Gå til innhold

ATI Radion på nForce hovedkort?


Dandel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men har bestemt meg for Radeon 9800 XT. skal ha det absolutt beste, er lei av å ikke kunne spille spill på mitt lusne Geforce FX 5600, kan ikke spille Deux Ex Invisilbe War engang.. Men har lenge tenkt på NVIDA eller ATI, ser ut som ATI tar over ytelsesmessig.. men takk for rådet..

Endret av Dandel
Lenke til kommentar

Jeg tror også du burde vente, enda så kjiipt det kan være iblant. Grunnen er enkelt nok at det kommer nye kort veldig snart, og prisen vil nok ikke være så veldig mye høyere enn dagens 9800xt. Ytelsesmessige forskjeller er vanskelig å si, men de skal nok klare å hamle opp med 9800xt ganske enkelt.

Det er du som bestemmer, men akkurat nå er det ihvertfall veldig ugunstig å kjøpe 9800xt kort.

 

mvh

Lenke til kommentar
Jeg tror også du burde vente, enda så kjiipt det kan være iblant. Grunnen er enkelt nok at det kommer nye kort veldig snart, og prisen vil nok ikke være så veldig mye høyere enn dagens 9800xt. Ytelsesmessige forskjeller er vanskelig å si, men de skal nok klare å hamle opp med 9800xt ganske enkelt.

Det er du som bestemmer, men akkurat nå er det ihvertfall veldig ugunstig å kjøpe 9800xt kort.

 

mvh

Det er derimot veldig gunstig å kjøpe 9800 Pro kort!

 

De ligger ikke så veldig langt bak 9800XT...

Lenke til kommentar

Når kommer de nye kortene ut? Er det noen artikler om dem på nettet? Hvor stor blir prisforskjllen i forholdt til Radeon XT som koster 4300 kr? Hva vil være beste GeForce eller ATI? Har alltid vært en svoren GeForce fan, men nå har jeg satt øynene opp på ATI..

Endret av Dandel
Lenke til kommentar

Ryktene sier at GeForce kommer til å få mest ytelse denne gangen. Ingen vet enda om nVidia kommer til å implementere skikkelig DX9 i kortene enda, eller om de kommer til å kjøre samme drittet som i dag. Ellers virrer ryktene om at Ati-kortene kommer til å ha dobbel ytese av hva dagens har (Bare svada selvsagt :) ) og begge produsentene skal lansere meget snart.

 

HW.no har en hel mengde artikler publisert om dette, bare ta deg en titt på nyhetene denne og sist måned :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Dette gjør du:

Kjøp Radeon 9800 pro til rundt 2000 spenn. Kjører alt av spill glatt! Det holder også i massevis til de nye som kommer har falt litt i pris.. så kan du vurdere om et halvår f.eks om du trenger et nytt eller det holder ennå (noe jeg tror det gjør om du ikke skal kjøre doom 3 på 1600x1200 med antialias osv.)

Endret av immo
Lenke til kommentar
Ellers virrer ryktene om at Ati-kortene kommer til å ha dobbel ytese av hva dagens har (Bare svada selvsagt :) ) og begge produsentene skal lansere meget snart.

Det er ikke nødvendigvis svada. Hvis R420 har 12 pipelines på 500 MHz, så blir det dobbel fillrate sammenlignet med 9800 Pro (6 mot 3,04 Gpixels/s). Noen som har lyst til å spille i 1600*1200 med AA og AF?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...