe

 

Flygel

Lenke til kommentar

smc barricade routeren er meget bra, men du vil da ikke få 4 eksterne ip adresser hvis du kobler den til på wan porten. Du vil være begrenset til en ekstern ip adresse. Dhcp serveren som er på barricade'n skal klare opp til 253 maskiner så det bør iallfall holde.

 

Jeg har en dell trumobile 1170 base (kjøpt sammen med en dell inspiron 4100) som fungerer veldig bra). Denne har også en router funksjonalitet, men kan deaktiveres siden jeg har en smc barricade 7008br fra før. Dette fungerer helt ypperlig. Men 11mbps har ikke 150 meters rekkevidde! Iallefall ikke i typiske miljøer, som vil si innvendig i et hus.

 

Vi klarer 11 mbps fint i huset her, selv om huset ikke er så stort er jeg fornøyd med det.

 

http://www.practicallynetworked.com/

Har veldig mye informasjon om nettverk og om trådløse nettverk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...