Gå til innhold

Problemer i windows ? Les her - oppdatert 18.01.07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet hvordan man blir kvitt DirectX 9.0c? Trenger en eldre versjon for å få spilt eldre spill som ikke liker denne noe særlig.

 

Lurer også på hvordan jeg blir kvitt programmer som ikke lar seg avinstallere fra legg til / fjern programmer og heller ikke slettes fra skrivebordet. Bl. a. problemer med tidligere tele2 isdn forbindelse.

 

X.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Veldig bra guide, mye nyttig og flere ting som jeg har ergret meg over i lang lang tid.

 

Men et sted stemmer ikke kartet overens med terrenget, jeg har nettopp lagt inn en ren install av xp, og får da, ikke overraskende, ikke lenger tilgang til gamle "mine dokumenter". Prøvde høyreklikk->egenskaper men fant ingen tab som det stod sikkerhet på.

 

Noen som aner hvordan jeg får opp sikkerhet-tabben? eller om det fins andre måter å komme til tilgangsreglene?

Lenke til kommentar
Noen som aner hvordan jeg får opp sikkerhet-tabben? eller om det fins andre måter å komme til tilgangsreglene?

Det avhenger av om du har windows xp home eller pro.

 

Dersom du leser litt etter på førstesiden, står nok svaret der, får du det ikke til kan du alltids sende meg en PM ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Lurte på om noen visste hvordan man setter programmer til å kjøre ved oppstart. Skulle gjerne hatt Speedfan til og starte opp når jeg logger inn, men hvordan gjør jeg det?

Du lager en snarvei til programmet og legger denne i mappen som heter oppstart/startup på start-menyen -> programmer

Lenke til kommentar
Ok, takk!

Kan jeg sette et parameter i snarveien slik at "vifte 01" skrur seg ned til 40% med en gang, eller MÅ jeg gjøre dette manuelt?

Hvis du har satt den parameteren en gang, trenger du ikke gjøre noe med det i snarveien.

Altså, du setter de nødvendige parametre i speedfan i windows, og that's it :w00t:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT

Dersom du har Windows XP HOME må du starte i sikkermodus for å få tilgang til "security"

MERK : Du må også ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. Mer om enkel fildeling

 

Muligens teit spørsmål, men jeg har aldri klart å finne ut hvordan man starte window xp.home editon i sikkerhetsmodus. Jeg har ikke funnet noe tast eller liknende man må taste ved oppstart.

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar

Dette skulle vel gjøre susen (ja, jeg er lat å kopierer teksten fra andre) hehe

Windows XP Home Edition
Click Start. 

Select Turn off computer. 

Select Restart. 

During restart, hold down the F8 key on your keyboard until the Windows Startup menu appears. 

If your PC starts beeping then release the key for a few seconds before holding it down again. 

Select Safe Mode from the Startup menu, and press the Enter button on your keyboard. 

Windows should start in Safe Mode. If Windows doesn't restart in Safe Mode then please try again.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...